Horrorfilms slecht voor ongeboren kind?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Painho, 23 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Painho

Painho Nieuw lid

23 jun 2008
    2
    0
    0
    Ede
    Hoi,

Ik wilde samen met mijn vrouw aankomend weekend naar Scar 3D gaan (Zie www.scar3d.nl) :evil: . Nu hoor ik van sommige mensen dat het slecht voor je ongeboren kind kan zijn vanwege de lelijke beelden en veel spanning en adrenaline voor de moeder. Is dit waar? of zijn dit weer van die fabeltjes?

Wetenschappelijk ondersteund advies zou mij gerust stellen.

2. BoBam

BoBam Niet meer actief

Dat vroeg ik mij dus ook al af!
    Ben benieuwd wat hierop gezegd wordt!
    Ik kan me wel voorstellen dat het niet goed is voor
    de beeb, want als ik even aan mij zelf denk hoe ik mij altijd zit op te vreten tijdens een enge film! Dat kan toch niet goed zijn!

3. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    Een ongeboren kind ondervindt wel invloeden van stress van de moeder, maar ik dacht dat dat meer gold voor als je langdurige stress hebt...

Ik heb pas ook nog een thriller gekeken, en gewoon mn best gedaan om het maar niet te spannend te vinden, haha :p

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Nou, ik denk dat het een beetje bull-crap is hoor!
    Ik ben echt verslingerd aan horror-films! Heb ze tijdens mijn eerste zwangerschap (en nu ook weer) gewoon regelmatig gekeken!
    Denk niet dat een kind daar blijvende schade van ondervind.

Gewoon lekker met je vrouw naar de film gaan joh!

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Damn, heb net even op je link gekeken, en dit lijkt mij ook wel wat 8)
    Alleen zooooo jammer dat het hier niet in de buurt is :cry: :evil:

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik denk dat t er ook aan ligt hoe spannend ze het vindt.
    Ik kijk ook geregeld spannende films enzo. En als je er tegen kan en er aan gewend bent is het minder stressen als dat je het HEEL eng vindt.
    Maar dan nog is het maar 90 minuten met pauze. En kan ze dr man/vriend nog in de arm knijpen wat t minder eng maakt (life size stressball :))
    Dus ik denk dat t allemaal wel mee zal vallen.
    De echte stress factor is idd als t voor langere tijd is (week of weken ipv 90 minuten)
    Ze zal nu ook wel eens ergens van schrikken. Of even iets spannend vinden (dagen voor ze een echo krijgt bvb).
    Het babytje krijgt zowiezo alleen wat adrenaline mee wat op zich niet eens zo slecht is (mits t niet weken aan houd natuurlijk) En kan misschien van n hard geluid schrikken (tenminste als het kindje al rond de 20 a 25 weken is ofzo...weet niet meer precies hoever je moet zijn voor ze geluiden gaan horen).
    En als t toch niet gaat kan je ook onder de film nog weg en hem een keer huren als je vrouw niet meer zwanger is ;)
    Dus gewoon gaan en er een gezellig avondje van maken nu jullie nog met zn 2en ergens heen kunnen :)

7. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Even kort gezegd: van hele zware stress krijg je minder intilligente kinderen. Google maar op "stress schadelijk".
    Dus als ze van een spannende film weken niet slaapt en 24/7 in de zenuwen zit: niet doen. Maar goed, dan wil ze er vast ook niet heen :)

Verder kan een beetje spanning geen kwaad hoor. Adrenaline is niet altijd slecht. Bovendien weet je onderbewustzijn dat het een film is, dat je geen echt gevaar loopt, hierdoor heb je andere stress dan wanneer je zelf iets overkomt.
    Een bijlmoordenaar in je eigen huis veroorzaakt meer stress en slapeloze nachten dan een nagespeelde bijlmoordenaar op tv. ;)

8. Painho

Painho Nieuw lid

23 jun 2008
    2
    0
    0
    Ede
    bedankt voor jullie reacties mensen! Ben gerust gesteld en dat wordt dus een 'romantisch' weekendje :) :evil: !

9. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    oke niet wetenschappelijk onderbouwt misschien ;) maar zolang ze niet de volle negen maanden in de stress zit door aan een stuk door enge films te kijken kan dat echt geen kwaad hoor!;)

10. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    dan was die voetbalwedstrijd van afgelopen zaterdag ook niet goed. Zoo wat vond ik dat spannend :)

11. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Nou idd, dat was echt dramatisch , de kleine in mn buik was druk mee aan t schoppen maar het mocht niks baten

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Nou wie weet Moesje helptie over een x aantal jaar wel mee ;)

13. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Hey! Dat moet de zwangere zelf bepalen. Hebben sommigen eindelijk een excuus om 9 maanden alleen zwijmelfilms te kijken...
    Of alleen horrorfilms (schijnt juist goed te zijn om een kindje alvast te laten wennen ;) ).
    Of, of, gewoon lekker een excuus om alleen maar te kijken wat je het allerleukst vindt! :D

14. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Pfff normaal kijk ik wel horrorfilms, maar nu trek ik dat echt niet. Ben ontzettend schrikachtig en krijg als beloning een harde buik en word er helemaal naar van dus voor mij voorlopig geen horrorfilms meer. Jammer voor vriendlief, want die is er gek op. Maar dan kijkt ie ze maar lekker alleen :)

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    ik hou ook van horrorfilms,maar kan het nu echt niet aan ze te kijken! Heel appart maar kan er nu gewoon niet tegen,voordat de film begint zit m'n hart zowat al in me keel!

Maar denk dat het verschillend per persoon is hoor! De 1 kan het gewoon wel hebben en de ander niet.

16. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Stress in de zwangerschap is natuurlijk heel slecht voor het kindje, maar er staat ook overal dat bv. een sterfgeval tijdens de zwangerschap ook niet schadelijk is voor het kindje en ik denk dat die stress wel iets langer duurt dan 90 min.

Ikzelf (en jullie mogen geheel wat anders denken ;) ) denk dat je niet overal zo zwaar aan moet tillen. Als je je overal weer zorgen om maakt of het schadelijk voor je kindje kan zijn, is het ook niet echt een stressvrije zwangerschap!

Maar 9 maanden zwijmelfilms zal ook wel leuk zijn 8)

17. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja tuurlijk, maar de stress die ik krijg van een sterfgeval is heel anders dan die van een horrorfilm. Ik schrik me werkelijk te pletter als er opeens een engerd het beeld in springt. vroeger helemaal geen last van, maar nu staat het zweet me op het voorhoofd. Dus vind het daarom niet prettig meer om te kijken naar dat soort films, niet omdat het schadelijk zou kunnen zijn ofzo.

18. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Zoiets las ik vandaag toevallig in een tijdschrift. Vrouwen in (ik geloof) Suriname mogen geen enge films kijken, dat zou slecht zijn voor het kindje.
    Ik heb er nog nooit van gehoord!

Deel Deze Pagina