Hallo allemaal, wij zijn ook in sneltreinvaart in de MMM terecht gekomen. We zijn nu een jaar bezig en m'n laatste cyclus duurde 56 dagen. Besloten om naar de HA te gaan. Daar kon ik de volgende dag terecht, dat was op 01-11. Dat was ook de eerste dag van m'n menstruatie. De volgende dag kon m'n mannetje al terecht in het ZH om z'n zaadjes te laten onderzoeken. 08-11 kregen we de uitslag, aantal voldoende, ik dacht 38 miljoen, maar de viscositeit was niet in orde, waardoor de zaadjes zich moeilijk kunnen bewegen. Voor mezelf gebeld naar het ZK, ik had verwacht dat er een lange wachtlijst zou zijn, maar ik kon 17-11 al langskomen! Eerst een soort intake gesprek met een fertilieteits-arts, zij adviseerde ons IUI. Omdat mijn cyclus onregelmatig is en zaadjes van mannetje niet optimaal bewegelijk zijn. Daarna meteen doorgestuurd naar de gyneacoloog. Daar kreeg ik een inwendige echo, maar daar was nog weinig op te zien. Alleen maar een paar kleine eitjes op CD-17. Ik moest ook direct bloed laten prikken. De volgende afspraak stond voor vandaag, 20-11. Weer een inwendige echo gehad en nu een eitje van 13 mm te zien! ( CD-20 ) Bloedonderzoek was verder goed, maar nog teken van een eisprong. Nu het volgende afgesproken: - Volgende week weer bloedprikken - Dag 1,2 of 3 van menstruatie weer melden in het ZH voor inwendige echo. - Dag 3 beginnen met Clomid 50 mg. En een pregnylspijt in de koelkast... - Baarmoederfoto, weet even niet meer wanneer?!? - Follikelmetingen - IUI Nu heb ik een paar vragen. Ze gaan dus ook een baarmoederfoto maken, maar ik twijfel een beetje of ze dat ook al dag 1,2 of 3 van m'n cyclus gaan doen, of dat dat een week later zal zijn?!? Heeft iemand ervaring met die foto? Ik las dat het pijnlijk kan zijn, de gyn zei dat het wel meeviel... En hoe snel groeit een eitje gemiddeld? Als ie vandaag 13 mm is, wanneer zal ie dan ongeveer springen? Dan kunnen we het deze ronde nog zelf proberen. Je weet 't niet hè.... Liefs Smurfin.
Hoi bij mij viel die baarmoederfoto wel mee. Kreeg de avond vooraf en een uur vantevoren een pijstiller en ook panicilline voor evt. ontsteking. Geen idee hoeveelste dag het was sorry! Sterkte! Groetjes Marjo
Tegen mij wordt gezegd dat een eitje 2mm per dag groeit ongeveer. Als het nu 13mm is dan springt het dus met oneveer 20mm. Dus.... SUCCES! Groetjes Marjo
Volgens mij was die baarmoederfoto voor je 10e dag.... Bij mij was het erg pijnlijk.Maar er zijn hier genoeg die pijn hadden of dat het goed te doen was. Ik moest op de 1e dag van ongi bellen met ZH en dan maakten hun een afspraak voor die HSG. Succes meid.
Ik heb de baarmoederfoto gehad op dag 11 van m'n cyclus. En eitje groeit gemiddeld 2mm per dag, maar het kan ook iets sneller of iets trager, dus klussen maar Hoop dat je snel zwanger bent! Liefs Kirby
hoi ik heb de hsg gehad op cd 23 maar ik heb geen eisprong van mezelf dus hoefde ze niet bang te zijn dat ik zwanger was enzo heb er gelijk een laparascopie bijgekregen maar meiss veel succes hopelijk ben je snel zwanger
Ik keek er ook heel erg tegen op op die hsg behandeling, ik heb van te voren wel een paracetemol genomen. Ik vond het best wel mee vallen, alleen als ze die vloeistof naar binnen spuiten voel je wel. Veel succes en dat je snel zwanger mag worden. Liefs Jolie
Ik moet volgende week een hsg, op dag 10 van mijn cyclus. De hsg maken ze voor je eisprong (zodat je niet zwanger kunt zijn), en ook mag je niet ongesteld zijn.
Muuske64, Minou, Kirby, Caruli, Jolie en Princes, Bedankt voor jullie snelle reacties. Ben best wel een beetje zenuwachtig voor het hele gebeuren en er zullen best nog wel wat vragen komen ook. Maar voor nu is het gewoon ff afwachten. Vrijdag komt m'n mannetje weer thuis, dus met een beetje geluk is hij dan nog net op tijd! En die baarmoederfoto zal dus rond dag 10/11 zijn. Helemaal goed, hoef ik me daar voorlopig niet mee bezig te houden... Is er voor IUI ook een algemeen topic, net als voor de temp kaartjes waar ik mee kan lezen en m'n vragen kan stellen?
Kan dus ook wel iets eerder. Afhankelijk van hoelang je menstruatie duurt. Je mag geen bloedverlies of bruinverlies meer hebben.