Er is cocaïne gebruikt op onze kinderkamer..

Discussie in 'De lounge' gestart door 1991Mamavanvier, 18 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.285
    4.154
    113
    Dan neem ik aan dat je ook geen alcohol bewaard thuis.
     
  2. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Die klaploper krijgt straks ook gewoon co ouderschap. Echt, werkelijk bi-zar!
     
  3. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Nee klopt hebben we ook niet in huis. Als ik al een wijntje drink is het als we op restaurant zijn, en mijn man drinkt helemaal niks van alcohol die wordt al dronken als hij aan mijn glas wijn ruikt bij wijze van spreken.
     
    Saartje33 en YaelStone vinden dit leuk.
  4. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    En ter volledigheid, het flesje alcohol uit het kraampakket stond achter slot en grendel.
    Als er al een fles wijn staat is het 0,0 idem qua bier en dat weet onze omgeving ook.
    Overigens ben ik voor hasj en wiet zwaar allergisch, dus ja voor mij is dat een hele harde no go aangezien ik niet zoveel behoefte heb om mijn epi-pen te gebruiken omdat een ander zo graag wil gebruiken.
     
  5. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Waarschijnlijk maar een jaar. Vaak mag je na 2/3 van je staat weer naar buiten als je vraag bent geweest. Sommige straffen zijn hier echt een lachertje.
     
  6. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Die 2/3 is bij een straf langer dan 24 maanden (en daar zijn sinds dit jaar enkele mitsen en maren aan gekomen, het zou in ieder geval niet meer zo vanzelfsprekend zijn dan daarvoor).
     
    Heartofhope vindt dit leuk.
  7. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.247
    113
    Ik denk dat die moeder niet zoveel te kiezen heeft.
     
  8. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Zonder veroordeling heb je gelijk, maar met betwijfel ik dat. En dan doel ik specifiek op de contactopbouw naar een co-ouderschap.
     
  9. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.247
    113
    Zou het, is het niet zo dat de rechter dat op kan leggen ondanks de veroordeling? (Ik heb geen idee hoe dat in de rechtbank gaat)
     
  10. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    Ja dat klopt. Een rechter kan dat verplicht opleggen. Meestal vraagt die dan eerst advies van de Raad voor de Kinderbescherming.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  11. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Klopt een rechter kan het opleggen, maar dan moet er eerst een onderzoek plaats vinden. Maar het was geen oplegging van de rechtbank in deze, wanneer je de berichten opzoekt is het juist dat jeugdzorg opgedragen wordt om dat inwerking te stellen op verzoek van beide ouders. Buiten dat rechters een heel stuk terughoudender zijn wanneer er een veroordeling is voor kindermishandeling.
    Heb indertijd voor mijn zoon ook te horen gekregen dat ik maar aangifte moest doen (en dat was lang niet zo ernstig) maar zelf besloten dit niet te doen vanwege het extreem negatieve beeld dat zoon al van zijn vader had, wilde dat niet nog erger maken dan het al was. (Overigens in overleg met zijn vertrouwenspersoon, de huisarts en toen het eenhoofdig gezag was ook in overleg met de therapeut van zoon, melding lag er wel al). We waren namelijk bezig om het beeld van zijn vader te verbeteren, terug kijken naar het verleden zou dan averechts werken, in zijn geval. Heeft uiteindelijk nog niet gewerkt overigens, omdat zijn vader niet meewerkte en nu nog niet.
     

Deel Deze Pagina