Er is gewoon echt geen werk in Twente!?!

Discussion in 'De lounge' started by Carlien, Aug 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Carlien

Carlien Fanatiek lid

Feb 23, 2010
    2,133
    1
    36
    Twente
    Zelfs als ik geen voorkeur invoer dus alleen onze postcode, in een straal van 30 km komen er max. 60 - 100 vacatures naar voren op een vacaturesite. En dan zijn ze vaak dubbel of voor asbestverwijderaar of nachtelijke ploegendiensten of compleet zijn richting en dus geen ervaring genoeg, etc..

Maar banen zelfs als koerier, etc. is schaars..;)

Mijn man is dus vanaf volgende week werkeloos, we hebben nou bijna 100 open sollicitaties (paar gerichte) gedaan, maar er komt nauwelijks, tot uberhaupt een reactie. Hij heeft zijn diploma voor 1e automonteur, maar geen APK..

Echt vervelend! Hij wil maar wat graag werken, voor hem is dat thuis zitten echt helemaal niks. Hij ziet er goed uit (representatief), hij komt gewoon goed over, snap er echt niks van! Er is geen werk, vanmiddag had hij een man aan de telefoon van het UWV, die zegt ook.. Tja, in uw regio is er idd weinig werk.

We krijgen er buikpijn, want de WW is maar 75%!:$ Sorry moest het ff kwijt, niet dat het helpt!:(

Gr.
    Carlien

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Herkenbaar. Ik werk in Hilversum en de helft van mijn collega's komt uit Twente. Rijden dus elke dag zo'n 130km enkele reis :(

3. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Kun je niet bij iemand schoonmaken ?

Ik heb bij alle supermarkten in de buurt een kaartje opgehangen waarop ik mijn hulp aanbood en daar reageren best veel mensen op.

Is dat misschien een idee ?

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

das een goed idee, maar wat moet er op het kaartje staan? en hoeveel kun je vragen per uur?

5. Suprise

Suprise Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,293
    1
    36
    als hij op zoek is naar koerierswerk zou ik es contact op nemen met post.nl distributie centrum bij jullie in de buurt daar werken ze veel met contractanten. Hier in het Groningse het zelfde vriendlief werkt nu nog in het midden maar wil hier graag heen maar er is niet veel.

6. Carlien

Carlien Fanatiek lid

Feb 23, 2010
    2,133
    1
    36
    Twente
    Het is voor mijn man, ik denk niet dat iemand een man in dienst neemt?

Zegt ook iedereen, dan ga je toch beunen?! ja hoe dan? Lekker makkelijk! Als je daar briefjes voor ophangt, ik zou niet weten hoe je dat moet doen met de papieren etc.

7. kippiekip

Dat je je aanbied als schoonmaak hulp aan huis, dat je eventueel bereid bent kleine boodschappen mee te nemen.

Volgens mij kun je tussen de 10 / 12 euro per uur vragen maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, dat zou je dan met de klant moeten overleggen.

8. kippiekip

Ow nou rustig maar ik probeer ook maar te helpen ;)

Waarom zou een man niet kunnen schoonmaken ?? Als je het niet probeert dan weet je het niet, het is het proberen waard toch ? Beter iets dan niets denk ik dan maar.

En hoe je moet schoonmaken ? Nou maak een emmertje sop, doe er een sponsje in en ga ramen zemen, of haal een doekje over de tafels en kasten.. Zo moeilijk is dat toch niet.

9. MissD

MissD Actief lid

Jan 2, 2012
    181
    0
    16
    NULL
    NULL
    Misschien de straal waarbinnen jullie zoeken iets vergroten. Richting zwolle is al wat meer werk te vinden

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik werk als thuishulp en daar werken ook genoeg mannen in hoor..

11. Carlien

Carlien Fanatiek lid

Feb 23, 2010
    2,133
    1
    36
    Twente
    Ow ik bedoelde er ook niks mee.. Bedoelde het letterlijk, als ik zelf moest kiezen tussen een vrouw en een man dan had ik voor een vrouw gekozen..

Maar ik vindt dat een man het net zo goed kan. Sterker nog, ik heb zelf als schoonmaker gewerkt en als diegene met wie ik moest werken zich weer eens ziek melde op het laatste moment dan ging mijn man weer mee..

En het is zeker het proberen waard, vooral boodschappen sjouwen is miss wel goed werk voor een man..

12. kippiekip

Of waarom kijkt hij niet of er bijvoorbeeld klusjes aan en in huis bij mensen moet worden gedaan, heb het dan niet over hele verbouwingen maar bijvoorbeeld een tuin onkruid vrij maken, kozijnen in de verf zetten etc etc ... Laat hem zich gewoon aanbieden voor hulp, beter iets dan niets kun je maar denken toch ?

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Uit welke sector komt je man?

14. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Beetje overdreven reaktie op een alleszins normale vraag van TS. :(

Maar héy! Zijn er bij jullie geen mánnen nodig voor chatwerk? Misschien een idee? Kan vanuit huis toch? :)

15. Carlien

Carlien Fanatiek lid

Feb 23, 2010
    2,133
    1
    36
    Twente
    Post.nl heb ik ook gekeken, eerste wat je ervoor krijgt is informatie over de reorganisatie;), maar dan kijk je bij de vacatures en dan kom je voor zwolle een teamleider tegen voor chauffeurs, verder niks..

Idd bij zwolle/deventer is ook wel wat meer werk, maar even een voorbeeld Autotechnicus vacatures in Deventer, allemaal vragen ze of je apk hebt. En dat is maar een korte opleiding en dan ben je apk-keurmeester;).. Echt zo verrot! We solliciteren wel overal waar ze vragen of het nou te hoog gegrepen is of niet, nee heb je, ja kun je krijgen! is mijn motto!

Gr.
    Carlien

16. Carlien

Carlien Fanatiek lid

Feb 23, 2010
    2,133
    1
    36
    Twente
    Hij is 1e autotechnicus/monteur (nog zonder apk)

17. Carlien

Carlien Fanatiek lid

Feb 23, 2010
    2,133
    1
    36
    Twente
    haha... heb het doorgegeven, maar hij keek me alleen maar met een scheef gezicht aan;):p

18. Suprise

Suprise Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,293
    1
    36

voor post.nl moet je niet via de site of zo kijken maar echt es een chauffeur aan spreken of naar het distributiecentrum gaan. Post.nl werkt namelijk niet met personeel maar zzp of koeriersbedrijfjes die in gehuurd worden. Je vind dus ook geen vacatures op de site hier voor. Dit is in het gedeelte van de pakket-bezorging dus niet de briefpost.

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

En voor zichzelf iets gaan doen? Ik ben een motorbanden en nu ook onderdelen bedrijf begonnen en gaat als een trein :)

20. Carlien

Carlien Fanatiek lid

Feb 23, 2010
    2,133
    1
    36
    Twente
    Ow dat wist ik niet, zal daar nog even naar kijken dan:)

Share This Page