Mijn zoon van bijna twaalf heeft giga zweet/stinkvoeten/schoenen. De lucht is niet te harde, Zelfs waar onze jassen hangen trekt de lucht er in. Volgende week heb ik me kinderbijslag en ga andere schoenen voor hem halen. Welke zouden goed zijn voor een puber die behoorlijke zweet stinkvoeten heeft? Of andere tip.s. Hij gaat bijna elke dag onder de douche. Maar graag wat tips?
Voetendeo van de etos.....werkt bij mij als een trein en is ook heerlijk verkoelend voor vermoeide voeten. Lekker elke avond en ochtend wassen en daarna insmeren. Is gewoon een tube met creme die je er dunnetjes op moet smeren. Qua schoenen zeggen ze geloof ik altijd leren schoenen en anders misschien die van geox?
je kent vast niemand in frankrijk......... daar hebben ze speciaal spul dat je een nacht op je voeten moet laten (sokken erover). de dag erna gewoon andere sokken aan en s'avonds voeten wassen. Ben je van je stink voeten af! Moet je natuurlijk niet je oude schoenen weer aan doen maar de nieuwe. Ik wil wel de naam uitzoeken als je het wat lijkt?
Nee helaas ken niemand in Frankrijk. Maar er zitten al wat nuttige tips tussen. Nu me zoon nog zo ver krijgen
Wat voor schoenen draagt ie? Als je voornamelijk leren schoenen of andere natuurlijke materialen draagt kan je lijf ademen, dus minder zweet (is bijv ook met kleding, veel polyester kan niet ademen dus krijg je zweet lucht etc). Ik merk ook altijd dat als ik de "verkeerde" schoenen koop dat het echt geen goed idee is . Misschien helpt dat wat?
Zeezout en dan de grove! Hier ook altijd ontzettende zweetvoeten gehad en toen kreeg ik als tip zeezout gewoon in de winkel te koop. Doe een laag zeezout een teiltje/emmer en warm water en dan met de voeten erin.Ik heb er geen last meer van gehad
bij de schoenmaker verkopen ze pedicare. ik heb ook gigantische stinkers en dat spul moet je een paar dagen smeren en dan 1 keer per week en ik ben ervan af. het is een verademing, ik schaamde me echt, die geur rook je al van een afstandje.
Leren schoenen, katoenen sokken, voeten elke dag wassen en daarna talkpoeder op de voetzool doen + eventueel wat talkpoeder in de schoen strooien werkt hier erg goed.
Boorzuurschilfers,moet in de sokken en schoenen gedaan worden.Het is in België heel bekend en werkt echt supergoed.Niet duur en verkrijgbaar bij de apotheek.
Zoutzuur, dan ben je ook zo van je zweetvoeten af ;P. Nee das flauw. Ik zelf heb ook een zoon met zweetvoeten (3 jaar). Ik doe bij hem natuurlijk dagelijks schone sokken aan, verder alleen leren schoenen. In de zomer nog weleens canvas schoenen.
Niet in een Nederlandse apotheek... Maar wat hierboven al vermeld wordt Pedicare van de schoenmaker. Werk zelf in apotheek en stuur mensen altijd door naar de schoenmaker om Pedicare te halen...