Voor hetzelfde geld waren die gasten naar boven gevlucht en lagen ze onder je bed of in je kast verstopt. No way, dat ik mijn kinderen naar boven had gebracht. Niet voordat ALLES was uitgeplozen op ongewenst bezoek EN de politie was geweest. Ik vind het inderdaad een beetje naief. Ook al is er op het zicht weinig weg, of niks kostbaars, dan ga je toch geen tv kijken?? Eerste wat je meteen doet is overal vanaf blijven en de politie bellen. Super rot dat je foto' s misschien weg zijn. 1 van de redenen dat ik ook alles online opsla. Je weet nooit of je computer crasht, gejat word of dat de boel in de fik vliegt. Dan ben je alles kwijt.
Het is moeilijk in te schatten wat jijzelf in een bepaalde situatie zou doen. Ik kan mij best voorstellen dat je ook in een soort shock bent en als een soort zombie je gewone schema afwerkt voordat je beseft wat er gebeurd is of had kunnen gebeuren! Sterkte meid, jullie hebben wel een klote jaar zeg tot dusver! :x Hoop dat alles snel weer een positieve wending neemt verdomme. *knuffel*
Thanks! En indd behoorlijk naief ik weet het maar wij wonen gelijkvloers en onze slaapkamer zut naast de woonkamer (deur zit ook in de woonkamer) en ja ik ging er idd vanuit dat als er in de woonkamer (waar letterlijk alles voor het oprapen ligt) niks weg is dat ik toch de deur open had laten staan onder mijn bed kunnen ze niet komen en heb er ook geen kleding kast staan waar ze in kunnen zitten..
Wat ontzettend klote ! Ik weet hoe het voelt, hier is ook eens ingebroken, toen hadden we nog geen kinderen, maar het gevoel dat er iemand in jou huis is geweest.....mijn ondergoed lag door de hele slaapkamer, sokken lagen overal...alle lades waren uit de keuken getrokken en lagen in de woonkamer.....en vervolgens alleen pakjes shag mee genomen en de dvd speler ??!! Maargoed, door deze ervaring ben ik erg oplettend geworden, ze mogen mij alles mee nemen, maar voor de zekerheid sla ik alle foto's die ik heb van de kinderen op de harde schijf, en deze leg ik weer onder de trap van de kelder onder zwemspullen van de kinderen
Oh wat vreselijk! ik zou ook niet kunnen slapen. Geen back-up gemaakt op en aparte harde schijf toevallig?
Sterkte! Ik denk dat de foto's nog wel het ergst zijn... Ik hoop dat je gevoel van veiligheid snel weer terug komt!!! Voor iedereen die roept dat zij niet hun huis in waren geweest voordat de politie er was... Ik zal jullie uit de droom helpen; ik heb het nu 2x meegemaakt dat de politie bij een woninginbraak niet komt. Dus veel sterkte dan. Ik heb er zelf eens met mijn neus boven op gestaan toen de politie tegen een maat zei: nou, veel opruimplezier, kom morgenmiddag om 14:00 maar naar het bureau voor de aangifte - we geloven het verder wel. Sterkte! Dus dan kun je een tijdje lang buiten blijven staan op die manier
Ik denk dat iedereen anders reageert in een soortgelijke situatie. De één durft niet naar binnen en belt eerst de politie, de ander rent paniekerig naar binnen om te kijken of er iets weg is en gaat dan pas bellen. Ik zou het niet weten hoe ik op dat moment reageer, hoor. Hoop het in ieder geval nooit mee te maken!
Nee hoor dat is helemaal niet naïef. Sommige dingen bedenk je gewoon niet. Is altijd makkelijk gezegd als het bij een ander gebeurd.
Dat is ook zo hoor maar snap de reacties wel. Ik zei dat ook altijd ik ga noet eerder naar binnen.. Maar goed alle kamers na gekeken op onze slaapkamer na was er echt niks maar dan ook niks te zien.. Ook geen braaksporen oid op de deur dus ik ging er echt vanuit op dat moment dat ik gewoon de deur vergeten was dicht te trekken.
Wij hadden het niet eens door. 's nachts gebeurd en pas tegen het middaguur kwamen wij erachter dat er dingen vermist waren. O.a. rijbewijs en idkaart. De politie stond een half uur na bellen op de stoep om de aangifte op te nemen en de rijbewijs en idkaart hebben ze na arrestatie van de verdachte teruggegeven. Zoooo blij om! Ik was toen zwanger en had echt geen zin in kosten zulks. Verder geen waardevolle spullen. Dus tja, naief, neuh, denk dat het meevalt. Wel frapant dat ze juist de oude meuk meegenomen hebben.
Als je in je FBstatus zet dat je onverwachts een fotoshoot hebt en dat plaatst dan zet FB daar toch het tijdstip en datum van plaatsing bij?? Stel ik zet nu in mijn status "onverwachts een fotoshoot".....dan denk ik dat de meesten er vanuit zullen gaan dat die fotoshoot nu dan is. En niet op een ander moment. En niet openbaar....dan kunnen vrienden van vrienden het volgens mij ook zien. Vind het een beetje toevallig. Jij zet in je FBstatus "onverwachts een fotoshoot" en op dat moment word er ook bij je ingebroken. Ook word er blijkbaar gericht gezocht in jullie slaapkamer en alleen een oude laptop en camera meegenomen. Zet je wel aan het denken...... Erg vervelend trouwens dat iemand aan jullie spullen heeft gezeten. Je voelt je dan ernstig aangetast in je privacy .
Ik snap jouw reactie wel hoor.. zou waarschijnlijk ook mijn reactie zijn geweest. Als je ziet dat je dure tv en laptop er nog zijn dan ga je er toch een beetje vanuit dat er niks weg is. Mijn man zou ook gelijk naar binnen gestapt zijn en ik denk dat ik voor de deur was blijven wachten met onze dochter.... Wat erg van je foto's
Zowiezo ook niks meer op fb vermelden van wat je gaat doen, er zijn veel mensen met hele andere bedoelingen en weten dat ze dan vrij spel hebben. Maar zwaar klote dat je laptop en camera weg zijn!! Kostbare momenten zijn weg nu.
rot voor jullie zeg! en idd niks meer op facebook zetten, alleen achteraf realiseer je wel dat er niet alleen ingebroken wordt door vreemden he.. soms zijn het de mensen van wie je het het minste verwacht!
Dit dus , facebook is echt niet zo prive als je denkt, helaas.. Daarom als je iets wilt vermelden, altijd achteraf doen
Wat ontzettend naar! Ik zou hier echt nog lang van wakker liggen. Fb of niet, het is gewoon rot en ze moeten gewoon van je spullen afblijven! En helemaal in je eigen huis en privacy.