vraagje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door abbey, 23 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. abbey

    abbey Actief lid

    23 aug 2007
    466
    0
    16
    Hej Ik heb een vraagje, ik heb afgelopen zondag mijn laatste pil genomen, daarna de maandags heb ik onbeschermde seks gehad en tot nu toe geen pil meer ingenomen, hoe groot is de kans dat ik zwanger kan zijn?
     
  2. jovalene

    jovalene Actief lid

    17 apr 2007
    243
    0
    0
    waarschijnlijk was je net van je ongesteldheid af dus heel veel kans heb je dan niet
    of heb je een korte cyclus
     
  3. abbey

    abbey Actief lid

    23 aug 2007
    466
    0
    16
    Ik ben de vrijdag ervoor begonnen met een nieuwe pilstrip, kwam dus net uit mijn stopweek inderdaad. Dus heb vrijdag , zaterdag en zondag de pil nog genomen, daarna niet meer.Dus hoe groot is de kans dan? ik hoor verschillende verhalen. wie helpt me ?
     
  4. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    je moet het zo bekijken je bet het meest vruchtbare 14 dagen na je eerste dag ongesteldzijn
    Het is wel zo dat als je tussen dag 10 en 16 na je eerste dag ongesteld de meeste kans hebt op
     
  5. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Inderdaad, wat Danjo zegt. De kans dat er tussen maandag en zeg maar vandaag (zo lang leeft een zaadcel maximaal) is gerijpt en gesprongen is heel klein. Daarnaast had je maandag, omdat je de dag daarvoor nog gewoon 'aan de pil was' ws geen vruchtbaar slijm en hebben de zaadcellen dus hoogstens een paar uur geleeft.

    Kortom, mij lijkt de kans heeel klein. Is het de bedoeling zwanger te worden?
     
  6. abbey

    abbey Actief lid

    23 aug 2007
    466
    0
    16
    Ik ben de 13e ongesteld geworden, dus dan zou ik de 27e dus het meest vruchtbaar zijn.

    Klopt het zo een beetje>? dus als ik dan op die dag onbeschermde seks heb dan heb ik het meeste kans op zwangerschap
     
  7. abbey

    abbey Actief lid

    23 aug 2007
    466
    0
    16
    Ja het is de bedoeling :)
     
  8. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    ja id als jij de 13e ongesteld bent geworden dan zou je de 27e het meest vruchtbare zijn ,,Maar de dgen ervoor ookalwel
    dus ga ervanuit dat je dan op dag 23 al begint met een klein beetje vruchtbaar ...Dus die kans is mega mega klein
    Maar idd wil je zwanger worden ?
     
  9. abbey

    abbey Actief lid

    23 aug 2007
    466
    0
    16
    Hoe bedoel je je de kans is mega mega klein, wanneer is die kans klein?
     
  10. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Dat je dan op de 20e nog niet vruchtbaar was. Ik zou er als ik jou was wel rekening mee houden dat je lichaam erg ontregeld kan zijn. Dat ik het vaak na pilgebruik, en kan nog versterkt worden doordat je midden in een strip gestopt bent. Kan heel goed dat je ergens komende dagen weer ongesteld wordt, of dat het wat langer duurt dan 4 weken voor je weer ongesteld wordt. Hoop het niet voor je...
    Maar heel veel succes met zwanger worden!
     
  11. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik heb trouwens ook altijd gehoord dat je beter een maand of twee wacht na het nemen van de pil voor je echt probeert...
     
  12. abbey

    abbey Actief lid

    23 aug 2007
    466
    0
    16
    Waarom dan? Is ht schadelijk als je ht eerder probeert? We hebben al onbeschermde seks gehad..
     
  13. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Bij ons is het een gezegde. Waarom weet ik niet precies, en sommigen zullen het tegenspreken. Zelf had ik zoiets van 'de pil is eigenlijk ongezond, dus ik laat mijn lichaam eerst ontpillen'. Heb dat ook zo gedaan en was meteen na de eerste maand echt proberen zwanger. Maar dat kan allemaal puur toeval zijn :)
     
  14. EdNe

    EdNe Actief lid

    22 aug 2007
    113
    0
    0
    Belgiƫ
    Hallo,
    sommigen beweren maanden te moeten ontpillen. Volgens mijn gyn is er niks van aan; Als je dadelijk de eerste maand zwanger bent, is het veel moeilijker om uit te rekenen hoe ver je nu bent omdat je nog niet weet hoe je cyclus verloopt. Wel is het best om al een tijdje foliumzuur in te nemen, dat voorkomt kindjes met een open ruggetje.
     
  15. abbey

    abbey Actief lid

    23 aug 2007
    466
    0
    16
    Elk lichaam is weer anders natuurlijk, dus het kan raak zijn maar het kan ook nog maanden duren.. we oefenen gewoon lekker door :)
    en als je dat foliumzuur nog niet slikt? Hoe groot is de kans dat je een kindje krijgt met een open ruggetje?
     
  16. abbey

    abbey Actief lid

    23 aug 2007
    466
    0
    16
    Elk lichaam is weer anders natuurlijk, dus het kan raak zijn maar het kan ook nog maanden duren.. we oefenen gewoon lekker door :)
    en als je dat foliumzuur nog niet slikt? Hoe groot is de kans dat je een kindje krijgt met een open ruggetje?
     
  17. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    Je kunt het beste zo snel mogelijk al beginnen. Als je kinderen wil, dan wil je toch ook de kansen vergroten dat ze gezond zijn toch?
     
  18. abbey

    abbey Actief lid

    23 aug 2007
    466
    0
    16
    Idd, kan ik dat gewoon bij de drogist kopen of moet dat op recept? en zijn er vervelende bijwerkingen?
     
  19. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    gewoon bij de DA, apotheek enzo. Geen recept voor nodig. Je kunt het zien als een voedings supplement of vitaminepillen. Gewoon iedere dag 1 pilletje, geen bijwerkingen ;)
     
  20. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    je kunt meteen na de pil al zwanger worden Ontpillen kan heeel lang duren
     

Deel Deze Pagina