Kan spruitjes of sojaboter een heftige reactie opleveren?

Discussion in 'Voeding' started by maartje84, Mar 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,449
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Gisteren heeft dochterlief met smaak haar spruitjes opgegeten. Eerder op die dag had ze een rijstwafel met boter (sojaboter) gehad.

Nu is het zo dat ze vannacht 5 (!) keer gillend wakker werd. Ook vandaag wil ze amper slapen en vooral gillen.
    Zo ken ik mijn dochter niet.

Manlief, die een echte spruitjeshater is, verdenkt de spruitjes. Ik twijfel nu over de sojaboter. Ondanks dat ze die al 2 keer eerder had gehad en we toen geen reactie hebben gezien. En aangezien ik vegetarisch eet en dus veel sojaproducten neem en ik BV geef, had ik niet verwacht dat mn dochter hier op zou reageren.

Denken jullie dat dit voedsel er wat mee te maken kan hebben of zou het toeval zijn?

2. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Is het niet zo dat spruitjes voor wat extra gasvorming kunnen zorgen? Misschien had ze daar inderdaad wel wat last van?

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Gezien ze nog niet eerder op soja heeft gereageerd, denk ik niet dat het de soja is geweest. Of het reactie op spruiten was kom je achter door volgende week of week erna nog eens spruiten te geven.

4. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Spruiten is een ook koolsoort en kool zorgt wel voor meer gasvorming in de darmen... dus weet niet of het daar aan ligt.
    Kan natuurlijk ook toeval zijn, dat ze wat meer gaat dromen en zo... dan worden ook veel kindjes gillend wakker!

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Spruiten geeft hier ook een aardige reactie! Nu eten wij ze nooit maar ze heeft ze een half jaar geleden bij de oppas gehad en ze had idd flink buikpijn en vieze poepluiers.
    Ongeveer een zelfde reactie als wat melkproducten bij haar geeft.

6. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

Jul 21, 2010
    2,055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soja is ook een allergeen, dus kan ook een reactie veroorzaakt hebben.

7. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Als ze niet eerder op de sojaboter heeft gereageerd, lijkt me die kans wat kleiner.

8. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,449
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dus eigenlijk is de kans het grootst dat het door de spruitjes komt??
    Hmmmmm, ik ben een onwijze spruitjes-liefhebster en vond het hilarisch dat ons meisje er met smaak van at haha. Ik zei tegen manlief dat ik een medestander in huis heb. Maar als het zo komt dat het idd door de spruitjes komt, is het dan logisch dat ze er 'snel overheen groeit'? Of heeft manlief straks een medestander??

Voor de zekerheid gaan we maar ff de eerste week geen sojaboter en spruitjes meer geven.

9. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou volgende week weer spruitjes eten (en die dag geen sojaboter) en kijken wat dat geeft.

Zowel M als T eten met smaak spruitjes en die hebben nooit aantoonbaar last gehad van spruiten. Ook niet van andere kool of van ui of knoflook trouwens.

Ik zou gokken op toeval :)

10. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    ik denk ook dat het de spruiten zijn.
    er over heen groeien: dacht ik ook bij daniel, die reageert heftig op bruine/kidneybonen. Nu is hij 2, zondag 3 boontjes op en het was weer prijs. Terwijl hij voor de rest nergesns op reageert!

11. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier heeft ze wel allergieen maar ze heeft verder nog nooit op groente gereageerd.
    Alleen op spruiten dus. Ui, prei en bonen is geen probleem.

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje vond de spruitjes ook heel lekker, maar gezien de behoorlijke darmkrampen die hij ervan kreeg, krijgt hij die niet meer.

Share This Page