32 weken en te groot hoofd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door grietje1980, 8 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grietje1980

    grietje1980 Nieuw lid

    8 sep 2007
    4
    0
    0
    Hallo

    Ik heb een groei echo laten maken op 32 weken daarbij werd geconstateerd dat hoofdomtrek op 35 weken lag en bij de 2e groeiecho een dag later, zelfs tussen 35,5 en 36 weken. De benen rond 30 weken en middenlijf rond 32 weken.

    Ze kunnen niet garanderen dat mijn kind geen handicap heeft maar waterhoofd is het niet. Gezichtje, neus, mond, schedel zag er perfect
    uit en ook in de vorige echo's (heb er al 6 gehad) was niks bijzonders te zien.

    Heeft iemand dit ook weleens meegemaakt? OF van gehoord? Moet ik
    me zorgen gaan maken wat ik eigenlijk al doe..... of niet?

    grietje
     
  2. Debby18

    Debby18 Actief lid

    2 apr 2006
    317
    0
    0
    Hoi!

    Ik weet niet of ik hetzelfde had, maar mijn zoontje is met 36 weken geboren. Toen hebben ze ook een echo gemaakt om te kijken hoever alles ontwikkeld was. Ik was 36 weken zwanger, en bijna alle ledematen liepen 3,5 á 4 weken achter, rond de 32,5 weken dus... Behalve zijn hoofd, die was al 1,5 week verder als de zwangerschapsduur, dus 37,5 weken. Maar vergeleken met de rest van de ledematen liep het hoofd zo'n 5 weken voor. Mijn zoon is kerngezond en heeft geen handicap of waterhoofd. Maarja, ik weet dus niet of deze situatie te vergelijken is met de jouwe, mijn zoon was tenslotte prematuur.

    Liefs xxx,

    Debby
     
  3. jes1

    jes1 Fanatiek lid

    26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Ik ken ook iemand die een groot hoofd had bij de geboorte. Verder niks aan de hand! Hij ziet er nu heel gewoon uit!
     
  4. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    meid trek het je niet aan, bij elyesa werdt gezecht dat zijn benen veel te kort waren en dat hijzelf veel te zwaar zou zijn en zijn hoofd te klein wel ik heb een perfect normaal kind die nu heel lange benen heeft.
     
  5. Mars

    Mars Actief lid

    11 feb 2007
    160
    0
    0
    Jou verhaal had de mijne kunnen zijn. Bij mijn groeiecho met 32 weken werd het beentje op 31 weken gemeten en het hoofdje op ruim 36 weken. Ik haalde me ook direct de ergste dingen in mijn hoofd, maar mijn gyn heeft me verzekerd dat er niets aan de hand is, in ieder geval geen waterhoofd en hij zij dat de metingen gewoon kunnen verschillen van hoe het kindje ligt en dat ik me geen zorgen hoefde te maken.
     
  6. Nex

    Nex Fanatiek lid

    5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb ook hetzelfde (gehad)

    Met een echo op 33 weken zat de buikomtrek op 31.2 wkn en het hoofd geloof ik op 32 weken.
    Bij de meting met 35 weken zat het hoofdje op 36.6 wkn en de buik op 34.5 weken.
    Toen ik met 36 weken een echo kreeg zat de buik opeens op 31! weken, hoofdje niet bekend.
    Met 37 weken zat de buik opeens weer op 36.5 weken en het hoofd op 38 weken.

    Ik vind de metingen dus nu totale onzin en trek me er niets meer van aan.
     
  7. erlida

    erlida Fanatiek lid

    2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Mijn schoonzus had ook zo'n echo,groot hoofd korte beentjes normale romp.....die dacht ook van wat moet dit worden!Bleek gewoon een heel mooi kindje te zijn hoor!
     
  8. jeslin

    jeslin Actief lid

    19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    het lijkt wel of het altijd verschillend is bij mij was het ook zo dat het allemaal nogal wat uitelkaar ligt,beentjes extreem lang die kwam zeg maar op 22 weken en 1 dag en buikje kwam op 21 weken en hoofdje op 21 en 3 dagen dit is niet extreem natuurlijk maar als ik zo lees hoef je je geen zorgen te maken maar ik kan me heel goed indenken dat je dat doet vraag er anders nog een keer naar.
    succes
    groetjes jeslin
     
  9. marissie

    marissie Actief lid

    14 jun 2007
    348
    1
    0
    en die van ons had volgens de vk juist weer een te klein hoofd.. we zien het allemaal wel, maar als ik het zo lees van iedereen zal het wel los lopen!
     

Deel Deze Pagina