weet niet of het hier goed staat maar had een vraagje. Heb sinds een maandje het cubitaal tunnel syndroom (soort tennisellenboog). Nu had ik gehoord dat dit ook wel eens wil voorkomen bij zwangere vrouwen (in 3e trimester door te veel vocht vast houden ofzo). Nu wou ik eens weten of er vrouwen zijn die dit ook hebben en of jullie er dan tijdens de zwangerschap meer last van hebben ofzo. Want er zijn dagen dat ik er echt last van heb en dat het echt veel pijn doet en dus wou ik eens weten of het met de zwangerschap alleen maar erger wordt? alvast bedankt voor de reacties. Liefs,Wen ok negeer het maar,bij zwangere vrouwen is het carpaal tunnel syndroom. ik heb het tegenovergestelde. Topic mag wel gesloten worden sorry
Cubitaal tunnel syndroom is niet het tegenovergestelde... het zit alleen op een andere plek nl in je elleboog terwijl zwangere vrouwen het vaak in de pols/hand hebben... Helaas heb ik beide gehad... Het hangt alles samen met vocht dat je vasthoudt en met name snachts pijnklachten geeft. Vrouwen houden tijdens de zwangerschap meer vocht vast en zodoende krijgen vrouwen in de zwangerschap er last van of meer last van
ik had last van slapende handen aan het einde van de zwangerschap, en dit duurde nog wel een aantal maanden na de bevalling voor het over was. Mijn moeder heeft wel het carpaal tunnelsyndroom gehad, en is ervoor geopereerd. Maar ik heb dus normaalgesproken geen last van een soort van carpaal tunnelsyndroom...
Ik heb het inderdaad in mijn pols, ongeveer vanaf de 16e week. Het is ontstaan na een dagje schilderen. De fysiotherapeut gaf aan dat ik het zo makkelijk heb opgelopen omdat ik zwanger ben en dus meer kans heb op blessures. Hij zei ook nog dat ik er op moet rekenen dat het pas 2 a 3 maanden na de bevalling zal overgaan. Veel sterkte en ik hoop voor je dat het niet te erg wordt!