Spannend Loetje!!! Overmorgen nog eens een test doen! Of alvast een cb doen, bij mij werkte dit al vrij vroeg. We zijn er allemaal mee bezig, dit is iets wat je graag wilt dus ben je er automatisch veel mee bezig. Zo lang het andere dingen niet in de weg gaat zitten zal ik mij er niet drum om maken!
Helaas net een negatieve early test van predictor...die zou op 12,5 moeten reageren. Ik probeer het later deze week nog een keer en anders was de kv test een valse
Jammer maar idd de kruidvat test is erg gevoelig. Ik zou morgen nog eens één doen van de kv. Duim voor je!
Ja, dat kan ik mij voorstellen! :x Dat is inderdaad de keerzijde.... Hoop voor jou dat je gauw een positieve test in handen hebt...
Wat ben ik blij om al jullie reacties te lezen! Wij zitten in ronde 1 voor onze eerste en ook al druk bezig met de ovulatietesten. Dan ga je van alles denken. Wat als ik geen eisprong heb? Wat als het nu heeeeel erg lang gaat duren, dan maak ik mezelf gek! Wat als.... Wat als.... Gelukkig ben ik dus niet de enige die liever gister dan vandaag al zwanger was en vol smart weer over t volgende staafje heen plast en elk dingetje loopt te googelen (tegen beter weten in). Iedereen heel veel succes en dat we maar snel positieve testen in handen mogen hebben!
Haha dar googlen.... Heel herkenbaar, maar geloof me, dat gaat over alle begin is spannend veel plezier en succes dames! Hoop dat het bij jullie sneller gaat dan hier
Haha! Herkenbaar, ik google me ook suf! En volgens mij maakt het niet uit wat voor symptoom je googled, als je er "zwanger" bij zet is er altijd een match!
Ik had altijd in mijn hoofd zitten dat het heel lang kon duren en wilde er niet teveel mee bezig zijn. Was bij beide zwangerschappen na een maand al zwanger maar ik was er ook elke dag mee bezig. Als ik maar dacht dat ik wat draderig slijm verloor belde ik mijn man op want dit was altijd als hij avond dienst had en zei ik maak me maar wakker vannacht hoor. Haha. Was wel raak beide keer.
Ik denk dat je er vooral positief mee bezig moet zijn. Voor mijn eerste kindje duurde het meer dan een jaar om zwanger te worden, maar nu ik er aan terug denk was ik er vooral negatief mee bezig. "wat als..." "hoe zit het met..." "waarom heb ik..." toen ik dat losliet, was ik ineens zwanger! Nu probeer ik er vooral positief mee bezig te zijn, al is dat niet zo makkelijk. Ik zoek ook heeel veel op internet. Maar er mee bezig zijn of er aan denken is niet erg (is bijna niet mogelijk om dat NIET te doen ) maar er vooral niet over stressen, dat werkt averechts!
In het begin had ik daar juist geen last van en nu juist wel Het is maar net hoe het gaat maar invloed er op heb je niet, en aangezien heel veel het op alle mogelijke manieren doen en het toch raak kan zijn zal het wel kunnen wat dat betreft. @ mardaisy hoe stop je de stress? De eerste 6 rondes lukte me dat wel, de 7e aardig, maar sindsdien ben ik een kei in doemdenken dat we het niet kunnen etc, dus positief denken is er meestal niet meer bij eigenlijk
Op een gegeven moment, na 12 rondes ofzo, dacht ik: pff ik heb gewoon geen zin meer om er zo veel mee bezig te zijn, werd helemaal gek van mezelf..! Toen kreeg ik een nieuwe baan en kon ik me daar op storten. Gewoon geklust wanneer we zin hadden en alleen m'n temp genoteerd, meer niet. Toen was het raak!!
Ja ja ja! Ik zoek ook tips om er niet te veel mee bezig te zijn. Vriendlief zei vandaag na de sex zelfs: we zijn te laat als je ei gister was! Hahaha toen heb ik hem moeten vertellen dat we niet alleen sex hoeven te hebben om zwanger te raken. Waarop hij zei: geen idee waar dat ook ineens vandaan kwam. Ben er blijkbaar meer mee bezig dan ik dacht. Kortom... het geldt niet eens alleen voor de dames haha
Hihi, grappig laurazoey. Ik ben er ook (weer) veel mee bezig hoor. Afleiding zoeken is het beste en wat bij ook wel helpt: er vanuit gaan dat je eind van dit jaar zwanger wordt en de korte termijn dus laten voor wat het is. Dan zou het zomaar eens eerder kunnen gebeuren en heb je minder kans op teleurstelling. Maar weet natuurlijk niet of dat voor iedereen helpt
Mardaisy ik heb inderdaad gezegd dat we het los laten en blij moeten zijn als het binnen een jaar lukt. Tot die tijd kunnen we mooi sparen voor andere leuke dingen Het helemaal los laten lukt niet bij ons
Eerlijk... bij mij lukte het gelukkig wel om het los te laten en was toen ook meteen zwanger. De eerste maanden was ik er super mee bezig en voelde ik alles totdat ik na een paar maanden huilend bij mijn man zat.. Vanaf dag moment was het van het forum af en gewoon regelmatig seks hebben. Mijn man hield in de gaten waar ik ongeveer zat in mijn cyclus dus ook daar dacht ik niet over na (wetende dat het bij hem in goede handen was). Gaan werken zonder verwachtingen, gaan lunchen en shoppen. Allemaal leuke dingen gedaan en toen zei mijn man ineens; ga morgen eens een test halen, je bent al een week over tijd.. Heel erg maar zelf stond ik daar pas bij stil toen ik zijn deo naar zure salade vond ruiken. Getest en positief, meteen de maand toen ik er niet mee bezig was.
Wat knap! Misschien moet ik het ook maar aan mijn man overlaten, mag hij elke ochtend zijn temperatuur opschrijven Ik wil in de zomer ook geen ovu testen & temperatuur bijhouden maar meer ivm vakantie. Na de zomer zijn we een jaar bezig en wil ik wel naar de dokter gaan, dus is het wel handig om die data in ieder geval te hebben mocht het met "loslaten" ook niet werken. Mezelf aanpraten dat het aan het eind van het jaar wel gelukt moet zijn helpt niet bij mij. Dan wordt de stress maandelijks alleen maar groter omdat het einde van het jaar steeds dichterbij komt. Ik had mezelf namelijk al aangepraat dat het voor de kerst wel raak kon zijn en dat was echt verschrikkelijk, nu ik over dat punt heen ben gaat het maandelijks een stuk beter.
Ik vind het meer een toevalstreffer dat je in de maand dat je er minder mee bezig was, plots zwanger bleek. Zaadjes kunnen namelijk niet nadenken volgens mij. Ze weten niet wanneer je er wel of niet teveel mee bezig bent. Of zou het zo zijn dat als je er veel mee bezig bent, de zaadjes spontaan de andere kant op zouden zwemmen en je eitje niet springt?? De bevruchting, het zwanger worden, is ook een kwestie van geluk hebben. Geluk hebben dat het zaadje en het eitje elkaar weten te vinden. Geluk hebben dat het zaadje het eitje weet te bevruchten. Geluk hebben dat het zich goed weet in te nestelen. Geluk hebben dat het blijft plakken. En dat kan net toevallig in de maand gebeuren dat je even wat anders aan je hoofd hebt of toevallig op vakantie bent. Het wil dus absoluut niet zeggen dat als je er minder mee bezig bent of op vakantie gaat je dan een veel grotere kans hebt om zwanger te worden!