Er niet mee bezig zijn?! Dat bestaat toch niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Loetje88, 27 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik begrijp wel wat je bedoeld be happy.
    Maar denk dat het voornamelijk te maken heeft met stress en spanning. Dat kan een bevruchting tegen houden of een mk veroorzaken. Als je dat los laat kanber natuurlijk wel een toevalstreffer aankomen. Of dat dan in ronde 1 of 5 is maakt het niet uit.

Maar ben ook van mening dat je indd achteraf niet eeet of de veranderingen de rede zijn van de zwangerschap. Voor t zelfde geld was het ook raak geweest zonder de veranderingen omdat het gewoon het juiste moment was.

Ik denk wel dat afleiding en positiviteit wel zorgt voor meer rust waardoor het misschien iets minder lang kan duren.

2. GezinsMama

GezinsMama Nieuw lid

8 dec 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag weer voor het eerst op het forum na bijna drie maanden. Ik heb flink geprobeerd om er niet mee bezig te zijn. En het is me deels wel gelukt. Ik heb mezelf niet meer zo gek gemaakt als ervoor..
    Maar toch.. als m'n NOD dag eraan zat te komen kreeg ik het weer. Pfff. Maar goed.. ondertussen zijn we bijna een jaar bezig voor de tweede. Ik krijg er wat van :(. De eerste ging zo makkelijk en ik vond het niet erg om te wachten en geduld te hebben. Maar nu begint de dokter toch dichtbij te komen.. Blegh

3. Marietje25

Marietje25 Actief lid

7 nov 2013
    161
    21
    18
    Vrouw
    Zoetermeer
    Klopt wat je zegt hoor maar ik was na de pauze meteen zwanger. Had alles weggegooid qua middeltjes (maca-poeder, tarwekiemolie, ovulatietesten noem het maar op) en ik bleek zwanger. Het is idd geluk hebben, maar toch denk ik dat de rust die je er van krijgt (dus het op z'n beloop laten) deels heeft geholpen..

4. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik denk dat het vooral de stress is die je loslaat als je er niet mee bezig bent. Natuurlijk zwemmen de zaadjes niet ineens sneller of anders maar ik denk wel dat je door stress veel tegen houd.
    Niks is moeilijker dan iets loslaten wat je graag wil maar voor mijn gevoel heeft het wel nut.

Mijn vorige zwangerschap, waar ik overigens ook niet mee bezig was op het moment dat het lukte, heb ik me om alles druk gemaakt. Was mijn eten wel doorbakken genoeg? Had ik wel in de tuin moeten werken? Had ik wel in een warm bad moeten gaan? Ik heb toen een miskraam gehad.. nu neem ik alles met een korrel zout, voel ik me top en alles gaat goed met de kleine. Stress doet voor mijn gevoel zoveel met je lichaam :( natuurlijk denkt iedereen er op zijn eigen manier over... maar ik denk echt dat het verschil maakt.

5. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    ja hoor, wil jij suggereren dat je een miskraam hebt gehad doordat je misschien veel met je zwangerschap bezig was? Wat een onzin.
    Stress is niet goed voor je, maar ook met stress kun je zwanger raken en blijven.
    Ik ben er een voorbeeld van en met mij nog veel meer vrouwen.

6. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    nee ik wil niet zeggen dat ik alleen daardoor een miskraam heb gehad maar ik denk wel dat stress niet meewerkt. Je hoeft niet meteen zo boos te doen, ik geef toch alleen mijn mening... mag dat niet meer? Ach ja, altijd prettig om zo afgesnauwd te worden... ik zal in het vervolg mijn mond houden.

7. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Boos? Valt wel mee.
    Ik vind je antwoord gewoon onzin.

8. mardaisy

mardaisy Niet meer actief

Laten we het gezellig houden. Platte tekst komt sowieso anders en soms verkeerd over.

9. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik denk ook dat het leuker is als we het allemaal gezellig houden. Iedereen staat vrij om zn mening te geven, of je die nou deelt of niet, en misschien moeten we proberen wat minder bot over te komen en proberen het wat minder negatief op te vatten.

We willen uiteindelijk naar mijn idee allemaal hetzelfde dus het heeft geen zin om er zo ongezellig over te doen

10. mardaisy

mardaisy Niet meer actief

Mooi gezegd laurazoey!

Deel Deze Pagina