hi meisjes! wat zouden jullie doen: vanmiddag om 14u had ik opeens al positieve ovu-test (ivm met cyclus 34 dagen had ik m pas donder of vrijdag verwacht, ook klustechnisch, maar mijn banner staat al wel op 30 dagen) vanmorgen hebben we geklust; verder 1 mei voor het laatst. nu wil ik eigenlijk vanavond weer klussen en morgen en overmorrgen enz enz tot ovutest weer 2 dagen achtereen nega is. omdat ik ergens bang ben dat ei vandaag/vanavond al gaat springen (hoewel gebruiksaanwijzing CB en MC zeggen dat ei meestal na 24 uur pas komt... ) maar, te vaak klussen maakt de kwaliteit van het zaad minder toch? oftewel, wat is beter: morgenochtend pas, of vanaaf én morgenochtend? ben benieuwd wat jullie zouden doen! bedankt en liefs. klingel.
Geloof de gebruiksaanwijzing: je ei komt echt niet eerder.. dat dacht ik eerst ook.. maar bij het tempen komt er bij mij altijd uit dat ik 1 of 2 dagen erna me ei had! Dus gewoon lekker klussen als je een positieve test hebt, dan ben je op tijd!
jeps ik geloof de gebruiksaanwijzing.... ik vraag me alleen af, door wat ik ook lees hier op t forum, of 2x klussen op een dag wel of niet beter (kansvoller) is dan 1x per dag en zo houden we onszelf bezig met alle vraagstukken!
het beste voor het zaad is om om de dag te klussen en rond de eisprong elke dag. rond de ovulatie elke dag klussen is geen probleem hoor
morgenochtend weer, maar dat is mijn ervaring bij 2x op een dag werd ik niet zwanger, uiteindelijk om de dag wel
gewoon doen wat je gevoel zegt heb je vanavond zin doe je het lekker vanavond heb je morgen weer zin doe je het ook morgen.. gewoon doen wat je gevoel zegt... en ja ik geloof daar niet zo erg in dat het zaad er slecht van word hier word het alleen minder als we het elke dag doen weet nou niet precies wat wel of niet waar is.. maar ik zeg altijd maar niet geschoten is altijd mis. maar als je het alleen morgenochtend doet moet het ook genooeg zijn het zaad leeft best lang.. succes met je keuze
ik zou me er niet zo druk om maken, gewoon klussen als je zin hebt. Een verplichting maakt het ook minder leuk, toch
Ik zou elke dag een doppie maken! Ik deed het ook altijd netjes om de dag rond de vruchtbare periode, en de maand dat we het elke dag deden was ik zwanger! Have fun
hi girls! dank voor de reacties! tis wat he, aan 'wildvreemden' vragen of je moet klussen uiteindelijk gisteravond niet geklust. allebei moeoeoe en dus niet genoeg zin. inderdaad, het moet niet een verplichting worden, echter, soms is het wel handig je er even toe te zetten op de kansvolle dagen, qua ei! 2x op een dag is misschien wat minder handig sowieso, qua zaad dan. maar ik zeg, als je zin hebt moet je het sowieso doen! ach, ei zal elk moment springen; ik neem aan/hoop dat er van 2x klussen toch wel miljoenen zaadjes klaarliggen, dus we'll see wat moeder natuur ermee doet inderdaad, niet te druk maken, maar ja, dat doe ik toch wel in deze dagen hoor. ik denk dat hier typisch het aard van het beestje boven komt! controlfreakje?! hoewel ik er deze 2e ronde al veel minder mee bezig ben dan vorige maand (kan je nagaan) (beginnersenthousiasme. als het nog maanden gaat duren zal het vanzelf wel minder worden) liefs klingel
Ik denk inderdaad zaadjes genoeg. Zelf ben ik niet van 2 x per dag klussen, dan zit er veel minder zaad in het sperma zeg maar. Dus veel nut heeft het dan niet.
Meid, volgens mij hoef je hier geen poll voor te houden. Je zit pas in de derde ronde zie ik... dus probeer het vooral leuk te houden. Klus niet, maar maak liefde met elkaar! Geniet van elkaar en van ieder moment dat je weet dat je samen liefde bedrijft om uiteindelijk die liefde te vermeerderen met de komst van een kindje. Geniet! Groetjes, Josien