Goede morgen allemaal, Afgelopen kerst hebben mijn vriend en ik besloten er samen voor te gaan ! we willen graag een kindje. We zijn allebij nog jong, we zijn 23 jaar. De eerste ronde is het niet gelukt ik ben gisteren na een cyclus van 32 dagen ongesteld geworden. Nu vind ik het heel moeilijk om de eisprong te berekenen voor periode 2. Ik heb nu 1 echte menstruatie gehad ( dat houd toch in dat je sowieso een eisprong hebt gehad ???? ) afgelopen maand? Moet ik nu voor ronde 2 uitgaan van een cyclus van 32 dagen? als ik me eisprong zou willen uitrekenen? Zodat we wel een beetje gericht kunnen genieten? En hoevaak doen jullie het allemaal in de 4 meeste vruchtbaarste dagen van de maand? iederdag? om de dag? Hahaha het is allemaal zo spannend voor ons ( en voor iedereen natuurlijk die probeerd zwanger te worden ). We weten niet wat het beste is om te doen dus heeft er iemand nog tips??? We genieten er zo van alleen al het idee dat we er samen voor gaan en dat we dit geheimpje samen hebben ! hihih. Groetjes M!!!
gefeliciteerd met jullie beslissing! Harstikke leuk! om de 2/3 dagen seks is prima.. wanneer je ei is, kun je het wat vaker doen. (2/3 dagen zorg voor optimaal zaad) Je ei komt bij een cyclus van 28 dagen op ongeveer dag 14.. dus bij 32 dagen na dag 18.. Dat is geteld vanaf je eerste dag van je laatste ongesteldheid. Echter, dat is een ongeveer... bedoel, bij iedereen verschilt het moment van de eisprong. De eene heeft een vroeg ei, de ander een laat. Weer een ander heeft een ei dat preceis op tijd is enz.. Straks, als je meerdere cyclussen gehad hebt, moet je het gemiddelde van deze aanhouden. Daarnaast zou je om precies te weten, kunnen temperaturen of ovulatie testen via inet kunnen bestellen. Ik hoop voor jullie dat het snel raak is.. Oh, en men zegt wel eens, probeer er niet te veel mee bezig te zijn... Makkelijker gezegt datn gedaan! Heeft bij mijn 7 maanden geduurd! Maar.. de 8ste maand, liet ik het los.. zie hier onder...
t belangrijkste is vooral dat je niks tegen je zin in doet,als je een x geen zin heb jammer dan tenminste zo staan wij erin,ik heb mij ei altijd op dag 14 voel em ook en toch zit ik ook nu in ronde 4 we hebben t tot nu toe rond mijn ei om de dag gedaan.en dan zo dat t op de dag van ei ook gevreeen werd je moet ook gewoon geluk hebben met zwanger worden denk ik verders eet gezond rook niet drink niet teveel beweeg genoeg en begin al met foliumzuur te slikken heel veel succes