Iets engs meegemaakt...

Discussie in 'De lounge' gestart door xlns, 16 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xlns

xlns Actief lid

20 dec 2007
    423
    0
    16
    Gisteren ging ik met een paar man uit eten in de stad. Mijn moeder woont er in de buurt dus mijn zoontje zou daar blijven slapen en ik zou vanuit daar naar de stad lopen. Toen ik net was vertrokken zag ik aan de overkant van de straat een vreemde man lopen. Hij had een jas aan en de muts van zijn trui ver over zijn hoofd getrokken zodat je zijn gezicht vrijwel niet kon zien. Kan... Want het was niet zo warm. Toch had ik er gewoon geen goed gevoel bij. Hij hield zijn hoofd ook echt omlaag zodat je hem niet kon zien. Een paar meter verder liep hij een steegje naar de ingang van een appartementencomplex in. Dus ik dacht, zal wel mijn inbeelding zijn... Ineens liep hij weer aan de overkant van de straat. Nog steeds met die muts van zijn trui op en zijn gezicht afgewend. Ik kreeg er steeds een vreemder gevoel bij. Ik zag gewoon dat hij me steeds in de gaten hield. Op een gegeven moment heb ik mijn moeder gebeld, zodat ik iemand aan de lijn had. Voor het stoplicht zag ik aan de overkant een hele groep ouderen lopen en ik dacht alleen maar ik moet bij die mensen in de buurt blijven. Omkeren ging niet want daar was niemand, vooruit was de markt en dus meer mensen. Op een gegeven moment haalde hij me (aan de overkant van de straat) in en stak over zodat hij een stukje voor me liep. Er zat een kleine knik in de weg dus de bocht om en ineens was hij weg. Ik ben snel overgestoken naar de andere kant. Rechts van me, waar ik eerst liep, lag een fietsenstalling met een straatje erachter en ik zag hem in een flits in dat straatje een andere muts opzetten en weer terug komen richting de straat. Hij zag me en stak weer over zodat hij nu echt achter me liep. Op dat moment ben ik zo snel mogelijk weer over gestoken weer kwam hij achter me aan, gelukkig liep ik snel en kwam bij die groep mensen uit nog maar een paar meter van de markt. Toen ik me weer omdraaide zag ik dat hij zich had omgedraaid en weg liep. Op de markt kwam ik meteen een van mijn collega's tegen dus toen was ik gelukkig niet meer alleen. Ik had zo'n raar gevoel. Echt al m'n alarmbellen gingen af en ik stond te trillen op mijn benen. Bah, het was echt eng... Ik denk dat als ik niet overgestoken was toen ik hem niet meer zag ik hem precies achter die fietsenstalling tegen was gekomen.

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.748
    1.073
    113
    Klinkt inderdaad als een engerd.. Brr...

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zou het melden bij de politie. Kan zijn dat ie op zoek was naar een slachtoffer en het is altijd goed dat de politie van dit soort dingen afweet.

4. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gadverdamme! Oh ik was gaan rennen denk ik...
    Beetje kunnen slapen?
    Ga je er verder iets mee doen? Zou ook niet weten wat want hij deed op zich niks wat niet mag... maar misschien toch even melding maken?

5. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Oh jak, dat soort dingen zijn zo eng. Wat een enge wereld dan hè. Een vriendin en ik werden ook wel eens gevolgd in dordrecht. Echt vreselijk! Gelukkig stopte die vent ook na een tijdje.
    Als ik alleen ergens loop 's avonds en ik vertrouw het niet heb ik altijd mijn sleutels tussen mijn vingers, zodat ik eventueel nog kan uithalen.

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.177
    3.055
    113
    Nederland
    Dat is wel eng ja..
    Goed dat je iemand gebeld hebt, dat zou ik ook doen voor het geval dat!
    En ik pak altijd mijn stanly mes vast (heb ik standaard in mijn jas voor het werk:p)

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ieeehh.. :(

8. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    ah jakkes!

maar ik zou hier wel een melding van maken bij de politie.
    jij was misschien niet het slachtoffer nu (good thinking of you, btw!), maar iemand anders kan het misschien wel (ooit) zijn geweest. politie is vaak ook heel blij als je een verdacht iets meld.

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Waarom heb he de politie niet gebeld

10. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hè jakkes!! ..

11. Zoiets heb ik ook een keer gehad. Toen woonde ik nog in een zogenaamde zustersflat.

Kwam van een avonddienst, en fietste alleen terug naar huis. Op ene paar km van huis fietste er iemand achter me, niks bijzonders, maar je voelt op zo'n moment gewoon dat het niet klopt. Hij bleef steeds op dezelfde afstand. En als ik harder ging, ging hij ook harder.

Kan je vertellen, heb uiteindelijk nog nooit zo hard gefietst. Kwam bij de flat aan, en ipv mijn fiets in het fietsenhok te parkeren, en ik als een malle naar de hoofdingang gefietst.
    Kwam ook overstuur het gebouw binnen, en toen kwamen er wat mannelijke huisgenoten aan, die meteen met een paar jongens richting fietsenhok gegaan zijn. En jahoor, ze zagen die engerd nog net wegfietsen.

De volgende dag melding gemaakt, bij de studieleiding, en bij de politie. En bleek dus dat ik niet de eerste was, die op dat stuk achtervolgd was. Geen van de meiden mocht dus nog alleen 's avonds vanuit de dependance naar huis.

Maar ik zou zeker even je verhaal doen bij de politie. Mochten er meer meldingen komen.

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.069
    1.303
    113
    Nederland
    He bah! Ik had het vorige week. Ik was klaar met werken en liep naar de auto. Er fietst een niet-verzorgde man langs. Hij keek me met vreemde ogen aan, toen ik de auto in stapte draaide hij om... en fietste richting mijn auto. Snel trok ik de deur dicht en deed 'm op slot. Hij bleeft stil staan en bleef me aan kijken. Ben snel weggereden brrr!

13. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    He bah! Ik zou ook wel even de politie gebeld hebben denk ik.

14. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Brrrr eng hoor! Idd wel een melding maken bij de politie.

Gelukkig is het goed afgelopen.

15. Smnee

Smnee Niet meer actief

Dat is inderdaad zo naar!
    Ik heb het een keer gehad hier in de buurt. Wij hebben een hondje en die lieten we altijd savonds om beurten uit, zodat de ander lekker op de bank kon blijven hangen.
    Ik liep dus die avond alleen bij ons achter en ineens zie ik een man op het veldje waar ik langs liep staan, capuchon op en hoge jas aan.
    Ik liep verder met een beetje een apart gevoel, want wie staat er nu om half elf savonds op een basketbalveldje te roken?
    Mijn hond moest natuurlijk net op dat moment poepen dus ik bleef staan. Ondertussen heb ik mijn man gebeld en die kwam er meteen aan. Ik hang op en zie die man mijn kant op lopen, en ineens is hij weg. Tien tellen later komt mijn man aan en die had hem dus zien staan tussen de huizen in, waar ik daarna dus langsop moest lopen. Sindsdien loop ik nooit meer alleen zo laat, bah.

16. Thymra x Xi

Thymra x Xi Niet meer actief

17. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Gatver, wat een engerd! Goed dat je naar die groep mensen bent gelopen, al was het een enge weg er naartoe!

Misschien kun je toch aangifte doen, weet niet of ze daar iets mee kunnen maar wie weet haalt ie binnenkort echt iets uit en dan weten ze dat hij eerder is gesignaleerd met raar gedrag.

18. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Jakkes

19. lioness74

lioness74 Niet meer actief

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Jammer dat je niemand op oproep had om hem voor zijn snoet te beuken !!! Zulk soort personen gun ik dat namelijk wel :D

Zo van: oeps, kwam je daar even de verkeerde tegen *BAM*

Deel Deze Pagina