Wanneer bevallen met een niet-ingedaalde baby??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Migga, 31 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Bij mijn eerste zwangerschap ben ik met 42 weken ingeleid, mede doordat mijn zoontje maar niet in wilde dalen. Er was na 42 weken gewoon nog helemaal niks geen voorwerk verricht. Als ze me toen niet in hadden geleid had ik nu waarschijnlijk nog steeds met hem rondgelopen....;)

Nu ben ik vandaag uitgerekend van mijn tweede kindje, maar ook dit keer wil de baby weer helemaal niet indalen. Van een naderende bevalling lijkt dan ook voorlopig nog helemaal geen sprake...
    Nu schijnt het vaker te gebeuren dat de baby bij een tweede zwangerschap niet indaalt, maar wat ik mij dan afvraag:
    Wanneer zijn jullie dan bevallen bij een niet-ingedaalde baby?? Was dat gewoon op tijd, of ook pas heel erg laat (zoals ik bij mijn eerste).

Ik heb het zoooooo gehad en wil gewoon niet meer wachten!!!! :(

2. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik kan je helaas niet helpen, heb er geen ervaring mee. Maar wil je toch wel even succes wensen en hoop dat je kleine zich snel laat zien!

3. sara8

sara8 Lid

26 mei 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,
    Ik ben nu zwanger van de 3 de en de eerste 2 zijn ook niet ingedaald de eerste is met 42 weken en 2 dagen gehaald echt... ik dacht dat het een olifantendracht zou worden en de 2 de is met 40 wk en 1 dag gehaald omdat ik een eigen zaak heb en altijd tot de laatste dag doorwerk heb ik dit gewoon in overleg met de verloskundige kunnen doen ik heb met 40 weken gezegd dat ik het nu echt wel mooi geweest vond en ik vond die laatste 2 weken best zwaar en aangzien ik altijd 2 weken zwangerschapsverlof heb wil ik liever niet half dood tot 42 week doorlopen dus .... je kunt best een balletje opgooien die van mij reageerde helemaal niet negatief!
    strekte en bevalse!

4. teigetje77

2 dec 2010
    76
    0
    0
    NH
    Hoi Migga,

Bij mijn eerste zwangerschap was mijn zoontje niet ingedaald tot de vliezen braken, dit was vier dagen voor de uitgerekende datum, hij/zij kan dus ook hierdoor pas indalen het hoeft dus niet perse voor het breken van de vliezen. Ik had ook gelijk al 2 cm ontsluiting en hij is binnen 5 uur geboren!

Heel veel suc6, ik snap dat je niet weer zo lang wilt w88!!

5. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bij mijn eerste zwangerschap daalde de baby ook niet. Ben wel spontaan bevallen met 40 + 6 dagen in 6 uur. Tijdens de bevalling is de baby dus wel gaan 'indalen'.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie is geboren met 41+1, en met de controle op 41+0 was hij niet ingedaald. En dat heb ik ook niet gevoeld die dag verder.
    De bevalling was ook redelijk vlot. 6,5 uur voor het klusje ;)

7. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Mijn 2e was ook niet ingedaald. Ik ben met 40+4 bevallen.
    Tijdens de weeen wou hij ook niet zakken. Ik deed er helaas 25 uur over tot ik volledige ontsluiting had. Toch heb ik hem er binnen 10 minuten uitgeperst!

Maar goed, zegt niet zoveel zoals ik hierboven al lees. Het kan dus ook heel snel gaan met een niet ingedaalde baby!

(Eerste was trouwens wel ingedaald en is met 40+6 geboren)

8. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Mijn jongste dochtertje was ook niet ingedaald, ik ben met 41+5 bevallen en toen mijn vliezen braken in het zkh toen pas is zij ingedaald.

9. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 39 weken en 1 dag. De baby is ook nog niet ingedaald. Het schijnt niets te zeggen over wanneer je bevalt... maar ik zou het zelf ook vreselijk vinden om zo lang te moeten wachten.

10. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    ow oke, het kan dus echt nog alle kanten op, lees ik! Maar dat een niet-ingedaalde baby te vroeg komt gebeurt bijna nooit, zover ik uit jullie verhalen op kan maken.

@Juffertje83: is dit je eerste zwangerschap?

@Smiley24: de bevalling begon bij jou dus met het breken van de vliezen? Of begon het met weeën?

Vind het wel een naar idee het nogal gevaarlijk kan zijn als de vliezen breken terwijl de baby niet ingedaald is. Dan schijn ik echt met een ambulance opgehaald te gaan worden....:$

11. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Nou mij was wel verteld dat als mijn vliezen braken ik plat moest. Afhankelijk waar je dus bent kan het inderdaad zijn dat je met een ambulance wordt opgehaald.

12. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit is mijn 1e zwangerschap ja en de baby is nog niet ingedaald nu bij 39 weken. Bij mij zegt de verloskundige dat ik - als de vliezen breken - plat moet gaan liggen en hen opbellen. Dan komen ze even voelen of er niets 'in de weg zit'. Maar echt gevaarlijk is het niet als je wel nog heel even blijft rondlopen. Ben je bvb. een kwartiertje van huis in de winkel, dan kun je nog rustig naar huis komen. Geen paniek dan, er gebeurt bijna nooit iets volgens de verloskundige.

13. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Het verhaal van mijn verloskundige was dat het risico is dat de navelstreng als t ware tussen het hoofdje van de baby en de baarmoederwand klem komt te zitten wanneer t hoofdje van de baby door t breken van de vliezen ineens plotseling indaalt.

En dat schijnt dan dus heel gevaarlijk te zijn en lijkt me niet iets waarmee je rustig naar huis moet gaan lopen..

Maarja.. ben geen verloskundige.. zou zelf alleen geen risico nemen ;):)

14. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Bevallen op 38.4 weken (dochter de helft ingedaald)-

15. Pingu

Pingu Niet meer actief

Van onze eerste ben ik bevallen met 40+3. Zij was toen nog niet ingedaald.
    Onze tweede is nu al wel iets ingedaald. Kan je alleen nog niet vertellen wanneer hij komt.

16. mamavanmuisje

mamavanmuisje Niet meer actief

Van de 1e bevallen met 39+2, hij was ook niet ingedaald.

Deel Deze Pagina