Kindje te groot... zwangerschapssuiker?

Discussion in 'Zwangerschap' started by lucie, Mar 28, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lucie

lucie Actief lid

Mar 13, 2007
    335
    0
    0
    Hallo!

Ik ben vanochtend bij de verloskundige geweest en nu schijnt mijn kindje (/baarmoeder) ruim drie weken voor te liggen in groei :confused:. Het is wel het derde kindje en de tweede was ook ruim 8 pond bij de geboorte, maar toch...
    Ik ben zelf maar klein en smal, dus ik sjouw behoorlijk wat gewicht mee. Daarnaast maak ik me zorgen: wat is de oorzaak en waar gaat dat naar toe? (Ik heb overigens wel een grote partner).
    De VK zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat we voor de zekerheid op zwangerschapssuiker gaan controleren. Ik heb echter helemaal niet het gevoel dat ik suiker heb... :-s
    Heeft iemand hier ervaring mee (groot kind en/of zwangerschapssuiker)? Kan je zelf merken of je zwangerschapssuiker hebt (veel dorst of zin in zoet ofzo)?

Alvast bedankt!

2. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Ik heb dus ook zwangerschapssuiker.
    Die kleine is ook erg groot.
    Zelf had ik er dus helemaal geen idee van dat ik het zou hebben. Tis dat de vk het zag toen ze mn urine testte.
    Ik zit nu in de medische molen om het allemaal te testen.

3. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

hoi hoi,

ik heb een een te groot kind die van mij ligt twee weken voor op zijn groei.. Ze dachten bij mij dat het zwangerschapsvergiftiging was maar dat is het gelukkig niet... Ik weet hoe je je voelt ik vind het ook zwaar om dat gewicht mee te sjouwen... het is bij mij nu zo erg dat ik niet eens meer kan lopen en dat komt niet alleen door die kleine maar ik heb ook hele erge opgezette voeten, het is net of ik op kussentjes loopt... Ik moet zelf om de dag naar het ziekenhuis toe... aanstaande vrijdag gaan ze kijken of ik eventueel al ingeleid kan worden dus wie weet ben ik na het weekend wel al mama :D

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik ben met 36 weken bevallen van een kindje van 4095 gram en 52 cm.
    Ik ben meerder keren op zwangerschapssuiker getest en had dit dus niet.
    IK heb veel groeiecho's gehad en ze hebben geen idee waarom Quinn zo groot was.
    Ik weet ook zeker dat ik niet al toevallig 40 weken was omdat ik nog maar net met de pil gestopt was en duidelijk een eisprong heb gevoeld.
    Buiten dat was aan Quinn goed te zien dat hij prematuur was.
    Achteraf gezien bleken mijn placenta en navelstreng groter en dikker dan normaal , maar of dat er mee te maken heeft gehad. geen idee.

5. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Mijn baarmoeder lag 2 weken voor op groei. Ik ben ook getest op zwangerschapssuiker en had het ook niet.

Uiteindelijk is hij geboren met een supermooi en normaal gewicht!

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Gek he eigenlijk dat ze het nie eens kunnen vinden hoe het komt dat die baby's soms ineens zo groot zijn...

Share This Page