Met welke leeftijf begonnen jullie met een avondritueeltje? Als badje / douchen pyjama aan, voorlezen en/of liedje zingen naar bed (en dan eventueel nog later wakker maken voor laatste voeding?)???
hier hebben we dat vanaf het begin gedaan. en nu houden we dit gewoon vol, jamy is er nu zo gewend aan. hier is het rond 5 uur eten, half 6 samen met mama afwassen en afdrogen. 6 uur douche, pyjama aan rond half 7 a 7 uur fles en dan naar bed tot de volgende ochtend een uurtje of 8 a 9
wij zijn geloof ik met een week of 6 ook begonnen.. weliswaar een simpelere versie van nu.. maar goed.. toen was t : wassen..pyjama aan.. flesje samen gordijnen dichtdoen.. slaapzak aan en slapen.. nu lezen we ook nog een boekje voor
Na een week of 6 ofzo. In bad, borstvoeding en dan naar bed. Nu is het om 18.00 uur warme hap. 19.00 uur in bad, tanden poetsen en na nog even knuffelen lekker naar bed. Tussen 22.00 en 23.00 uur maak ik een fles en haal ik haar op voor de laatste voeding. Als ik dit niet doe dan kan ik er om 5 uur uit om een fles te maken want dan gilt ze de hele boel bij elkaar van de honger. Vind het zo knap dat hier kids zijn die van 19.00 tot de volgende morgen slapen.
heeft toch niets met knap te maken mijn dochtertje sliep wel vrij snel door en daar was ik gerust blij mee maar t ene kind is niet het andere. bij ons was het gewoon zo. net zoals ze hier pas smorgens rond 9 uur wakker word en ze ligt er savonds 7 uur in.
hier eten we om 6 uur dan half 7 in badje en daarna lekker knuffelen liedje zingen tandjes poetsen spreidbroek aan slaapzak om en lekker naar bedje.
Hier is het douchen met papa (en als die er niet is in de tummy tub of bad) voeden bij ons op bed, puckababy aan en in bedje. Maar onze dame slaapt 's avonds niet, we gaan meestal rond half 10/10 uur naar boven. Als ze 's avonds lekker gaat slapen dan gaan we het ritueel vervroegen en dan laat in de avond nog even wakker maken voor een voeding.
vanaf een maand of 3 zijn we begonnen met iedere avond hetzelfde avondje ritueeltje: om de dag badje (en anders wassen), pyama aan, voorlezen, eten en dan slapen in bed. tot een maand of 6 kreeg hij om ca. 23.00 uur ook nog een voeding. tot de 3 maanden was zoontje meestal 's avonds beneden.
Ik ben daarmee begonnen toen ze ong. 10 weken was. 19.00 uur pyama aan, daarna de fles en dan naar bed. Als ze wat ouder is wordt er natuurlijk voorgelezen.
Vanaf het began af aan al! Altijd hetzelfde ritueel gehad, het is inm. wel uitgebreid door nog even op de schommelstoel te zitten en daarna als een vliegtuig in bed te landen... maar het avondritueel zit er vanaf het begin al in.