Ik heb er ook last van.... Alleen zo jammer dat mensen altijd zeggen: ''Je moet er niet teveel mee bezig zijn''... BAH. Ik wou dat ik het uit kon schakelen maar ik vind het toch ook wel weer leuk om er naartoe te leven.. en erover te praten met jullie Maar mensen om je heen....... pff dan zeggen ze zelf: "Ja toen wij begonnen met zwanger worden was het in 1 keer raak, maar dat kwam omdat ik er niet mee bezig was... Ik zei altijd als het raak is, is het leuk anders jammer''......... vreeselijk als iemand dit tegen je zegt. Want dan denk ik van, dus als ik er teveel me bezig ben lukt het niet? want dat zegt ze toch? Tuurlijk ben je er mee bezig, en dit forum is ook verslavend.... hihi
Ik kan het jullie nog anders vertellen, je moet er van genieten dat jullie er mee bezig zijn. Ik praat nu even voor mezelf ik weet niet hoe de andere dames van de mmm er over denken namelijk. Van ons zoontje was ik gelijk direct spontaan zwanger, nu we met de tweede bezig waren kreeg ik een bbz. Ik heb na de geboorte van ons zoontje veel buikoperaties gehad en na de bbz (een half jaar daarna) kregen wij door middel van onderzoeken te horen dat ik niet meer spontaan zwanger kan raken. Ik moest toen twee maanden wachten voor we met ivf konden beginnen. Ik miste het gevoel van er mee bezig zijn en dit is voor ons ons laatste kindje omdat ik weet dat het hierna niet meer mag. Ik wou nu dat ik er wat meer van genoten had, de spanning of ik toch niet ongesteld werd of niet. Tijdens de eisprong extra voelen of ik niets raars voel enz. Dus dames geniet er van, knuffel conny
Hoi Hoi, Ik had er in het begin ook heel erg veel last van hoor, ik werd er echt gek van! Wat ik ook deed ik kon het maar niet van me afzetten! Dus het is heel herkenbaar! Inmiddels zit ik bijna in ronde 6 en kan er nu goed mee omgaan! Ik heb me een maandje afzijdig gehouden van alles wat met zwanger worden te maken had! Ik kluste nog wel onveilig, maar dacht er voor de rest niet over na. Na een maand ben ik terug op het forum hier gekomen en ik was echt 'genezen' .... Ik ben er nu ook alleen mee bezig als ik hier op het forum zit, daarnaast ben ik gewoon bezig met mijn dagelijkse dingetjes! succes meid!
ben der zelf zo mee bezig dat ik vanochten super ruzie heb gehad met me ventje omdat ik ongesteld ben geworden Kweet het FOUT FOUT FOUT
Vervelend voor je Sterr.. Maar je vriend kan er ook niks aan doen .. Daarom zeg ik elke week weer tegen mijn vriend dat het wel niet raak zal zijn, zodat hij er in ieder geval niet over gaat stressen.. Hij snapt echt niks van cyclussen dus kan em van alles vertellen
Even een reactie... Bij mij werkt het heel goed om steeds weer te denken dat het niet te voorspellen is wanneer het raak is: je kunt op je kop gaan staan na de seks, je kunt niet drinken en roken, je kunt elke dag seks hebben of juist om de dag of om de twee dagen etc etc...maar hetgeen je nodig hebt is GELUK! En dat laat zich niet dwingen: als het onze tijd is komt dat kleintje er gewoon onder welke omstandigheden dan ook! Dus de kunst is gewoon door te leven, je gedachten ervan af te halen (moedwillig stoppen dus) en je moedwillig op andere dingen te richten (als werk of zo )...en dat het niet lukt went ook weer...en dan komt de rust vanzelf steeds ietsje meer..al hoop ik natuurlijk dat het bij jullie helemaal niet zo lang duurt Veel succes! Koosje
Hallo, Herken alles wat iedereen hier heeft geschreven. Bij mij is de eerste poging mislukt. Zou je denken, dat is toch niet zo probleem. Maar mijn psyche had een loopje met me genomen. Want ik dacht echt te voelen (namelijk anders dan anders) dat ik zwanger was. Maar helaas ipv een zwangerschap kreeg ik een hele flinke verkoudheid. Dan heb je echt het gevoel dat je toch een tikkie gek in je hoofd bent. Toch deed dit me meer dan ik ooit had kunnen verwachten bij mezelf. Stond er versteld van dat ik er dus onbewust zo erg mee bezig was/ben. Nu op naar ronde 2 en hopelijk kan ik er iets beter mee omgaan om mezelf niet zo te kwetsen als het niet zo is. Hopelijk vind ik snel een oplossing om mijn hoofd niet weer over te laten lopen. Iedereen heel veel succes bij jullie wens, komt allemaal goed! Liefs Linda.
hey allemaal, wat heerlijk om te zien dat je niet als enige gek word van al die "goedbedoelde" opmerkingen! Wij zijn nu in ronde 5 en ik denk echt niet de hele dag aan een kindje maken, maar iedereen die weet dat je bent gestopt met de pil komt wel met zo'n fijne opmerking. Ja, de eerste maand a 2 maanden was ik er idd erg mee bezig, wat wil je ook als je zooooo lang al wil stoppen met de pil en dan eindelijk kan het! Was ook vooral erg benieuwd hoe mijn lichaam zou reageren na 13 jaar zeker aan de pil te zijn geweest. Nu, inmiddels dus in ronde 5, is de rust er weer. Ik weet dat ik er niets aan kan veranderen of het lukt of niet, behalve dan natuurlijk wel klussen in de goede dagen hihi. Maar toch zijn er mensen die het niet kunnen laten om te zeggen: je moet er niet zoveel mee bezig zijn. Logisch dat je er natuurlijk wel af en toe aan denkt! je bent niet voor niets gestopt met de pil toch! En probeer ze dan maar eens uit te leggen dat je wel degelijk ook aan genoeg andere dingen denk, werk/studie/huishouden/etc. Maar goed, ik laat ze nu lekker kletsen, ik weet dat ik ook genoeg andere dingen aan mn hoofd heb. Denk dat het pas "teveel"word als je idd over niets anders meer kan praten of aan iets anders kan denken of geen zwangere in je buurt kan hebben. Anyway, allemaal heel veel succes met zwanger worden en je vooral niet gek laten maken Liefs Linda
Sterr ik herken je verhaal, ik heb vanmorgen (en gisteravond ) ook ruzie gemaakt met mijn vriend, vanmiddag ben ik ongesteld geworden. Dus nu weet ik waarom ik zo chagie was hihi.
Het is onzin dat het lukt als je er niet mee bezig bent, dat weet ik in mijn geval zeker. Vorig jaar was ik er totaal niet mee bezig omdat we gingen verhuizen en omdat het erg druk was op mijn werk. Heeft niets geholpen hoor! Dus... als ik ermee bezig wil zijn doe ik het lekker toch!
Goeie uitspraak! Gewoon DOEN! Ik ben zo bang geworden van die uitspraak... telkens (echt elke dag) denk ik hieraan... Als je er te veel mee bezig bent lukt het niet... BAH wat een gemene uitspraak! Ik wil er gewoon mee bezig zijn! maar was wel bang geworden dat het hierdoor niet zou lukken. Ik zet die uitspraak maar van me af, want ik kan geen knop uitzetten om er niet mee bezig te zijn.
Juist Tessa8! Gewoon lekker van genieten en fijn dromen over hoe het zou zijn als... en ondertussen niet vergeten om lekker leven (zonder oppas te hoeven regelen of 's nachts je bed uit te moeten)!
Ja, inderdaad geniet er nog maar even van.. en ik voelde me eerst ook rot omdat iedereen zei dat ik er niet zo mee bezig moet zijn.. maar nu ga ik gewoon mijn eigen gang.. als ik eraan wil denken doe ik dat en ik denk inderdaad dat het geen invloed heeft op of je nou zwanger wordt ja of nee... de voorpret en de spanning is toch ook bijzonder.. hoort er allemaal bij. En gewoon iedere keer weer heel erg hopen dat het raak is, is helemaal niet gek! Ik zit nu ook in ronde 4... heb ook al drie teleurstellingen gehad..
Hoi Allen, Wat herkenbaar allemaal. Ik ben er ook altijd super veel mee bezig. Ik zie ook overal zwangere buiken en krijg mega veel geboortekaartjes binnen.. haha. Ik kijk de bevalling en de kraamafdeling op tv. En elke maand na mijn ei... dan duurt dat wachten weer zo lang. Nu heb ik al testen besteld waarmee je eerder kan testen. Het is ook logisch natuurlijk dat het spannend is en een teleurstelling als het niet raak is en je weer ongi wordt. Een kindje is echt iets heel moois en als je er eenmaal bewust voor kiest... dan is het meer dan welkom. En ik blijf er lekker over wegdromen hoor, vind het alleen maar mooi. Wat anderen er ook van zullen zeggen. 1 vriendin van me weet het. Ik hou ze gewoon op de hoogte. Het is ook erg prettig om het te kunnen delen met een goede vriendin. En ik.. ik zit nu weer in spanning.... is het deze maand raak? Ik moet nog wel 10 dagen wachten voor ik kan testen... en die 10 dagen, die duren me veel te lang... hihi Groetjes
Lieve meiden, 1 ding.... Toen ik naar de GYN ging omdat het bij ons 16 maanden heeft geduurd voordat we zwanger raakte vroeg ik aan haar...kan het zijn dat ik nog steeds niet zwanger ben omdat ik er zo mee bezig ben? Zij zei dat het de grootste fabel ooit is die de wereld in is geholpen! Ik denk dat het heel gezond is dat je er zo mee bezig bent...je wilt iets heel erg graag en het is menselijk dat je het meteen wilt Helaas komt een kindje niet op commando zoals vele hier wel weten dus moet je wel geduld hebben. Maar dat wil niet zeggen dat t slecht is om er mee bezig te zijn. Ik was er ook 24/7 mee bezig......de eerste 6 maanden niet maar daarna werd het echt ziekelijk en zie mijn banner.... Gewoon lekker klussen, en als je gek van jezelf word even niet meer op t forum lezen. Succes met zwanger worden groetjes Debby
Het valt me op dat de mensen die dat advies geven, er zelf geen jaren over gedaan hebben. Ik ken ook een paar vrouwen die er wel lang over gedaan hebben en die weten meer wat je meemaakt en die zeggen dat niet. En in het begin was ik er ook niet zoveel mee bezig en kon ik het heel goed relativeren als ik weer ongesteld was geworden. Maar nu het toch langer duurt, wordt de teleurstelling wel groter. Maar het is nog geen obsessie, dus er is nog hoop voor me! hahaha
wat bedoel je hier mee? Welk advies? Ik ben zelf zwanger geworden na ivf en zei ook al op dit topic dat het niet uitmaakt hoe je er mee bezig bent. Het zaadje en het eitje gaan toch hun eigen weg.
Dat als je er niet mee bezig bent, je snel zwanger bent. Ik heb een collegaatje die zei dat ook al. Maar ik ben er ook niet veel mee bezig geweest in het begin. Ik ben er voor mezelf ook vanuit gegaan dat ik minimaal een halfjaar tot een jaar nodig zou hebben. Ik geloof ook wel dat het mee zal spelen, maar sommige mensen bij wie het allemaal lekker vlotjes verliep, kunnen (goed bedoeld hoor) dat soort dingen zeggen, alsof het dan wel ineens lukt.
Erg fijn topic dit! Ik kan me bij al deze opmerkingen aansluiten... Het is nog geen obsessie maar komt wel in die richting... Ik wil ook alsmaar weer naar dit forum toe, zelfs onder werktijd Ik denk dat ik ook maar voorlopig niet hier ga kijken, misschien dat ik dan ook 'genees'. Maar in ieder geval ben ik dus niet de enige, fijn om te weten!
oh wat ben ik blij dat ik deze topic lees zeg.... Zelf ben ik ook nog maar net gestopt met de pil en alle kwaaltjes lijken alsof het iets kan zijn. Maar dan lees ik weer wat anders en denk ik nee helaas. Ook de test was negatief, maar ja die kan je ook pas gebruiken als je ongesteldheid uit blijft. Dit duurt nog twee weekjes. Ik ben 21 mei gestopt met de pil en heb nu hele pijnlijke borsten, eet weinig en ben veel misselijk. Dit blijkt dus door de pil te komen... Weer een telleurstelling. Ik probeer er niet veel aan te denken en niet té optimistisch te zijn, maar we willen het zo graag. Wel heb ik zoiets het komt als het moet komen, maar wat zou het fijn zijn als..... Ik snap het dus helemaal en vind het fijn dat ik niet "vreemd" ben met deze gedachte. Over een week zit ik twee weken in Finland en hoop dan lekker te kunnen genieten . We moet ik zeggen dat ik door de sites wel meer aan denk, maar het is zoooo leuk... Liefs Bollie