Buikpijn die komt en gaat.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sukke, 31 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    #1 Sukke, 31 okt 2012
    Laatst bewerkt: 31 okt 2012
    Sinds het avondeten, +/- 18.15 heb ik buikpijn. Sinds een half uurtje komt en gaat deze alleen.
    Daarnaast had ik net ook een onwijze rugpijn die voor mij vergelijkbaar is met de rugpijn die ik heb wanneer ik ongesteld word/ ben. De rugpijn is nu wel een heel eind gezakt. Mijn buik blijft echter zeuren en steeds weer toenemen en afnemen in "pijn".

Ben gisteren bij de Vk geweest (ben 25 wkn), alles was goed maar vraag me nu toch wel af wat dit kan zijn. Wil niet te snel bellen.
    Heb ook al wel een week of 2 last van harde buiken en eigenlijk heb ik vandaag niet heel erg druk gedaan.

Moet ik me zorgen maken?

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Of je je zorgen moet maken kunnen wij vanaf hier niet beoordelen.

Omdat de pijn komt en gaat zou ik toch even bellen, dat hebben zij zelf ook liever. Stel je voor dat het een soort weeën zijn... uitsluiten is beter dan er te laat bij zijn! Hup, bellen!

3. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Stom hè, als ik dit bij een ander lees zou ik ook gelijk zeggen, bellen! Ik herken dit ook niet vanuit mijn vorige zwangerschap.

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Absoluut bellen! Rond dit termijn wil je echt geen risico's nemen!

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Toenemen en afnemen is alarmerend...

snap dat je je bezwaard voelt om te bellen...
    zo voel ik me ook elke keer dat ik bel...
    En aangezien het mijn eerste zwangerschap is en alles nieuw en eng is, heb ik al heel wat keertjes gebeld;)
    Maar beter te veel dan te weinig en dat vinden de vk's ook!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou ook bellen. Misschien eerst nog even een douche nemen, om te kijken wat dat doet. Dat zal de vk misschien ook wel voorstellen. Maar anders zou ik niet de nacht ingaan zo..

Zorgen zal wel meevallen, maar liever een controle teveel, dan te weinig..

7. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Met de anderen eens.
    Toenemen en afnemen klinkt niet goed.
    BELLEN!

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Direct bellen. Beter teveel bellen dan te laat...zeker op dit termijn. Ms is het helemaal niets, je darmen ofzo, maar voor nu BELLEN.

9. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Gebeld, morgen urine laten checken op blaasontsteking!
    Voor nu warm douchen en evt 2 PCM nemen. Als het over een uurtje nog hetzelfde of minder is hoef ik me geen zorgen te maken. Is het dan erger moet ik weer even bellen.

De buikpijn zit vooral onder in mijn buik en is niet over mij gehele buik dus dat is ook gunstig. Daar voel ik de baby ook heel de tijd.

Komen er klachten bij, harde buiken, bloedverlies moet ik meteen weer bellen.

Ga dus nu maar ff douchen.

10. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    en, is het uitzichzelf weg gegaan vannacht?

11. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Nou, niet echt. Werd vannacht wakker met harde buik maar moest heel nodig plassen dus daarna was het wel minder. Nu net een uurtje wakker maar buik voelt nog niet helemaal goed. Blijft wat zeuren allemaal. Zo maar even naar de ha om urine te laten checken. Ben benieuwd!

12. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    sterkte!

13. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    He Sukke. Wat balen van je pijn!! Hopelijk krijg je snel uitsluitsel of je wel of niet blaasontsteking hebt en of de pijn weg zakt!!

14. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Mayke, het is nu niet echt pijn meer gelukkig maar een zeurderig gevoel maar heb het gevoel dat het nu langzaamaan minder wordt. Zo de kleine man aankleden en dan de regen trotseren richting huisarts!

Deel Deze Pagina