er teveel mee bezig zijn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MoniqueA, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Misschien ben ik negatief ingesteld of zo maar ik heb juist meer de neiging om te denken dat het niet gaat lukken dan wel.
    Misschien om mezelf alvast te beschermen.
    Klussen word zelfs soms een obsessie hahah pff wel erg vermoeiend hahaha.

Ik ben niet echt bezig met ovu testen enz snap dr toch niks van en zou dan gestresst raken .
    We klussen als het nog leuk is om de dag bijna 2 weken lang.

Alleen het wachten vind ik soms erg vervelend .

2. CindyK

CindyK Lid

20 sep 2008
    30
    0
    0
    Het is ook moeilijk voor te stellen dat je zwanger zou zijn, tenminste dat heb ik dan. Soms denk ik ook wel eens dat het mij misschien niet zou lukken om zwanger te worden. Je hoofd slaat gewoon op hol van alles. Ik ben er nu echt dagelijks mee bezig en zit gewoon de dagen af te tellen dat ik weer mag testen. Verschrikkelijk soms.

3. Deva

Deva Lid

4 apr 2008
    14
    0
    0
    Nieuwerkerk
    Hoi dames,

Ik ben er ook dagelijks mee bezig. Wat ik niet snap is dat bij mijn eerste (6 jaar terug) na 2 rondes al zwanger was.

We zijn vanaf januari van dit jaar aan het proberen voor een tweede, maar had pech. In maart was het raak, wederom na 2 rondes, maar in mei kreeg ik een miskraam.
    Na de curretage had ik 2 maanden lang een cyclus van 28 dagen zoals normaal.

In de maand aug ging ik 4 wk op vakantie en moest ongi worden precies op de dag dat we gingen vliegen. Daar aangekomen kwam mijn ongi 3 wk later en sindsdien zit alles door de war.

Ik probeer om het zwanger worden los te laten, door niet 2 wk lang te klussen in mijn vruchtbare periode, etc. maar het blijft moeilijk.

Vooral als ik weet dat ik snel zwanger kan raken. Weet het echt niet meer.

Sorry dames, het moest ff uit.

Succes voor jullie.

4. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Ik begrijp dit helemaal hoor. Ik kan het niet, het van me afzetten. En op het einde van de maand is het STRESS. Mijn cyclus is nooit precies hetzelfde dus is het altijd een verrassing..

Zoals nu, ik voel dat ik ongy ga worden en het is ECHT balen.. Ik wil het zo graag. En dan voel ik me wel egoïstisch, omdat ik al een pracht van een zoontje heb terwijl sommigen al jaren proberen..

Moest het nu gewoon lukken hé.. :)

5. PetraBlessie

15 sep 2008
    72
    0
    0
    Nagelstyliste
    Bleskensgraaf
    Ik ben er ook heel erg mee bezig.. Het lukt me gewoon niet om er aan te denken. In mijn omgeving zijn er aardig wat zwanger waarvan 2 door voorvocht (foutje bedankt) en 2 gelijk raak en dan ga jij denken waarom die wel en ik niet? Raak je daar weer gefrustreerd over.

Ik heb wel gehoord dat stress slecht is voor de bevruchting en innesteling, maar dat kunnen ook weer broodje aap verhalen zijn.

Ik had gisteren ongi moeten worden, maar heb vandaag rood/bruin (meer bruin en heel weinig) verlies niet zo als ongi... Nu denk ik dat het verkeerd is. Wat denken jullie?

Liefs

6. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Pedagogisch medewerker :D
    Cuijk
    misschien dat je wel zwanger bent al? heb je al getest?

7. wishfullthought

10 jun 2008
    32
    0
    6
    Vrouw
    heey dames,
    er niet teveel mee bezig zijn kan volgens mij niet. ik heb al eens een verhaaltje gehord over het zogenaamde witte ijsbeertje. dat gaat zo: als iemand zegt tegen jou: je mag niet aan het witte ijsbeertje denken, dan denk je er juist aan. Maar als niemand het erover heeft, denk je er al minder aan. wat daarmee bedoeld wordt is: maak je niet druk om wat je denkt en hoe vaak, omarm je gedachten en leg je erbij neer. hoe dan ook je wens is er en die blijft ook, no matter what. zo heeft iemand mij al een geobseeerd genoemd! waarom omdat ik een kinderwens heb. ik trek me er niks meer van aan, ben nu eindelijk bezig met klussen en de rust is er al stukken meer dan dat ik nog niet aan het klussen was. succes voor iedereen!
    Liefs Lien

8. frownupsidedown

frownupsidedown Actief lid

24 sep 2008
    476
    0
    0
    Almelo
    Wat herkenbaar is dit allemaal.
    Een vriendin (die bijna moet bevallen van de tweede) roept regelmatig dat ik me er niet zo druk om moet maken en dat het daardoor minder goed zou lukken.
    Ik kan het echter maar niet laten rusten en ik denk dat mijn lijf daardoor wel wat meer 'kwaaltjes' vertoont dan ik gewend wat tijdens een normale cyclus. Wat er dan weer voor zorgt dat ik er in de week voor mijn menstruatie heel erg druk mee bezig ben, omdat ik dit voel en dat voel en zus voel en zo voel...
    Gelukkig lees ik hier al zo veel verhalen van vrouwen die er ook zo mee vol zitten.

Voor iedereen die zwanger is: van harte gefeliciteerd
    Voor iedereen die nog aan het afwachten is of het deze maand raak is: heel veel succes en niet teveel stressen.
    Voor iedereen die mag klussen omdat ze in de vruchtbar periode zit: veel plezier en geniet ervan
    En voor iedereen bij wie het nog niet gelukt is of misgegaan is: veel sterkte en hopelijk volgende periode beter

;)

9. CindyK

CindyK Lid

20 sep 2008
    30
    0
    0
    @wishfullthought

Mooi gesproken!

10. Meduusje

Meduusje Actief lid

24 sep 2008
    230
    0
    0
    advisor
    hallo allemaal ook ik ben er heel erg mee bezig maar goed voor je relatie is het niet mijn man heeft wisselende diensten en is af en toe (logisch) te moe om te klussen en als ik hem dan ga dwingen heeft hij er natuurlijk helemaal geen zin meer in je kunt er ook een beetje te geobsedeerd door raken (zoals ik) :)

11. wishfullthought

10 jun 2008
    32
    0
    6
    Vrouw
    @cindyk,
    Thanks!
    zie dat je binnekort mag testen! heb je al een gevoel?
    Liefs Lien

12. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

ik begrijp iedereen hier in dit topic heel goed! Ik was ook door het dolle heen toen mijn vriend uiteindelijk groen licht gaf om eraan te beginnen, en ik moest soms echt mijn best doen om er niet teveel over te praten, maar ik vond het zo leuk om te fantaseren over de toekomst.
    Eind augustus bleek het geluk aan onze zijde, ik was zwanger na nog maar 1 ronde echt proberen (had daarvoor 3 maanden op mijn eerste ongi moeten wachten)! Jammer genoeg is het na 8 weken uitgedraaid op een MK, waarvoor ik nu nog steeds aan het wachten ben op de eigenlijke bloeding. En ja, dan ben je er dus ook de hele dag mee bezig!
    Ik ben nu al aan het denken: oei, hoe gaat het zijn? Ga ik nu niet teveel gefixeerd erop zijn omdat ik nu zo graag wil dat het snel opnieuw lukt? Ga ik wel willen weten dat ik zwanger ben, omdat ik angst heb voor weeral een teleurstelling? Enzovoorts enzovoorts.
    Ik heb me wel voorgenomen om opnieuw ovutesten te gaan gebruiken, omdat die mij vorige keer echt wel goed geholpen hebben ;) , aangezien wij geen klusfanaten zijn en dus enkel op de duidelijkste dagen een extra inspanning doen!
    Ach ja, waarom loopt het leven zo dat sommigen onoplettend zwanger worden en dan ook nog eens 9 maanden zorgeloos rondlopen, terwijl anderen maar steeds geduld moeten oefenen en zich suf piekeren?
    Toeval bestaat niet, zeg ik altijd. Alleen de sterkste mensen overkomt zulke dingen, heb ik mij al eens laten vertellen.
    Nou, dan ben ik toch liever geen sterk mens :(

Groetjes,
    Sunnyke

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Het is heel makkelijk gezegd, je moet er niet mee bezig zijn.
    Je hoort dit vooral van mensen die zelf geen moeite hadden met zwanger worden.
    Onze eerste twee kinderen werden vrij vlot achter elkaar geboren, en we zaten daarn vol spanning te wachten op nummer drie (en we hoopten wel op vier of vijf kinderen).
    Ik probeerde er niet teveel mee bezig te zijn, maar als je graag wilt, denk je er automatisch toch veel aan. Jaar na jaar verstreek, en het gebeurde maar niet. Toch bleef er altijd een sprankje hoop in me, je weet maar nooit... en: ons wachten werd beloond, maar pas na twintig jaar, bijna de helft van mijn leven! Ik kan me niet voorstellen dat onze baby 20 jaar lang niet gekomen is, doordat ik er 'teveel mee bezig was'...

Hopelijk duurt het bij jullie niet zo lang, meiden!
    Succes ermee!

14. CindyK

CindyK Lid

20 sep 2008
    30
    0
    0
    @wishfullthought.

Ik had wel een goed gevoel erover, maar kon natuurlijk weer niet wachten en vanochtend een test gedaan, negatief. Of mijn lichaam houdt me ontzettend in de maling of ( en daar hoop ik natuurlijk op) ik heb te vroeg getest.

Wat denken jullie, moet ik de hoop opgeven en wachten tot volgende maand of ben ik zo stom geweest te vroeg te testen en bestaat er nog een kans.

34*35*29*28*27*33*25

15. wishfullthought

10 jun 2008
    32
    0
    6
    Vrouw
    @kisbaba,
    wow 20 jaar! das echt een hele lange tijd, en dan toch nog een zoon! wat goed dat je altijd nog hoop hebt gehouden!
    @cindyk,
    je moet doen wat je gevoel zegt en als jij denkt dat het raak kan zijn dan w8 je gewoon nog ff en doe je over twee dagen gewoon nog een testje.
    never lose hope!
    succes dames!
    Liefs Lien

16. shanna23

shanna23 Actief lid

24 sep 2008
    312
    0
    0
    secetaresse
    hoorn
    Sterkte voor de meiden die een miskraam hebben gehad ook ik weet hoe het voelt,er gaat van alles in je om juist als je het zo graag wou.
    Ik heb vorige maand 28 augustus noodgedwongen een abortus moeten ondergaan omdat het niet goed zat,de dokter rekende het ongeveer en zei dat het vruchtje ongeveer 2 weken zou zijn wat nog erg pril is maar toch blijft het een telleurstelling.
    Ik weet wel dat ik erg vruchtbaar ben en zo weer zwanger kan raken,dat mijn man en ik besloten voor een 2e te gaan ben ik ook in een maand tijd zwanger geraakt eigenlijk korter nog.

Maar nu heb ik dus mijn 1e ongi gehad en dit duurde maar liefs 7 dagen wat langer is dan normaal,me cyclus is ook een beetje van de riedel wat ook wel logisch is na een curetage.
    We hebben de ovu testen bestelt en gisteren binnen gekregen,we willen niet meer wachten en we zijn er ook veel mee bezig,ik hoor dat verhaal ook maar al te vaak : als je er teveel mee bezig bent gaat het juist niet lukken om zwanger te worden!
    Ik denk dat dit flauwe kul is,maar ergens zit er wel een waarheid achter,omdat je er zo meebezig bent en het zo graag wilt zorgt het in je onbewust toch voor spanning,en het is juist belangrijk ontspannen te zijn zowel geestelijk als lichaamlijk ik denk eerder dat het dan daar aan ligt.

Maar goed wij gaan dus beginnen met de ovu testen,maar omdat ik langer ongi ben geweest vraag ik me dan af of mijn vruchtbare dagen dan ook zijn opgeschoven,want volgens de calculator is 5 okt mijn ei sprong maar dat is dus volgende week al.
    Ik denk dat ik het toch maar ga probeeren rond die dagen te beginnen met de ovu testen,ik heb de moed niet opgegeven en dat wil ik ook niet mijn dochter is nu bijna 4jaar en heb dit met opzet uitgerekend en gewacht voor een 2e ze zit dan lekker op de basisschool mama heeft zo meer tijd voor d,r zelf om afentoe d,r rust te pakken en als dadelijk die kleine er is je ook meer tijd heb voor de baby..
    Ik hoop voor mezelf en alle meiden hier dat we snel het goede nieuws mogen gaan vertellen aan onze famillie en vrienden succes meiden!

Voor de meiden die ook gebruik maken van de ovu testen: stel al is je ovu test positief moet je dan vanaf die dag om de dag klussen of zou je toch vanaf die dag iedere dag gaan klussen tot dat je weer een nega test hebt?

17. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wat ik altijd naar vind aan de opmerking dat je er teveel mee bezig zou zijn, is dat ze dus eigenlijk zeggen dat het aan jou ligt. Dit zeg ik dus altijd tegen mensen die deze opmerking maken: Besef je wel dat je nu eigenlijk zegt dat het aan mij ligt dat het niet lukt? Dan is het altijd stil...

Ik vind het zo'n dooddoener - idd vaak gebruikt door mensen bij wie het snel is gelukt.

Pim

18. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Helemaal waar!Stomme opmerking, mensen weten niet hoe ze je ermee kunnen kwetsen.

19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Breek me de bek niet open. Ik weet nu al dat mijn eileiders slecht zijn door een kijkoperatie. Had een enorm pijnlijke menstruatie waardoor ze gingen kijken of ik endo had. We waren op dat moment nog niet met kindjes bezig maar we kregen gelijk de vraag of we er dan maar 1 gingen 'nemen' nu....Nou verschrikkelijk, je krijgt :) een kindje. En 'joh zal je zien dat het in 1 keer raak is' of juist 'ach dan duurd het toch wat langer, je hebt tijd zat' grrr.
    Nu zijn we bezig met ronde 1 en ik ben er best veel mee bezig. Ik moet ook wel want ik moet tempraturen van de gyn. Elke ochtend zo'n ding in je r**t en dan er niet aan denken...tsja dat gaat niet.
    Toch probeer ik er zo rustig mogelijk onder te blijven maar ja, de hoop dat het snel lukt is er toch.

20. Yoki

Yoki Actief lid

19 aug 2008
    156
    0
    0
    Hoi Monique,

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Aan de ene kant denk je dat het beter is en rustiger voor jezelf om er niet te veel aan te denken, maar hoe kan dat wanneer je de beslissing hebt genomen om voor een kindje te gaan en er dagelijks mee geconfronteerd wordt? Je ziet ineens overal zwangere vrouwen en baby's die je hiervoor niet zag! En nu je de keuze eenmaal hebt gemaakt om ervoor te gaan, is het het liefste wat je wilt!

Ikzelf ben bezig sinds half april dit jaar. Opzich helemaal nog niet zo lang natuurlijk, maar ik merk dat ik ook lichtelijk obsessief ben! :confused: Helaas heb ik bijna 2 weken geleden een kijkoperatie moeten ondergaan vanwege een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ze hebben hierbij mijn linker eileider moeten verwijderen, omdat deze was gescheurd. Des te spannender is het wanneer is straks weer zwanger ben! Zit het vruchtje dan niet weer in mijn eileider? :(

Hoe ga ik er mee om? Tja... Ik laat het me allemaal maar een beetje overkomen.. Soms is het lastig als je iedereen om je heen ineens zwanger ziet worden. Sommigen gepland, andere niet.

Wanneer je echt alleen nog maar klust om zwanger te worden, ben je denk ik niet goed bezig. Het moet uiteraard ook gewoon leuk blijven!

Maar ik denk dat iedereen hier er gewoon heeeel veel mee bezig is! Daarom is het fijn dat deze site bestaat; kan je heerlijk schaamteloos mijmeren en dromen over het zwanger worden of zijn!

In ieder geval wens ik je heel veel succes met het zwanger worden! :D

Deel Deze Pagina