er teveel mee bezig zijn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MoniqueA, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shanna23

shanna23 Actief lid

24 sep 2008
    312
    0
    0
    secetaresse
    hoorn
    @ yoki,

Jemmig meid wat een verhaal zeg,best ingrijpend als je dat zo allemaal leest.
    Je hoort en leest vaak dat meiden/vrouwen moeilijk zwanger kunnen worden en weetje wat ik dan niet kan uitstaan dat meiden/vrouwen die zwanger zijn geraakt er zo nuchter over reageeren zo van ach ja ben zwanger was niet gepland maarja het is er nu eenmaal ( DUS ) heb ik maar besloten het te houden,of van ja eigenlijk wou ik het niet maarja een abortus wil ik ook weer niet.
    Dan denk ik bij mezelf pff je moest eens weten hoeveel vrouwen in jou schoenen willen staan die zo graag een kindje willen en dat je er dan zo over praat ik zou het van de daken schreeuwen van blijdschap..
    Alleen wij zijn nog niet zo heel lang er mee bezig sinds september zijn we echt begonnen voor een 2e en ben nu 3 dagen begonnen met de ovu testen super spannend allemaal.
    Ik wens jou en de meiden die een mk hebben gehad heel veel sterkte,ik zelf heb in augustus noodgedwongen een curetage moeten ondergaan en heb net mijn 1e menstruatie gehad en ben dus net 3 dagen bezig met testen allemaal nieuw en spannend maar we geven de moed niet op.
    Hiervoor heeft het ook maar een maand geduurd voordat ik zwanger raakte,maar omdat ik dus een curetage heb moeten ondergaan kan ik niet wachten tot dat ik weer zwanger ben...

Succes allemaal.

2. Yoki

Yoki Actief lid

19 aug 2008
    156
    0
    0
    Hoi Shanna,

Dat gevoel wat jij hebt bij vrouwen die 'per ongeluk' zwanger raken en dan inderdaad zo'n houding hebben van: nou ja, laat ik het maar houden dan... Grrrrr, daar kan ik ook zo misselijk van worden! Alsof zwanger worden de normaalste zaak van de wereld is! Ikzelf ben ook nog niet zo heel lang bezig, maar als je hoort dat sommige vrouwen al jaaaren bezig zijn dan is het onvoorstelbaar dat er ook mensen zijn die er zo makkelijk over denken.
    Nu ik net een bbz heb gehad, vind ik het zo frustrerend! Als het vruchtje ook maar een paar centimeter verder was gekropen richting baarmoeder, was ik nu gewoon lekker zwanger geweest! :cry: Helaas... Het heeft niet zo mogen zijn.
    Ik hoop dat ik nu extra vruchtbaar ben omdat ik net zwanger ben geweest, zodat het misschien wat sneller gaat..
    Uiteraard hoop ik dat jij en alle andere dames met een kinderwens ook heel snel zwanger bent! Heel veel succes allemaal!

3. CindyK

CindyK Lid

20 sep 2008
    30
    0
    0
    Men zegt altijd maar je moet er niet zoveel mee bezig zijn. Hoe is dit mogelijk? Ik denk nu ook maar dat 90% van de vrouwen binnen 1 jaar zwanger wordt en ik durf te wedden dat de meesten van hen er ook mee bezig waren, dus dat je daardoor niet zwanger wordt klopt vaak niet.

Ik wordt af en toe wel gek van mezelf. Je wordt langzamerhand een beetje paranoide ervan, zeker de laatste week. Soms denk je het, maar dan wil je het weer niet denken omdat je anders dan zo teleurgesteld bent. Ik wacht ook tot za met testen. Welke uitkomst het ook is, ik heb dan geen zin om op mijn werk te zitten janken van verdriet of van blijdschap.

4. CindyK

CindyK Lid

20 sep 2008
    30
    0
    0
    Nou ik ben het levende bewijs dat als je er teveel mee bezig bent je nog steeds zwanger kunt worden. Vanochtend een test gedaan en heel erg positief!

5. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    cindy gefeli
    Ik denk wel dat als je er te veel en te obssesief mee bezig bent de kans bestaat dat het minder snel gaat lukken.
    Stress doet namelijk hele nare dingen met je.
    Ongie kan weg blijven denk maar aan veel meiden die bang zijn zwanger te zijn en zo gestresst zijn dat hun ongie weg blijft.

Maarja wat is teveel wat kan je lichaam aan ?
    Ik ben er voor mij doen ook TE veel mee bezig vooral in de wacht week.
    Ik hoop het volgende maand anders te doen .

6. shanna23

shanna23 Actief lid

24 sep 2008
    312
    0
    0
    secetaresse
    hoorn
    Hoi Cindy,

Van hartegefeliciteerd meid,met je zwangerschap,ook ik ben er de hele dag mee bezig,onbewust en toch weer niet.
    Zit steeds op de pc of ik ergens tips kan lezen,om het sneller te kunnen doen klinkt belachelijk natuurlijk,maar na die curetage was ik er zo kapot van,dat ik nu alleen maar bezig ben en zo graag weer zwanger wil worden.me vriend zal wel moe van me worden,maar ook ik probeer het volgende maand anders te zien gewoon die ovu testen doen zonder er verder bij na te denken,want die testen maken me ook een beetje gek iedere dag weer afwachten tot een positiefe test pffff ben te ongeduldig hier voor maar goed ook een leer puntje voor mij en hopenlijk gaan we er natuulijk vanuit dat we het volgende maand niet over hoefen te doen maar stel in dat geval pak ik het zeer zeker anders aan!

Geniet ervan cindy en de rest van de meiden succes!

7. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben er ook alleen maar mee bezig.
    Volgens mij zo erg dat ik ook alles als een symptoom zie.
    Constant zeg ik tegen mijn partner: "Nou ik heb ineens zo'n krampen in mijn darmen", of: "Ik ruik ineens 10 keer zoveel". Hihi, hij wordt er gek van. En het mooiste is nog dat het helemaal nog niet kan, want er heeft nog geen innesteling plaatsgevonden (morgen pas). Heb gewoon een buikgriepje waarschijnlijk en ben gestopt met roken, dus daardoor ruik ik gewoon beter!

Groetjes Banjabes

8. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik denk dat het er ook wel van afhangt hóe je er mee bezig bent. Is dat heel erg gestrest zo van het moet nu en dat als het niet wil dat je helemaal in zak en as zit of heb je vertrouwen dat het gaat lukken en lees je gewoon alles wat los en vast zit? Ik kan me voorstellen dat als je je er teveel op focust er stres ontstaat in je lichaam en dat je het daardoor misschien tegen houdt. Volgens mij kun je dat toch ook hebben met ongesteld worden? Dat op het moment dat je nog niet bezig bent met 'zwanger worden' en je bang bent dat er iets mis is gegaan en je misschien wel zwanger bent je je eigen ongesteldheid als het ware uitstelt...volgen jullie me nog ;)

Ik lees alles wat los en vast zit, weet wat voor kinderwagens er te koop zijn, heb al een fantastisch geweldig ledikantje gekocht :oops: en weet 100% zeker dat die mega stoel van bloom hier moet komen zodra ik weer zwanger bent. Maar ik ben niet meer zo bezig met het ovu testen en testen voor nod en dat soort dingen. Na mijn vmk heb ik er vertrouwen in dat ik vruchtbaar ben en weet ik zeker dat het wel komt...vroeg of laat. Ik moet zeggen dat dat het enigste 'voordeel' is geweest aan die vmk...je hebt eindelijk het vertrouwen dat het ooit wel een keer kan gebeuren!

Ik duim voor ons allemaal :D

9. bikkel5126

bikkel5126 Bekend lid

10 mei 2008
    613
    0
    0
    Brabant
    Hoi Dames,

Hier nog 1 die er veel mee bezig is.
    Komt mede door de onzekerheid van nog steeds geen menstruatie te hebben gehad na mijn curettage op 29aug2008.
    Vandaag weer een test gedaan, maar wederom negatief. 25sept heb ik een week lang bruinbloed verloren en heb die dag nu als 1e dag nieuwe cyclus aangehouden.
    Maandag heb ik een controle afspraak staan bij de gyn. Ivm met de curettage. Vraag of zij evt kan zien of ik ovu heb gehad of er 1 aan komt, wie weet?

10. shanna23

shanna23 Actief lid

24 sep 2008
    312
    0
    0
    secetaresse
    hoorn
    Hoi Bikkel,

Ik heb het zelfde gehad als jou alleen een dag eerder 28 augustus heb ik noodgedwogen een curetage moeten ondergaan.
    En ik heb mijn controle afspraak al wel gehad,het vloeien na de curetage hield bij mij 6 dagen aan en 21 sept had ik mijn 1e menstruatie.
    We zijn toch door gegaan en we zijn nu begonnen aan de ovuluatie testen ben nu precies een week bezig en heb me ei nog niet gehad dus hij zou deze maand nog moeten komen..
    Misschien duurt het bij jou wat langer voordat je lichaam is herstelt,het verschilt per persoon natuurlijk succes joh.

11. bikkel5126

bikkel5126 Bekend lid

10 mei 2008
    613
    0
    0
    Brabant
    Hoi Shanna,

Het is natuurlijk niet leuk, maar wel fijn om te lezen dat ik niet als enige ben die het overkomen is. Ik hoop op meer duidelijkheid morgen, al kan ze mij maar een klein beetje vertellen.
    Welk merk ovulatietesten gebruik jij?
    Ik wil er na morgen toch ook mee aan de slag. Ikzelf heb er nog een paar van de kruidvat liggen.
    Vandaag zou jou eisprong kunnen zijn....spannend hoor! "Voel" of merk je iets aan jezelf tijdens de eisprong?
    Ik zal morgen vertellen hoe het bij de gyn was.

12. bikkel5126

bikkel5126 Bekend lid

10 mei 2008
    613
    0
    0
    Brabant
    Nou zeg, heb ik het over voelen maar volgens mij issie bij mij aanwezig vandaag! Krampen in mijn buik, alsof mijn darmen verstopt zitten zal ik maar zeggen. Ik vroeg op de avond een ovutest gedaan en die was mega positief! (heb een foto, maar die kreeg ik niet duidelijk gemaakt) Daarna meteen geklust, dat snappen jullie natuurlijk wel.......

13. Marjokimbo

Marjokimbo Nieuw lid

19 sep 2008
    3
    0
    0
    Ben er ook veel mee bezig :s ik vind het pijnlijk als men zeg "je mag er niet zo mee bezig zijn"
    Je leven veranderd toch na een kind? is het niet gezond er al bezig mee te zijn. Zo krijg je er nog een schuldgevoel bij aangepraat. Net alsof het niet lukt omdat je er bezig mee bent ofzo. gr

:)

14. bikkel5126

bikkel5126 Bekend lid

10 mei 2008
    613
    0
    0
    Brabant
    Vandaag is mijn menstruatie begonnen.
    Helaas, maar nu wel weer "houvast" aan 1e dag begin cyclus.

Deel Deze Pagina