Er teveel mee bezig???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LuckyMommy, 5 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Bedankt voor je reactie!:D
    Stress heb ik niet echt,mijn vriend strest meer dan ik moet ik eerlijk zeggen.

2. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    hoi,

Ik heb het ook meegemaakt hoor echt niet fijn het was zo erg dat ik een maand lang niet meer met mijn moeder heb gesproken want ja die vond ook dat ik er TE veel mee bezig was. Maar inderdaad ze weten gewoon niet waar ze het over hebben. En het heeft mij ook ontzettend veel pijn gedaan. Helemaal omdat het mijn moeder was terwijl je die dan het meeste nodig zou hebben op je baaldagen.

Ik ging er ook aan twijfelen maar gelukkig zegt mijn vriend dat het niet zo is en die geloofde ik dan ook.
    Vertel ze gewoon dat je het niet leuk vindt om het steeds weer te horen en dat je juist daardoor onzeker gaat voelen en er daardoor teveel over denkt

Hoop dat je snel een mooie posi test in je handen hebt.

3. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Bedankt voor je reactie:D
    Wat jij zegt klopt helemaal, Ik heb er tot nu toe nog niks van gezegd maar ga dat zeker wel doen als ik het weer moet horen.
    Wat erg voor je dat je moeder dit ook deed,, Ik hoop dat je dat op heb kunnen lossen,
    Verder word je er inderdaad erg onzker van,, he bah:(
    Ik hoop ook dat jij snel een posi test in handen hebt!:D

4. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Wherona ik heb inderdaad hetzelfde gehad met mijn moeder...die vind ook dat ik er teveel mee bezig ben :( maar hoe kan ik er niet mee bezig zijn als ik zoiets zo graag wil?! Een vriendin (vraag me af of ik haar wel een vriendin kan noemen) vind ook dat ik er teveel mee bezig ben. Zelfs mijn vriend zegt het soms maar dat komt meer omdat ik vaak in de avond achter de pc zit en hij natuurlijk film met mij wil kijken of wil knuffelen :p

Hebben jullie het ook soms dat je gewoon verdrietig wordt als je kleine kinderen of zwangere vrouwen ziet? Dit weekend was echt een hel voor mij. We waren op verjaardag bij vrienden..komt er een hoogzwangere vrouw binnen, daarna kleine kinderen en een pasgeboren baby. Heb echt mijn tranen moeten inhouden en heb stilletjes op het toilet een traantje gelaten..misschien reageer ik overdreven maarja je wilt iets zo graag....:(

5. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Bedankt voor je reactie!
    Ik snap wel wat je bedoeld,, vind het heel naar voor je,,:(
    Echt verdrietig word ik er nog niet van maar wel jaloers:)..

Wanneer krijg jij meer duidelijkheid dan ivm je banner??
    Hoop dat je snel een posi test hebt meid!

6. Ukkepukkie

Ukkepukkie Niet meer actief

Hier 6 maanden bezig, en precies hetzelfde!!

7. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Vervelend he!:(

8. aline

aline Lid

30 jun 2009
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

het klopt!

Bij ons was het ook zo, na 1.5 jaar eindelijk zwanger en toen een miskraam........ Daarna weer 1.5 jaar wachten, mijn zus was heel ziek (borstkanker) en is vorig jaar overleden. vlak daarna waren we zwanger!!!!!!!!!!En nu hebben we inmiddels een prachtige dochter!

sterkte met wachten.

groetjes Aline

9. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    ik geloof ook niet dat zoveel ermee bezig zijn ervoor zorgt dat zaadjes-eitje elkaar mislopen.
    Geloof wel dat er stresserig mee omgaan je eisprong/menstruatie kan beinvloeden. Dat is ook wel feitelijk bewezen. Dat je menstruatie bijvoorbeeld kan uitblijven of een keer kan overslaan.

Hoop dat jullie allemaal snel een positieve test in handen hebben, dames!

10. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    Ik zei dat altijd: als je er niet mee bezig bent, word je ook niet zwanger. Makkelijk zat.

Maar die opmerkingen zijn zo frustrerend. Wij zijn in 2004 gestopt met de pil en in 2006 was ik zwanger, die zwangerschap werd afgebroken. Veel mensen wisten daarvoor niet dat we zwanger wilden worden.

Maar daarna dus wel, en idd: teveel mee bezig, het komt vanzelf blablabla. Het is wel 'anders', in die zin, dat ik toen wist dat we wel zwanger konden worden.

Sterkte ermee, ik vond het altijd fijn om ermee bezig te zijn. Gaf me nooit het gevoel van gemiste kans ofzo Ik ben vier keer zwanger geworden dmv ovulatietesten, dus had weinig keuze (ivm PCOS).

Deze kun je ook terugkaatsen: de enige die niet bezig was met zwanger worden, was Maria. Dus hoezo er niet mee bezig zijn?

Ik hoop voor iedereen die graag zwanger wil zijn, dat het snel lukt en dan de zwangerschap een prachtbaby zal opleveren!

xMarilene

11. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

ja, echt dom he.... zo heb ik van die zussen die er (in mijn ogen) onnozel over doen. Ze zijn allemaal ruim 10 jaar ouder dan mij en vinden het zo stom 'dat ik het door heb', 'dat hadden zij helemaal niet'. Die liepen op een zekere dag gewoon rond, ruim 3 weken overtijd en dachten "ooooooohhhhh misschien ben ik wel zwaner". Tijdens mijn uitleg over dat het wel 'raak zou kunnen zijn" en dat ik om die reden "geen medicijnen" mag gebruiken van de huisarts voor een kwaal die ik op dat moment had, "dan doe je toch even zo'n test". En serieus, verdere uitleg was echt nodig..... nee is het te vroeg voor, hoezo te vroeg ect... Sjonge, je weet toch als je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt en met elkaar naar bed gaat, dat het dan 'kan'. Alleen al dat ik foliumzuur slik vinden ze apart. Sommige mensen stammen nog uit een andere tijd. Lekker laten kwaken en gezellig hier komen kletsen:)

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.264
    6.159
    113
    Hoi DikkeBuik,

Ik ben een beetje illegaal hier, maar wilde toch even een reactie plaatsen.
    Wat een vervelende opmerking toch, natuurlijk ben je er veel mee bezig!
    Ik had het geluk dat ik snel zwanger mocht raken, maar toch was ik er zelfs van te voren (bij de tweede dan) er 'veel mee bezig'.
    Ook ik dacht er elke dag, elk uur, elke minuut wel aan. En lette op elk mogelijk signaaltje van mn lichaam, van zou het? En ik was (en ben) ZP-verslaafd. Mijn vriend werd ook helemaal gek van me. ;)
    Kijk, als je niet meer functioneert (in je werk, thuis, bij vriendinnen etc) en er ongelukkig van wordt, dan is het tijd om eens goed bij je zelf te rade te gaan. Maar zoals ik het lees in jouw verhaal is daar geen sprake van.
    Ik hoop dat jij ook snel het geluk van een wondertje in je buik mag ervaren, zodat je er nog meer mee bezig kan zijn ;)

groetjes mmeke

13. Tulli

Tulli Niet meer actief

Onzin, dat is echt niet de reden waarom het niet lukt.

Dan was ik nooit via de MMM in de 4e ronde clomid zwanger geworden van ons prachtig zoontje!

14. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik vind die woorden zo gemeen.. Ik kan me heel goed voorstellen dat stres een negatieve uitwerking kan hebben maar er aan denken of mee bezig zijn, dat is toch normaal als je iets graag wilt?

Wel zeg ik eerlijk dat ik 2 keer zwanger ben geworden in een maand dat ik het druk had en er wat minder mee bezig was. Maar dat neemt niet weg dat ik er níet aan dacht, dat kan imo gewoon niet.
    Ik ben ook vaak genoeg boos geworden op mijn vriend/moeder als ze zeiden dat ik het los moest laten. ik vond dat zo gemeen, ik had er aan geproefd en het werd me ruw afgenomen, vreemd he dat dan de drang heel sterk wordt?

15. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Heb niet het hele topic doorgelezen hoor, maar wilde toch even reageren.

Ik vind de opmerking'je bent er teveel mee bezig' zo pijnlijk. Net of het je eigen schuld is dat je nog niet zwanger bent.

Volgens mijn arts is het larie. Wij zijn 3 jaar bezig geweest voor een kleine, het eerste jaar hadden we zoiets van we zien wel, we hadden nog niet echt haast, het was nog leuk spannend. Maar helaas niet zwanger, ondanks dat we er weinig mee bezig waren. Daarna 2 jaar in de MMM gezeten , en daar ben je er sowieso mee bezig of je wil of niet. In de wachtweken dacht ik er elke dag aan en was veel hier te vinden, en toch ben ik zwanger geraakt na een ICSI. Terwijl ik er heel veel mee bezig was.

Succes verder met zwanger worden, hoop dat het niet zo lang meer zal duren, en mensen die domme opmerkingen maken blijven er, laat het je ene oor in en je andere oor uit gaan.

16. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Bedankt voor al julie lieve reacties!
    Ik waardeer dit erg en kan me voorstellen dat stress het zou kunnen beinvloeden maar ik heb niet echt stress volgens mij, Ik voel me niet gestrest.
    Ik denk dat mijn vriend soms meer gestrest erom is dan ik,,

En ja ik vind die opmerking zo gemeen! echt een steek onder water!:x
    Maargoed ze weten niet waar ze het over hebben.

Liefs

17. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Bedankt voor je reactie!
    En wat fijn dat je nu wel zwanger bent geworden, Het ene oor in het andere weer uit zou ik graag willen maar vind het soms erg moeilijk want blijf er dan toch mee zitten,
    Maar we gaan het proberen hoor!:D

18. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Bedankt voor je reactie!
    En wat naar voor je dat zelfs je vriend en moeder dit deden, dan is het al zo vervelend en dan moet familie ook nog is beginnen:( En het klopt als je eenmaal zwanger bent geweest en het is mis gegaan word de kracht en drang alleen nog maar sterker.

19. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Bedankt voor je reactie!
    Wat fijn dat je een mooi zoontje hebt mogen krijgen!
    Lekker van genieten hoor!:D

20. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Bedankt voor je reactie!
    Waarom illegaal hier?? haha
    Wat jij doet doe ik soms ook wel hoor en ik word er nog niet ongelukkig van enzo dus het zal dan nog wel meevallen toch?
    Al wil ik het wel heel graag maar ik ben vast niet de enige!

Deel Deze Pagina