Ik vind het ook zo'n K*T opmerking. Ik ben uiteindelijk wel zwanger geworden in de maand dat we op vakantie waren. Ik had de hoop een beetje opgegeven. We zouden na de vakantie naar de huisarts gaan. Het werkt natuurlijk niet bij iedereen zo maar wij proberen nu vooral meer te genieten. We weten dat het lukt. (is alleen niet makkelijk!)
Pfffff, ben blij al jullie reacties te lezen... Het lijkt inmiddels wel of de hele wereld zwanger is behalve ik... Denk dat ik er ook teveel mee bezig ben. Maar vraag me nu gewoon af hoe ik het uit mijn hoofd kan zetten.... Ben gisterochtend ongesteld geworden... Was er vorige maand helemaal klaar mee en had zoiets van: nu neem ik zelf het heft in handen! Heb een ovulatietest gekocht en geklust op en na de goede dag... Mocht helaas dus niet baten. Gister zei ik in al mijn boosheid, teleurstelling en verdriet dat ik vond dat we er gewoon maar even helemaal mee moesten stoppen, maar daar was mijn man het gelukkig niet mee eens (kent me ook wel een beetje inmiddels ) We blijven het wel proberen, maar nu zonder test en ik probeer me gewoon ergens anders mee bezig te houden! We hebben net een huisje gekocht en dat moet behoorlijk worden opgeknapt, misschien dat dat een beetje helpt.. En mijn mams komt met haar vriend de hele maand hier naar toe! Is ook wel erg gezellig en misschien net even de goede afleiding... Cynthia, ik snap precies wat je bedoeld... Heb ooit op de kraamafdeling gewerkt en daar verschillende dames ontmoet die zwanger waren en dat niet of niet graag wilden zijn... Vind dat erg oneerlijk en egoistisch, er zijn zoveel vrouwen die graag zwanger willen worden en waarbij het niet lukt...! Maar goed, daar heb je helaas niets over te zeggen blijkt wel weer... Wil trouwens graag bij deze iedereen die zwanger is nog van harte feliciteren en iedereen die het aan het proberen is heel veel succes wensen!
Ik zou ook niet weten hoe dat letterlijk zou kunnen beinvloeden 'er te veel mee bezig zijn'. Wel merk ik dat ik in mijn verlangen zwanger te worden wel wat dwangmatig kan worden...'op die en die dag moet er geklust worden', als dat er dan niet in zit, ben ik verdrietig en er dan al van overtuigd dat het dus niet raak kan zijn die maand. Ik denk wel dat als je, net als ik, alles maar wilt regisseren en wilt sturen, de (bewuste of onbewuste) spanning wel kan maken dat het langer duurt...al was het alleen maar omdat het klussen dan al helemaal niet lukt ...gelukkig is het bij ons niet zo ver maar dat zou wel kunnen. Ik zie dit toch wel als een 'les' in loslaten...voor mij, als regisseurtje, een heel goede les! Koosje
Klaproosje, ik ben ook gestopt met die ovulatietesten, het werd me gewoon te veel. Nu wacht ik maar gewoon af, maar ondertussen denk ik er de hele dag, elke dag aan. Totdat de ongi komt, en dan begint de hele ellende weer opnieuw...
Ja hoor, je kunt gerust zwanger worden ook als je er veel mee bezig bent. Wij hebben het voor de miskraam op het gemakje gedaan en ik was er helemaal niet zo mee bezig. Na de miskraam wilde ik heel graag meteen weer zo snel mogelijk zwanger zijn. Ben die maand gaan temperaturen, op m'n lichaam gaan letten, op uur en tijd gaan klussen enz....en ik was meteen weer zwanger!
Ik wist wanneer ik het vruchtbaarst was en die week hebben we elke dag geklust. Dus ook bewust en ik dacht er ook steeds aan. Maar meiden, wel positief blijven en wanneer je nog maar net bezig bent mag je nog niet klagen. Tuurlijk snap ik dat je het graag wilt, maar bij vrienden van ons duurde het vier jaar.
Ik ben er ook angstig voor dat we er teveel mee bezig zijn ... Maar dan denk ik aan de andere kant weer van: elke vrouw die graag een kindje zou willen denkt er toch constant aan ?! Ik kan as. maandag gaan testen... zit onwijs in de spanning en hoop maar dat het raak is!
he meiden, allemaal positieve verhalen dus! dan is die hele spreuk ( Je moet er niet teveel mee bezig zijn) een fabeltje! Fijn dat we elkaar hier zo kunnen steunen!
Afgelopen ronde was voor ons ronde 17. De laatste ronde voor we naar de huisarts zouden gaan, ik heb ovutesten gebruikt (2) en ik heb voor het eerst getempt. Na 3 dagen vond ik al verschrikkelijk, want dan ben je er helemaal iedere dag zo verschrikkeljik intensief mee bezig, ook omdat je weet dat je daarna misschien wel de MMM in gaat... Dus nog nooit ben ik er zoveel mee bezig geweest als de ronde. En juist deze ronde ben ik zwanger geraakt.. dus wat mij betreft is het onzin
Ik word soms een beetje pissig van zo'n opmerking........ alsof het nog mijn schuld is ook! Nee, daar ga ik me lekker van ontspannen zeg. Ik heb een biologische klok in m'n nek hijgen, een miskraam gehad, verlang al jaren naar een baby. Waarschijnlijk weet die ander niet waar ie het over heeft, en het recept hoe je het dan moet loslaten weet men al helemaal niet.
Die vraag stel ik mezelf ook zo vaak, en ook mijn man wil nog wel eens die opmerking maken. Overdag (tijdens mijn werk) denk ik er bijna niet aan, 's avonds wel..omdat ik dan op het forum kijk, baby's op televisie zie of het er met mijn man over heb. Ik kan woensdag testen en moet er nu wel meer aandenken...ben soms ook wel bang dat ik het verpest omdat ik er nu zoveel mee bezig bent. Maar ja, aan de andere kant...zou ook een 'slecht' teken zijn als je er niet mee bezig bent toch? Laat mij ook maar lekker mijn gang gaan...
Gisteren hoorde ik het nog van mijn schoonmoeder, je moet er ook niet te veel mee bezig zijn he.....tja wat moet je dan...helemaal als iedereen om mij heen zwanger is en ik ook nog in ziekenhuis werk,haha. ja toen zei ze ja dat is ook wel erg moeilijk he. Je moet gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt, er veel mee bezig zijn is psychisch, en ik weet niet of het helpt of niet. Alhoewel ik wel een paar verhalen in mijn omgeving heb die na 2 tot 3 jaar proberen er zich bij neer hebben gelegd en toen wel zwanger werden, ook al was de kans heel erg klein dat het spontaan zou lukken. Maar als je iets zo graag wilt dan is het heel erg moeilijk om er niet mee bezig te zijn.
Ik weet niet of het echt remmend werkt, maar de tijd duurt natuurlijk wel veel langer als je er mee bezig bent. 5 dagen is lang als je elke dag de hele dag over baby's nadenkt, maar als je met hele andere dingen bezig bent, dan is 5 dagen juist superkort. Dus ik denk niet dat het ermee bezig zijn remmend werkt, maar wel de stress die het met zich meebrengt. Want stress ontregelt je lijf, dat mag duidelijk zijn. Maar het is zo moeilijk om er niet mee bezig te zijn.....ik heb het al voor mekaar gekregen om niet meer te testen, maar daar is ook alles mee gezegd. En ik ga liever ook niet temperaturen, want dat lijkt me zo irritant!
He meiden, wij gaan nu ronde 7 in en ik was er de eerste 5 maanden ook ontzettend veel mee bezig, ook zo van: we moeten nu klussen en als mijn vriend dan geen zin had werd ik gewoon een beetje boos en verdrietig omdat ik dan toch al wist dat het die maand niet zou gaan lukken. Nu ben ik al 2 maanden 2x overtijd geweest. Ene keer 3 dagen en de laatste keer 11 dagen! Ik zat beide keren zo in spanning! Echt vreselijk, ik kon nergens anders meer aan denken, ik wilde geen sex meer en keek onder de douche steeds naar mijn borsten of ik daar al enige verandering in zag komen Ook mijn zus kwam toen met haar wijze raad: te bent er te veel mee bezig daarom word je niet ongi (dus m.a.w. je bent zeker niet zwanger) echt een K*T opmerking dus! Nu heb ik dus een cyclus gehad van 43 dagen en ik weet nu echt niet meer wanneer ik vruchtbaar ben enzo. Aan de ene kant vind ik dit niet eens zo erg, zo kan ik me ook niet focussen op de dagen dat we moeten klussen. We doen het nu echt wanneer we zin hebben ookal is dat maar 1x per week. Sinds ik die maanden zo overtijd ben geweest heb ik mijn lesje wel geleerd! Ik wil er niet meer zo mee bezig zijn want zelfs op mijn werk liet ik daardoor steken vallen... Nou dat ik vind ik zelf de grens! Maar meiden, doe wat je zelf wilt en laat je geen kletskoek aan praten! Liefs Farfan
Hoi meiden, ik zit in hetzelfde schuitje. Ook ik ben er vaak mee bezig. Overdag valt het mee, dan ben ik aan het werk maar 's avonds... En dan krijg ik zo;n opmerking van mijn moeder: "die en die is ook weer zwanger, wanneer is het bij jullie zpover? maar je moet er niet teveelk mee bezig zijn hoor want dan lukt het niet". Tsjeez, wat wil je nu zeggen dan? Ik wil het heel erg graag maar van die opmnerkingen zit ik niet op te wachten. Ik ben vaak ook bang dat het idd zo is al geloof ik er eigenlijk niets van als je er teveel mee bezig bent dat het dan niet lukt. Beetje tegenstrijdig wel wat ik zeg maar jullie begrijpen het wel. En al die andere dingen herken ik zo in mezelf die iedereen schrijft. In ieder geval, we zijn hier om elkaar te steunen en elkaar erdoor te helpen. Iedereen die zwanger is gefeliciteerd en iedereen die aan het proberen is: heel veel succes! Liefs, Iris.
Ik was er ook veel mee bezig. Ik probeerde wel om mijn gedachten ergens anders op te vestigen, maar dit lukte niet hoor. Het is toch logisch dat je er veel mee bezig bent als je zo graag wilt. Ik ben nu zwanger. Liefs
Hoi! Hier nog een zwangere bij wie het "gewoon"gelukt is terwijl ik er veel aan dacht etc. Bovendien, zoals iemand eens van een GYN hoorde: De zaadjes zwemmen heus niet de andere kant op als je er veel aan denkt hoor Succes meiden!