Meiden mag ik vragen wat Smeppen is? Ben hier voor 't eerst.....en ga voor mijn 5e ronde.... Enne...ik denk er ook veel aan hoor maar heb goeie hoop dat ik gewoon zwanger ga raken! Als je dit zou hinderen zouden er een hele hoop vrouwen ongewenst kinderloos zijn. Mijn moeder (49jr) kon vertellen dat het in haar tijd even erg was, alleen werd het niet zo publiekelijk uitgedragen. Men praatte er niet over...maar kijk 'ns hoeveel kinderen er zijn geboren in de tussentijd! Groetjes Casey
Sorry, ik ben er inmiddels achter wat Smeppen is......lijkt mij een commerciele actie vanuit een leverancier voor ovulatie- en zwangerschapstesten....? Doe ik iig niet aan mee! Groetjes Casey
hihihih zo zou je het ook kunnen zien,maar het is bewezen dat 50% van de smeppers zwanger raken in een maand!Als je bv een mk hebt gehad is dat altijd een gunstig teken... En ik smep ook maar zonder evulatie testen want ik voel bv mijn eisprong...
Oké. Dat je dat voelt joj! Ik zou niet weten wanneer mijn eitje sprinkt? Wat voel je dan? Jij zit in rond 11? Casey
heey meiden maar hoe gaan jullie ermee om als zoiets gezegd wordt tegen je? En weten mensen in jullie omgeving dat jullie met een kinderwens bezig zijn? GROETJES
ik wilde het een verassing houden, maar mijn moeder is er bij toeval achter gekomen! Dus nu weten mijn ouders het ook.. Mijn broers en zussen weten het niet..
Nou,het voelt als een vreemde ongi...En je bent dan natter en meer opgewonden..En dat komt heel goed uit,dan kan ik het tenminste die paar dagen non stop volhouden hihihi Je kan ook spotting krijgen (kleine druppeltjes bloed) En als je wilt weten wanneer je ei springt,kan je ongeveer 14 dagen aanhouden na je eerste dag na je ongi...(de calculator aan de linkerkant kan je ook een inschatting geven) Dus ik heb elke 2 weken feest hahaha Hoelang ben je al bezig dan?
Bij ons weet nu bijna iedereen dat wij ermee bezig zijn, en hoe groot onze kinderwens is. Dit mede omdat werkelijk iedereen om ons heen binnen een half jaar zwanger was. Bij de 1en konden we nog wel enthousiast zijn maar dat werd steeds moeilijker. En daarom hebben we het nu de meeste verteld. Op mijn werk weten ze het ook.
Dat ik met een kinderwens bezig ben, dat weet alleen mijn moeder en mijn beste vriendin. Mijn moeder geeft zelfs tips en truc (ben je benen omhoog na de sexpartij). Mijn beste vriendin vraagt er niet naar, ik vertel haar wanneer ik weer ga testen en we hebben afgesproken dat als ik niks laat weten dat de test negatief is. Dit vinden we prettig want dan hoeft ze er niet constant naar te vragen (en ik niet steeds antwoord te geven). Zij is inmiddels met zwangerschapsverlof en in ons vriendinnenclubje zijn wij de enige die ermee bezig zijn, dus dat schept ook een band. Dat van mijn eisprong voel ik niet! Ik ben in die periode ook niet geiler ofzo (niet meer dan normaal iig). Ik ben sinds autgustus dit jaar bezig. Dit is mijn 5e "ronde" (zoals dat hier wordt genoemd). Ik heb een vrij korte cyclus, zo'n 24 dgn dus "raak schieten is dan iets lastiger" (althans dat heb ik weleens gehoord). Maar ik heb 26 dgn genomen, iets ruimer voor de zekerheid. Casey
Ook ik ben er vrij veel mee bezig. De afgelopen vruchtbare periode hebben we bijna elke dag 'geklust', (<-- Rotwoord eigenlijk haha. ), ook al had ik geen zin. Toch heeft het wel geholpen schijnbaar. Maar je kunt er volgens mij geen peil op trekken, ik weet alleen dat ik nu heel erg blij ben dat het raak is. En dat het ook erg verwarrend is; (Zal alles wel goed blijven gaan?) 1 ding is voor ons iig zeker: We zijn allebei vruchtbaar, we weten dat alles werkt daar beneden.
Dat is inderdaad een fijne gedachte: dat je vruchtbaar bent. Ik had het er gisteren nog met mijn moeder over: als je gewoon de garantie zou hebben dat het ooit lukt, dan zou het al minder stressend zijn, ook al moet je lang wachten. Maar nu weet je niets, niet eens óf het ooit gaat gebeuren....
echt meid gewoon volhouden! Hoe moeilijk ook...de enige zekerheid die je kunt krijgen is een posi test..en al die signalen van je lijf hoeven niet altijd iets te zeggen. Maar ja lastig is het wel hoor...ik herken het echt helemaal Gewoon volhouden! Liefs, Mili
Heel herkenbaar meis! Hier net zo een haha ben elke keer weer blij als ik t hartje hoor bij de VK of het hummeltje zie op echo Probeer er van te genieten! Liefs, Mili
Hi Jeldou, Dank je wel... het is inderdaad balen, maar we blijven doorgaan. Ik zit nu in mn 8 ronde, andere meiden nog veeel langer! Maar kan me heel goed voorstellen dat je even emotioneel wordt als er (weer) iemand in je omgeving zwanger is. Ik heb dat ook en dan voel ik me heel schuldig, alsof het inderdaad zo is dat je het degene niet gunt... Dat is natuurlijk onzin! Maar emoties zijn dan helaas ff de baas! Succes meid, we gaan gewoon door! Ik hoop dat het snel raak is voor ons!
Ooh maar ik geniet er zeker ook wel van hoor! Ik ben nu sowieso veel blijer, omdat mijn ouders het nu ook weten. Aangezien ik helemaal niks voor mijn moeder geheim kan houden, ik ben echt een open boek zegt men altijd. En vooral deze week vonden mijn collega's ook dat ik 'afwezig' was. Maar die vertel ik nog niks, eerst onze naaste familie!
Ik heb het dus letterlijk iedereen verteld die het maar wilde horen of wanneer het ter sprake kwam. Aan een kant is dat hartstikke lekker, maar aan de andere kant vraagt iedereen er dus dan ook regelmatig naar! Het voordeel is, is dat je je verdriet dan ook wel weer kunt delen... Was altijd een stevige roker en wilde eigenlijk pas stoppen op het moment dat ik wist dat ik zwanger zou zijn. Mijn schoonmoeder vertelde me echter dat het beter was helemaal te stoppen omdat je dan "zo zwanger bent". Na zo ontzettend vaak geprobeerd te hebben zwanger te worden ben ik sinds 5 weken gestopt met roken (ook o.a. omdat ik dacht zwanger te zijn wat helaas niet zo was) en zit nu weer in spanning na mijn laatste eisprong (denk dat ik m woendag gevoeld heb en had toen ook een positieve ovulatietest)... En ik natuurlijk met mijn grote mond heb van tevoren gezegd dat als ik zou stoppen met roken ik toch echt zwanger moest zijn! Nu krijg ik dus opmerkingen en commentaar van mensen omdat ze denken dat ik zwanger ben. Als ik zeg dat ik dat helaas nog niet ben maar wel aan het proberen zijn, krijg ik van die gezichten van: "ja, ja, je bent het vast al wel maar je wilt het nog niet vertellen...." Errug vervelend! Denk dus dat er aan beide kanten een voor- en een nadeel aan zit.... Mmm, lees net dat ik wel een erg onsamenhangend verhaal heb zitten typen... ahum... Nou ja, hoop dat jullie het snappen...
Zal de spanning wel zijn...ik duim voor je... Enneh ja beide dingen hebben voordelen en nadelen wij hadden het ook al gezegd dat we wilen proberen.Ook wij krgen regelmatig vragen of t al zover was. Ik heb op den duur gewoon gezegd dat ik het echt wel zou zeggen als t zover was. Ik was al gestopt met af en toe wat drinken (dronk al nooit vaak en niet veel) maar ben daar mee gestopt toen ik stopte met de pil en dus had ik daar in ieder geval geen vragen over of vermoedens die daardoor ontstonden. Was wel lekker hoor, scheelde een hoop