30+ en zwanger willen worden na meerdere miskramen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door mysore, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mysore

mysore Actief lid

29 dec 2008
    345
    0
    16
    student
    Gelderland
    Hallo meiden,

Ik weet dat er al een soort gelijke groep bestaat waar meiden meekletsen, maar er zijn er al zoveel berichten geschreven daar dat het wel erg veel teruglezen is..

Ik zal even mijn verhaal doen;

Ik ben 32, getrouwd, ben ondernemer en heb een dochter van bijna 16 maanden. Ik heb altijd heel graag een groot gezin gewild, met vier kinderen. In november heb ik een missed abortion gehad. Bij de echo met 10 weken kwamen ze er achter dat ik zwanger was van een twee eïige tweeling, maar waarvan ze met 5,5 week gestopt waren met groeien. Ik ben een paar dagen gecurreteerd en heb hier emotioneel heel veel moeite mee gehad.

Afgelopen vrijdag was ik 6 weken zwanger en heb opnieuw een miskraam gehad dit weekend, het begon met licht bloedverlies op vrijdagavond en zondagavond had ik wel geconcludeerd voor mezelf dat ik een miskraam had. Maandag bij de gyn was er op de echo zelfs niet eens een vruchtzakje te zien. Waarschijnlijk was het dan ook al in een zeer vroeg stadium misgegaan.

Komende dinsdag heb ik opnieuw een afspraak bij de gyn om te kijken hoe nu verder.

Zijn er meiden die hier met me mee zouden willen kletsen?

Liefs

2. radiogirl80

radiogirl80 Bekend lid

6 jul 2012
    687
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Mysore,
    Allereerst een dikke knuff voor je! Je verhaal komt me bekend voor, ik ben (net) 33, vorig jaar in januari een MA geconstateerd bij 9,5 wk, vruchtje was bij 6 weken gestopt met groeien. Ik heb het natuurlijk laten komen wat een echte hel was. Daarna na een paar rondes weer blij, maar precies bij 6 weken gaan vloeien. Kon meteen naar de VK en die zal al dat het vruchtzakje ingeklapt was, dus helaas pindakaas de zeepbel spatte weer uitelkaar. Dit was in juni, en sindsdien is het (helaas) rustig gebleven, geen zwangerschappen meer. Ik denk dat mijn lichaam wel zo'n klap te verwerken heeft gekregen na die 2 mk's zo kort op elkaar dat ik gewoon een aantal rondes niet 'gewerkt' heb, had ineens cycli van 40 dagen terwijl 28/30 normaal is. Nu begon ik me wel zorgen te maken en ben vorige maand naar de HA gestapt. Die wil ons dit jaar nog niet doorsturen, we zijn immers al 2x zwanger geworden binnen het jaar. Enige wat hij wilde doen is in juni het zaad laten testen en dan evt. verder kijken. Ik heb ook nog de VK gebeld, zij kunnen ons ook duursturen naar de gyn. Zonder doorverwijzing doen ze er nogal moeilijk over in ons zkh. En die hadden precies hetzelfde als de HA, gewoon brute pech voor ons en willen voorlopig geen tests of iets dergelijks laten doen. Ik heb me ermee verzoend en hoop dat het snel weer raak is.

Maar ben wel heeeel erg benieuwd of jij iets anders te horen krijgt bij jouw gyn.

3. mysore

mysore Actief lid

29 dec 2008
    345
    0
    16
    student
    Gelderland
    Hoi radiogirl 80,

Jeetje wat rot zeg!! Wat ontzettend naar dat je het gevoel kan hebben niet meer op je lichaam te kunnen vertrouwen, hè?

Ik heb hier op het forum bij 'miskraam' de vraag gesteld wat ze bij de gyn precies gaan doen na twee miskramen. Ik had trouwens 'het geluk' (beetje raar woord nu) dat ik, toen ik na de ma naar de gyn ging, dat die ontzettend vriendelijk was. Hij zei toen gelijk dat ik bij een volgende zwangerschap mocht bellen voor een echo met zeven weken. Onze verloskundige heeft geen echo apparatuur. Mijn ervaring is sowieso dat deze gyn makkelijker was dan een verloskundige. Hoewel ik heel tevreden ben over deze verloskundige, maar als er iets bel ik voortaan wel direct de gyn en niet de verloskundige... Heb het idee dat ik dan sneller een echo krijg.

Op het forum zeiden andere meiden dat er waarschijnlijk bloed geprikt wordt bij mij en mijn man, voor een chromosomenonderzoek. Maar hiervoor, las ik ook, mag je drie maanden niet zwanger zijn geweest.
    Vanmiddag met mijn man overlegd en wij gaan zeer zeker niet bewust niet zwanger worden voor dat onderzoek..

Daarvoor is de wens te groot en Tsja.. Ik ben wel 32.. Uit die onderzoeken komt niet vaak iets uit begrijp ik... Zou jij daarop wachten?

Frustrerend trouwens hè die wachttijden. Een vriendin van mij is na een half jaar naar de huisarts gestapt en een half jaar extra erbij gesmokkeld ;)

Deel Deze Pagina