Zo, dat is wel enorm schrikken. Kan me voorstellen dat sterilisatie wel een heel andere wereld is dan waar je nu leeft. Een second opinion is natuurlijk nooit verkeerd lijkt me. Deze beslissing moet je natuurlijk zeer weloverwogen nemen. Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid. En natuurlijk een afloop met '...en ze leefden nog lang en gelukkig'. Liefs van Katherine
Wat een rotnieuws dat er ook nog bij... Ik wil alleen maar vertellen dat ik iemand ken die vanwege chlamydia in verleden ook zo'n probleem had, zij kreeg elke keer miskramen vanwege het vocht wat teruglekte in de baarmoeder, ze heeft de eileiders ook laten verwijderen of dichtklippen (dat weet ik even niet meer). Met ivf was ze toen in 1 keer zwanger. Nu speelt er bij jou meer, maar goed je maakt zeker nog wel kans. En juist na zo'n ingreep. Verder is er lichamelijk niets aan haar veranderd, ze heeft natuurlijk nog steeds menstruaties en een eisprong, puur de eileiders zijn uitgeschakeld. Zij was ook bang zich minder vrouwelijk te voelen, maar nu merkt ze er niets van. Rest me nog je veel sterkte te wensen..want het is niet niks. Kan het zijn dat hierdoor mede eerder zoveel pogingen nodig waren of is dat niet te zeggen?
Oh nee toch, wat een naar nieuws heb je gekregen . Hopelijk kan je het een plaatsje geven en is dit de laatste keer dat je slecht nieuws krijgt. En ze leefden nog lang en gelukkig moet het worden!
Bah, shit, k*t.... Heel veel sterkte met weer een tegenslag een plekje geven. En met de beslissing die jullie moeten nemen.
Jeetje Maartje, Ik klikte op je link en kwam bij dit verdrietige bericht terecht, bovenop de andere obstakels die er al zijn .. Bij mij ook een dergelijk verhaal. Mijn beide eileiders zijn in 2011 ook 'afgeclipt' (in Gent) na 3-kwart jaar daarvoor een hersteloperatie te hebben gehad (in NL) en het vol goede hoop elke maand te hebben geprobeerd. Ik kan me het gevoel van je minder vrouwelijk voelen na deze diagnose heel goed voorstellen. Hoe relatief en onwaar dat ook is, het is echt heel akelig om dit te moeten incasseren. Het doet opeens ook weer flink pijn als ik erover schrijf. Ik reageer binnenkort nog wat uitgebreider, maar voor nu eerst alle veerkracht om dit te verteren! Liefs, Duim
Lieve allemaal, Wat een lieve, warme en meelevende berichtjes heb ik van jullie mogen ontvangen. Daar voor mijn dank. Dank jullie wel. Het voelt heel fijn dat jullie je medeleven met mij wilden delen. Dus lieve Natasja, Bdotsie, FSK, Loontje, Visje, NinaD, MamavanH, Aklina, Babsie, Juulzon, Stiertje, Jippiejee, Nataly, Damar, PCootje, Guppie, Kiekske, Frummelk, Shaddixxx, Poppetje, Monatoetje, Kath, Elize, Bereke, Djuuzie, Kippetjuh, Jessie en Duimelot Thnx!! Ondanks dat velen van jullie zelf ook wel het een en het ander nu te verduren hebben, toch zo lief zijn. Fijn!! Dank jullie wel. Nu ga ik ophouden met bedanken hoor Toen ik eergisteren laat op de avond mijn topic openende kwam ik uit mijn werk. Ik kon dus ook pas s avonds laat toen ik thuis kwam me door Maartman laten knuffelen. Wat was ik toe aan een dikke knuffel van hem. En wat heb ik onbedaarlijk zitten huilen. We hadden s avonds wel geappt toen ik aan het werk was, maar warme stevige armen om je heen voelt toch het fijnst als je je zo rot voelt ipv appn. Helaas moest ik gisteren weer de vroege dienst in dus nog voor dag en dauw opgestaan en konden we niet even samen ontbijten. Ik vond het fijn om zo nu en dan stiekem tijdens het werken op mijn telefoon de reacties op dit topic te lezen. Elke keer zag ik weer nieuwe berichtjes. Tussen het werken door had ik het lokale ZH gebeld om door te geven dat ik overleg met DD had gehad en dat ik de Laproscopie door wilde laten gaan. Er moest daarom een afspraak worden ingeplannend waarbij de risicos doorgesproken moest worden. Ik vroeg of ze nu ook vast de operatie wilde inplannen zodat er niet nog meer tijd verloren zou gaan. Ze moest dat overleggen met de arts omdat dat niet de normale gang van zaken was: het werd normaal protocollair ingeplannend als het risico-gesprek geweest was. Ik werd later die dag teruggebeld. Het bleek dat het inplannen van de operatie nog niet door mocht gaan. Daarnaast Daarnaast bleek nu ineens dat ondanks het advies van de gynaecoloog (en dat mijn IVF arts in DD er achter staat) mijn situatie eerst nog door een commissie besproken moet worden. Ze vonden mij nogal jong voor sterilisatie . Tsjonge tjsonge Ik laat me niet steriliseren om geen kinderen te krijgen, maar juist om de kansen te vergroten. En om de ienieminie kans dat ik zwanger raak van een BBZ te voorkomen. Helaas pindakaas, daar hadden ze geen boodschap aan dus het kon nog wel een geruime tijd (ze kon geen datum noemen, alleen dat er enige tijd overheen zal gaan) duren voordat ik de Laproscopie zou krijgen, als ik hem al zou krijgen. Want dat stond ineens ook niet meer helemaal zeker?? Te bizar voor woorden: ze raadden het mij aan en vervolgens moet het nog beoordeeld worden door een commissie?? Want oh wat is ze nog jong Ondertussen had ik een PBtje van een lief meeleefmeisje gekregen. Zij had ook laproscopie laten doen en had dit in DD laten uitvoeren. Niet in de IVF kliniek, maar de IVF kliniek had haar afspraak geregeld bij een klniek van een bevriende arts van Uber S. Daarom heb ik ook maar contact met DD opgenomen om te vragen of dat ook zou kunnen. Misschien klinkt het heel gehaast allemaal, maar ik wil niet nog meer tijd verliezen. Ook ben ik bang dat ik straks niet meer durf als ik nu niet doorzet. Afijn, in DD kan de behandeling ook plaatsvinden. De behandeling gaat 1600 a 2000 euro kosten. Ik heb vandaag contact gehad met mn verzekering en zij gaan het (grotendeels of helemaal??) betalen. Ik heb vanmorgen de formulieren ter invulling en ondertekening naar DD per mail verzonden. De dame van de verzekering heeft beloofd dat als ik het naar de verzekering mail en ik er even achteraan bel mijn verzoek uit de grote stapel wordt geplukt en ik versneld toestemming ga krijgen. Ik denk dat ik het allemaal nog net wat zwaarder vind omdat dit zo raar allemaal is. Normaal zou je een HSG onderzoek in het voorstadium van de onderzoeken hebben gekregen. Dan zou ik al 5 jaar hebben geweten dat mn eileider naar de rot zijn. Dan had ik 5 jaar terug al zon operatie kunnen hebben gehad. Dan zou ik niet elke maand hoop hebben gehad. Dan zou ik niet eerst de OI behandelingen hebben gehad. Dan zou Maar ook zou dan nu niet zo kort voor een behandeling weer een behandeling zijn gecancellend. Ik zou vandaag de Pipelle hebben gekregen. Het is nu kwart voor 1. Ik zou nu al bijna bij de Duitse grens zijn geweest om weer een belangrijke stap in mijn IVF behandeling te ondergaan. Ipv volgende week weer spuiten is het nu zo onduidelijk wanneer ik weer eens kans mag ondergaan Gisteravond heb ik gesproken met een vriendin welke door BBZ twee eileiders heeft kwijtgeraakt. Zij heeft me een goede peptalk gegeven. Nooit meer tegen mijn zin in seks te hoeven hebben, nooit meer idiote hoop hebben en geen angst elke maand voor een BBZ. Want eerlijk is eerlijk: ik hoop nu maar dat ik deze maand niet zwanger bent geraakt want nu weet ik dat de kans zo groot is dat het op een verkeerde plek gaat zitten. En ook na het mislukken van de laatste behandeling het wel op moeten geven en niet zo lang ik nog eitjes kweek in de hoop en wanhoop zitten. Ik zal dan moeten leren accepteren hoe de zaken zijn. Dat veranderd mijn beeld van hoe het eventueel na het mislukken van de pogingen zou gaan zijn En minder vrouwelijk? Nee zowel lichamelijke als psychisch heeft het haar zelfbeeld niet aangetast. Dat vond ik fijn om te horen. Hieronder zal ik de vragen welke mij gesteld zijn in het topic beantwoorden: @ Visje: ik weet niet wanneer jij zwanger bent geraakt van jouw zoontje. Maar misschien ken jij mij ook van jouw topic Icsi en maar 2 eitjes? Daar heb ik namelijk wel eens in gereageerd @MamavanH: dat heb ik mij ook afgevraagd. Maar het zou even goed een reden kunnen zijn waarom het nu niet meer lukt. Gezien de feiten dat pocketvorming vaak vocht veroorzaakt is het denk ik wel een juist besluit @Juulzon, een second opninion zie ik wel een beetje in mijn overleggen met DD. Ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op nog een HSG (mijn hemel, wat vond ik dat een naar onderzoek!) Ik verwacht eigenlijk wel dat de arts welke de behandeling gaat uitvoeren in DD ook eerst nog een keer probeert de boel door te spuiten zoals men meestal bij een Laproscopie ook doet En een universitair ZH? Hmm ik denk dat ik dan weer met wachtlijsten te maken zal hebben en ik wil nu echt door @Elize: Het zou kunnen dat dit mede de oorzaak is geweest maar er speelt inderdaad een hoop extra mee. Bij mensen die alleen eileider problematiek hebben schijnen de hoogste succespercentages te zitten. Helaas idd speelt er bij mij net iets meer. Guppie, was geen vraag van jou maar ik wil er toch even op reageren: wat ontzettend lief wat je schreef!! Vind het fijn om te horen dat je gevoelsmatig wat aan mijn uitzoekwoede hebt gehad. En Djuuzie, ik las in het DD topic dat je maar 1 bevruchting hebt Wat afschuwelijk, ik weet hoe dit voelt. Ik heb dat ook eens gehad. Toen had ik van de 12 eicellen slechts 12 bevruchting. Hels was dat Maar ik heb ook 1 keer 11 eicellen gehad en 2 embryo's. Slechts 1 had de TP gehaald. Dat ene sterke embryootje is... Mijn dochter... Ik hoop op net zo'n waanzinnige wonderverhaal voor jou als dat mijn dochter is. Dikke knuffel!!! En sowieso een dikke knuffel voor iedereen x
Lieve Maartje, Pff, wat heb jij allemaal veel in je hoofd om te verwerken op dit dit moment. Ontzettend vervelend dat er zo tegen jouw situatie aan wordt gekeken in het zkh. "Eigenlijk te jong voor sterilisatie" alsof jij dat nou zo graag wilt. De situatie geeft je toch geen andere optie Gelukkig kun je dit nu ook in DD regelen en krijg je hierbij ook meewerking van de verzekering. Ook handig dat je dan toch ook nog een soort van second opinion krijgt vanuit DD. Altijd fijn als je situatie dan vanuit 2 verschillende oogpunten wordt bekeken. Dat geeft misschien ook meer rust met de beslissing. Nogmaals een hele dikke knuffel. Hopelijk zal alles een positieve uitwerking hebben...!!
Maartje: tjonge...jij bent wel een doorpakker zeg, kan ik wat van leren . Wat ik bedoelde met contact met Serum is dat je per e-mail Penny vraagt wat zij zou doen en/of er nog andere mogelijkheden zijn. Dus niet een nieuwe hsg ofzoiets. Zelf denk ik eigenlijk als ik je keelpijnklachten hoorde dat je anti-TPO eigenlijk de grootste boosdoener is. (de hashimoto dus).... Maar doe waar je je goed bij voelt, het is tenslotte jouw gevoel. En oja, eigenlijk hoop ik dat je nu wel zwanger bent (en uiteraard op de juist plek) dan hoef je ook niet meer in de onzekerheid te leven. Gebruik je nu iets om een evt. natuurlijke bevruchting in stand te houden? Liefs, knuffel....en Maart-man klinkt als een geweldige rots in de branding.
Lieve maartje, inderdaad, dat zou ook nog eens kunnen dat ik je daarvan ken Maar wat weer een verhaal meissie... En ik herken het wel hoor, het vechten en overal achteraan bellen om zo snel mogelijk je doel te bereiken! Had ik ook in de tijd met mijn zoontje, overal achteraan gebeld- vervroegde behandelingen voor elkaar gekregen en zie het resultaat; een heerlijk ventje van 2! Het scheelt soms echt als je meedenkt en actief uitzoekt wat de mogelijkheden zijn! Wel fijn dat je verzekering (bijna)alles vergoeden gaat!! Super nieuws! En dat ze dus een soort prive kliniek willen inschakelen om jouw operatie te gaan doen? Spannend allemaal meis! Je zit nu echt in een rollercoaster he? Ik hoop echt dat het allemaal snel voor elkaar mag zijn, en je weer in kleine stapjes naar jullie volgende droom mogen uitkijken! Ik denk aan je meis enne...laat je niks aanpraten of wijsmaken- volg je hart en je gevoel! Samen met je mannetje (en dochtertje) bepalen jullie de koers met uiteraard een klein beetje hulp van (maggi) buitenaf Pas goed op elkaar en geniet ondertussen ook nog van je gezinnetje, want dat is nu ook zeer zeker belangrijk! Liefs Visje.
Jaa ik heb het terug gelezen; jij was het die me er op wees dat PNO misschien wel iets voor me zou zijn! Dat was trouwens een super idee van je, wat we ook hebben gedaan! hihi..er zijn inmiddels zoveel berichtjes geplaatst, wist het echt niet meer (sorry)! Liefs!!
Bedankt lieve meisjes Pfff het gaat toch weer ingewikkeld worden. Normaal kun je heel snel geholpen worden door de kliniek in DD waar ik dus geholpen zou worden maar nu zou toch echt het eerste plekje pas in april zijn en zou het de vraag zijn of dat uit zou komen met mijn cyclus. Het zou er echt om hangen of de behandeling wel of niet voor mn eisprong zou zijn... Ik ga daar nog over teruggebeld worden. Vervolgens nog overleg gehad met een ZH welke ook wel samenwerking met DD doet om te kijken of zij mij eerder kunnen helpen. Ik ga daar over teruggebeld worden... Maar zij hebben een wachttijd van 2 maanden voor een Laproscopie dus dat schiet ook weinig op Ik word zo moe van alle ellende 1 minuut over drie... Ik zou nu de Pipelle hebben gehad
Mama van H, Maartman is ook heel erg lief. Soms zie ik dat niet zo *bloos* maar op andere momenten zie ik het drie keer zo duidelijk Visje, aah dat was het dus Fijn dat je wat aan mn verzekeringstip had En dank je wel Nastasja en Saskia. x
Maartje, ik denk misschien heel dom... Maar zou je niet even een maandje aan de pil kunnen, zodat je je cyclus kan resetten en zo de laproscopie kan plannen??