'Er was eens...'

Discussion in 'MMM clubs' started by maartje84, Feb 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

May 16, 2010
    3,079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    WOW! Dat is zeker goed nieuws maartje!

2. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Maartje wat een topnieuws!! Wat mooi dat ze nog een gaatje hadden en je zo snel kunnen en willen helpen. En je hoeft er niets voor naar Dsl :D. Ik kan me goed voorstellen dat je het ook wel eng vindt hoor, dat het al zo snel is. Maar goed, dat betekent ook minder pieker en zorg daagjes en volgende week om deze tijd is het gewoon al achter de rug als het goed is. En dan kun je eindelijk weer beginnen met IVF met misschien ineens wel veel betere kansen dan ooit daarvoor!

3. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx!! :)

Mijn dochter werd wakker toen ik naar binnen verkaste dus mn rea niet afgekregen, ga weer ff verder typen, gelukkig had ik hem in word opgeslagen ;)

Stiertje, haha mannen!! En week gedoe?? Zo noemt manlief bepaalde televisieprogramma's welke ik graag zie emo-p.o.r.no. Ik kan me herinneren dat ik alleen al bij het kijken van GTST compleet met snot, tranen en uithalen zat te huilen bij sommige scenes van GTST. Dus ik snap heel goed dat je van kleine slofjes heel emotioneel kunt worden. Heej, ineens herinner ik me dat een lieve collega van manlief welke altijd diensten met hem wilde ruilen/overnemen als dat nodig was om naar DD te kunnen gaan ook slofjes had opgestuurd... Ze waren helemaal niet mijn smaak, maar daar ging het niet om haha. Ik heb ook hartverscheurend zitten janken bij het uit de enveloppe halen van de eerste felicitatiekaart plus dus die slofjes erbij ;)
    Ik heb er nu dus een aardig beeld van hoe het voor jou ongeveer zal voelen. Het leuke is wel dat je over nog minder dan drie weken samen met je mannetje nog meer kunt genieten dan dat je nu soms al stiekem probeert, al is het natuurlijk nog allemaal zo eng en spannend. ;)

Natasja met dampende koffie?? Hihi ik grap altijd dat 'als ik later groot ben' ook koffie ga leren drinken ;)
    Jouw man ZP af lopen kraken?? Ach, hier een mannetje die mij soms vraagt 'of ik in mn eentje soms heel ZP vol moet typen' als hij mij weer op mn laptop hoort tikken ;) Hij vond ZP ook nooit zo nodig, hysterische onvruchtbare vrouwen bijelkaar welke het de hele tijd over gevoelens en follikels enzo praten. Maar hij ziet wel hoeveel ik heb aan een paar meiden die ik via ZP heb leren kennen. Samen met nog 5 andere meiden spreken we elkaar nu heel vaak: via het forum soms, maar dagelijks via whatsapp en ook vaak telefonisch en soms tijdens een high tea. Deze meiden had ik nooit zonder ZP leren kennen, en we hebben veel aan elkaar. En volgens mij vindt manlief het stiekem ook wel prettig dat ik sommige dingen met de meiden en hier op ZP bespreek zodat ik niet ook nog eens continue er met hem over hoef te kletsen ;)
    Misschien moet je mannetje dat ook maar in gaan zien haha.
    @ niet zonder hen kunnen: ik zeg altijd maar: wie zou dan de lampen gaan ophangen?? :) ;)
    Praat vooral lekker op het forum van je af. Het is niet niets wat wij vrouwen allemaal te verduren hebben als wij dit traject in moeten... De mannen moeten het natuurlijk ook allemaal verduren, maar ik denk dat het meeste op ons neer komt en wij ook een hele andere manier hebben van dingen verwerken. Voor mijn manlief werkt het het beste door het er niet over te hebben en er vooral niet over te praten. Gewoon ff een blok hardlopen en hij kan er weer tegen aan... Rare wezens, die mannen van ons ;)

Ha Nana!
    Ik snap het wel hoor, met behandelingen niet zo vaak te stappen. Ik ben daar normaliter ook voorzichtig mee omdat ik het ook belangrijk vind dat mn lichaam goed de rust krijgt zodat mn follikeltjes zo mooi en goed mogelijk kunnen groeien. Maar ja, toen mijn poging niet door ging…
    Vroeger kon ik ook beter tegen een avondje stappen… Haha we worden oud!! Al ben ik nog wel een jaar of zes jonger dan jij :p ;) :p Ik heb trouwens dat als ik een keertje drink, ik echt binnen no time sta te dansen, te zingen en heel veel lach…. Hmm, misschien gewoon niet doen dus haha. Laatste keer dat ik wat gedronken had was met oud en nieuw. Was vreselijk gezellig… Maar ook vreselijk dronken… :p

Over het vrouwelijk voelen gesproken. Hoewel ik het niet fijn voor jou en jullie vind dat je je minder vrouwelijk voelt, vind ik het wel prettig te lezen dat ik hierin niet de enige ben. Soms denk ik dat ik me aanstel voor dingen. Een lieve kennis van mij is ooit na een HSG in de eerste maand daarna zwanger geworden. Toen ze vroeg naar mn medische stand van zaken en ik haar in vertrouwen nam over de HSG en de – toen nog uitslag – dat ik 1 goede eileider had was haar reactie, heel spontaan: ‘Nou dan weet ik zeker dat je komende maand zwanger bent’. Ik heb haar grap toen een beetje weggelachen, maar het raakte me wel. Later is ze er uit zichzelf op terug gekomen, best knap omdat ik er niets van had laten merken dat ik het een vervelende opmerking vond. Ze vond het zelf ook niet zo nadenkend van zichzelf , maar het was uit haar enthousiastme omdat zij niet beter weet dan ‘ff een HSG’tje en dan ben je zwanger’. Ondanks dat ik mij qua figuur en kleding enzo soms wel wat vrouwelijk zou kunnen voelen voel ik me door haar ‘met seks raak je zonder al te veel gedoe zwanger’ best wat minder vrouwelijk. Ofzo. Ook een vriendin welke stopte met de pil en na 2 weken al vier weken zwanger was, en dat met beide kinderen. Hoewel ik een mooier figuur heb :p voel ik me toch minder sexy of vrouwelijker, denk ik… Gewoon de wetenschap dat je niet zo goed in elkaar zit op die essensiele onderwerpen raakt ons vrouwen tot op het bot... Hoe sexy je benen of je kont ook zou zij, hoe groot je borsten ook zijn... Hoe mooi glanzend en dansend haar je tot op je middel hebt dansen, of hoe mooi je oogopslag ook is... Wij vrouwen zijn kwetsbare wezens als het aankomt op ons vermogen om ons voort te planten....

@ of de mannen ons ook soms irritant vinden?? Zekers weten, althans de mijne mij wel hoor :D:$;):D
    Zo vraagt hij soms wel eens als ik hieper de pieper ben (ineens bedenk ik me, ben ik alweer een poosje niet meer geweest...) of er ook een uitknop op mij zit ;) Of als ik te veel zit te 'wat als-piekeren' dan vindt hij dat ook niet echt heel gezellig. Het meest irritant vindt die van mij als ik samen met een vriendin zit te praten/roddelen over iemand of iemand op TV. Dat noemt hij dan (sarcatisch) 'hééél aantrekkelijk', met daarbij en afkeurende blik ;). Haha, jammer dan, wij blijven vrouwen (of onze eierstokken, eileiders of baarmoeder het nou goed doet, of niet. Hmm, mogen we ons dus heel vrouwelijk voelen als we gemeen zitten te roddelen?? ;)

Wat betreft je laatste berichtje: idd minder tijd om me zorgen te maken, minder van van huis en kost minder geld! Sterker nog, het kost me nu niets ;) Ook vind ik het heel prettig dat ik zo'n goed gevoel bij mn arts heb. Die Duitse arts kende ik helemaal niet omdat die man in een andere kliniek werkt dan de IVF kliniek. Ohh nog maar ZEVEN nachtjes!!! :)
    Misschien suf hoe ik er naar uit kijk, maar het voelt echt als het laatste (!) wat ik nog als 'extra' heb kunnen doen om de kansen zo hoog mogelijk te maken. Ik weet zeker dat als straks deze pogingen welke ik nog ga doen mislukt zijn ik mij nooit zal hoeven af te vragen: 'wat als...' En dat voelt goed, daar heb ik deze operatie wel voor over!!

Gabrielle, wat een kwetsbaar, openhartig, mooi maar ook verdrietig stukje over hoe het met jou gaat. Mooi hoe je je emoties hier weet te delen. Maar wat vreselijk dat het alweer zo lang terug is, en tegelijk weer zo als gisteren dat jullie de keuze hebben moeten maken en jullie kleine man hebben verloren.
    Ik denk dat het goed is voor je verwerking, denk ik, om nadat je een poos bepaalde gevoelens, zoals jaloezie, niet hebt willen toelaten, je dat nu wel doet en je daar ook niet voor schaamt. Ik denk dat jaloezie heel normaal is in deze niet normale situatie. En hoe lief je ook kunt zijn, hoe je het andere mensen ook zou kunnen wensen... We zijn geen moeder Theresa's welke het belang van andere mensen altijd boven die van ons zelf zouden kunnen plaatsen. Wat vind je man van deze emoties van jou? Kan hij ze plaatsen, begrijpen en accepteren?
    Ik vond de zin: ''Het hoofdstuk ICSI heb ik zeker afgesloten, en daar voel ik me nog steeds goed en opgelucht bij. Het hoofdstuk kinderen krijgen duidelijk nog niet'' een die me raakt. Zoals ik er nu over denk zou ik ook prima kunnen stoppen met de behandelingen... Klinkt vast heel raar uit de mond van dit forumgenootje omdat ik altijd zou doorvechten tot dat ik er bij neer zou vallen, maar het maakt me allemaal zo moe. ..

Hoe ervaar jij het hebben van nog een spontane kans? Beheerst dat op een bepaalde mate je leven? Ergens ben ik toch best opgelucht (na de eerste vreselijke schok!!) dat mijn eileiders er uit moeten. Ik mag straks ophouden met hopen, sterker nog: ik moet er straks mee ophouden om te hopen... Niet dat ik je iets wil aanpraten, maar ik ben wel benieuwd hoe dat voor jou voelt. Ik zou me kunnen voorstellen omdat je dochter spontaan is gekomen, er daar ergens toch nog een kansje zou moeten liggen, of dat nou een reeel kansje is of niet, ik kan me voorstellen dat dat gevoelsmatig wel een kansje is...

*bericht te lang, moet in 2 keer*

4. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat vreselijk dat je zo'n blokkade voelt... Heel naar... :(
    Fijn dat jij en je man er samen goed over kunnen praten, dat is denk ik al heel fijn. (Brr als je dat niet zou kunnen lijkt me dat heel eenzaam... :() Hebben jullie ook gedacht over gesprekken met een derde erbij, een beroepskracht welke misschien eerder stellen na zo'n verdrietige periode heeft geholpen? Zoals ik jou er over hoor schrijven lijkt me moeilijk om hier samen helemaal uit te komen zonder dat iemand met je mee zou kijken naar mogelijkheden om samen weer geluk te vinden en dat geluk te kunnen zien. Wederom, ik wil je niets aanpraten, maar misschien zou je dit zelf ook willen??

Dochter(s) die energie geven begrijp ik, begrijp ik heel goed!! :) Wat een geluk dat we beiden toch een kindje bij ons mogen hebben. Maar tegelijk vind ik het juist soms zo zwaar vanwege haar. Voor mezelf kan ik best beredeneren dat er nooit meer eentje komt en dat ik mezelf voldoende rijk moet rekenen met haar, maar ja... Ik heb dan wel een kindje, zij heeft geen brusje. Dat vind ik zwaar. Nooit gedacht voordat we haar hadden gekregen ik juist dat stukje zwaar zou kunnen gaan vinden...

@ slettenrokje: heb je een link naar mn FB gestuur per PB waarop ik sta in een korte broek welke van lengte rokje is. Note: toen was ik bijna 10 kilo zwaarder dan nu ;)

MamavanH: dank je wel voor je compliment dat ik stoer zou zijn! ;)
    Bloos! Zo voel ik me lang niet altijd hoor ;) Maar ben wel blij met jouw steun!! Man bij de operatie hahaha zou hij dan niet flauw vallen als hij ziet hoe ze mijn buik gaan opblazen met het gas?? ;) Ik zal in ieder geval voor de operatie de arts nogmaals zeggen wat hij wel en niet mag gaan verwijderen ;) (ziet ineens slechte films voor me waarin mensen voor een amputatie van een rechterbeen wakker worden zonder linkerbeen ;).

Dank je Djuuzie, lief dat je hier mijn opluchting komt delen en een berichtje komt plaatsen :)

---
    Zo, dat was een hele rea!! :)
    Het is in etappes gekregen, stukje in de tuin, stukje op de bank, even gestopt omdat dochterlief wakker werd, stukje na het eten, stukje nu net voor het naar bed gaan... Maar het is weer af ;)Fijn om zulke lieve meelevende reacties te hebben gekregen op mijn stukjes. Vind het dan ook fijn om op jullie weer te kunnen reageren.
    Vandaag trouwens ook gebeld door Juulzon, heerlijk een poos (oeps... veeeel te lang haha) kunnen praten over onzekerheden, spanningen, verdriet maar ook over blijdschap, hoop en over onzin. Fijn wat voor lieve mensen hier op ZP te vinden zijn. Mogen sommige mannen het irritant vinden... Ach, het valt vast in het niets bij hoe irritant zij soms zijn ;)

5. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Glimlach en knuffel voor alle mooie en openhartige schrijfselen hier.
    Extra dikke knuffel voor de herkenbaarheid van Gabrielle...

X

6. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Wow Maartje, woensdag al!!!!! Dat gaat ineens lekker snel!

7. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Maartje wat een goed nieuws. Echt super snel zeg !

8. visje2007

visje2007 Bekend lid

Jan 19, 2009
    702
    1
    0
    Wauw maartje, ik heb even 'n tijdje niet gelezen op zp en wat zie ik hier:
    Je mag woensd al de operatie!! Jeetje wat is dat ineens snel gegaan!
    Nu heb je ook niet al te lang tijd om te lopen piekeren en hoe het je zal vergaan...komt vast allemaal goed lieverd!
    En wat kan jij verhalen schrijven hihi, momenteel is mijn concentratie ver te zoeken en dan is het dat ik er wel even goed voor moet zitten hihi om alles te lezen.
    Ik moet erg lachen om de verhalen over het "mannen-probleem" ;) erg herkenbaar!! Dus ik sluit me daar ook volledig bij aan hihi... Al is mijn visje-man ook wel'n schatje hoor ;)
    En over dat "sexy"voelen herken ik ook, maar dat is bij mij minder geworden toen ik ben bevallen van mijn zoontje...sindsdien heb ik nooit mijn oude figuur weer gehad. En daarnaast is het ook nog dat ik door de hormonen die ik moet spuiten (het maximale dosering puregon) enorm groei elke keer...
    Maar ja, ik mag niet zeuren want krijg te horen dat ik er wel iets moois voor terug heb gekregen! En ja tuurlijk, dat is ook zo...maar soms..........
    Nou meis, sterkte nog even met het wachten op de operatie!!
    Liefs visje.

9. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx u lady's!! :)

Haha, Visje, de ene keer ben ik kort van stof en de andere keer zit ik op mijn praat-typ-stoel ;)

Maar wat is dat toch met ons en onze mannen, dat we allemaal irritante-maar-toch-ook-wel-schatje-mannen hebben??? ;)
    Hahaha

@vrouwelijk zijn: tsja, idd dat ooit gedaan te hebben is een enorme boost voor het gevoel van vrouwelijkheid. Maar tegelijkertijd kan ik het me soms niet meer voorstellen dat zij echt in mijn buik heeft gezeten, het is te bizar!
    Balen dat jij je oude figuur nooit terug hebt gekregen (er vanuit gaande dat je dat zou willen en daarom balen). Ik heb een poos op 10 kilo boven oorspronkelijke gewicht gehangen. Ben er uiteindelijk wel blij mee dat die kilo's weg zijn gegaan. Ben benieuwd wat ik weer aan zal komen als ik weer ga spuiten...

Jij mag dus over een week beginnen met de Puregon!! Hoeveel ga je deze keer spuiten??

Good luck!! :)

10. Guppie77

Guppie77 Lid

Apr 4, 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Maartje,

Wat geweldig dat je volgende week al wordt geholpen (sorry, dat klinkt wel heel erg dierenartspraktijkerig)………euhhh……. de behandeling krijgt!! En wat een doortastendheid weer van je. Lekker proactief bezig zijn in de MMM werkt vaak het beste!
    Krijg je een dagopname of moet je een nachtje blijven? Ik hoop voor je dat het meevalt en gil inderdaad op de OK nog maar even waarvoor je komt (of schrijf het op je buik :D haha). Mag je na de behandeling direct die maand erop weer met een IVF poging van start of moet de boel nog wat rust krijgen daar?

Heel herkenbaar wat je schrijft over het krijgen van een brusje voor je dochter. Ik ben dan nog maar net moeder, maar die gedachtes spoken wel al door mijn hoofd. Wil ik nog wel weer de MMM in? Weer kans lopen op zoveel zware telleurstellingen? Maar als ik het niet doe krijgt mijn kleine mannetje waarschijnlijk nooit een brusje en blijft hij altijd alleen. Die gedachte maakt me ook weer heel verdrietig.
    En op houden met hopen op een spontaan wonder lijkt mij ook best prettig! Voordat ik zwanger raakte hoopte ik stiekem in de behandel vrije maanden ook altijd op een verrassing (hoewel verrassing, ook hier werd er regelmatig met tegenzin werk van gemaakt, je weet immers maar nooit). Ik dacht altijd dat ik pas rust zou krijgen rond mijn 45e of wanneer ik een kindje zou hebben. Dat laatste gaat dus al niet meer op…….:(

Ik wens je heel veel succes! Nog 6 nachtjes slapen!

11. visje2007

visje2007 Bekend lid

Jan 19, 2009
    702
    1
    0
    Hi maartje...ja die10kilo zit 'm bij mij in de weg momenteel en da's flink balen..maar ja nu weer volop aan the hormones dus tja.... Dat zal ook niet meewerken nu helaas...ik houd hoop op na alle behandelingen en hopelijk (laatste) zwangerschap;)
    Ik heb al heerlijk last van de bijwerkingen van deca... M'n hormonen schieten werkelijk heen en weer en als ik me niet kon beheersen had die lieve schat van me al vaak eventjes niet veilig bij me geweest met z'n goed bedoelde opmerkingen haha! Pfff..m'n doorbraak bloeding is inmiddels ook gestart en donderdag beginnen met puregon erbij.. Hopelijk worden de bijwerkingen dan iets "afgevlakter"hihi. (ook voor visje-man:))
    Ik moet de maximale eenheden spuiten, dus 250eh puregon.
    En dat denk ik ongeveer 10dgn gezien alle andere behandelingen...
    Spannend weer.

En tja die mannen..soms kan ik'm doodknuffelen en ben ik zo emo als't maar kan..maar vandaag.....!!oehhhhhh neee, ik kon hem echt niet om me heen verdragen hihi. Ik ben nu gewoon wel eens even niet vrolijk of wat chagerijnig..maar manlief kan hier niet goed mee omgaan en vindt dat ik lachend door huis moet lopen... Nou dan kun je me niet kwader krijgen hihi, laat me eens heerlijk chagerijnig zijn zeg!!;) Dat heb ik, klinkt gek, nu gewoon ff nodig.. Even flink van alles balen en het soms wat pessimistischer inzien dan nodig.. Morgen kan dit wel helemaal weer anders zijn dus tja... Maar dat is nu het puntje wat manlief niet volgt (misschien ook wel logisch nu ik het zo schrijf hihi)...
    Echt mannen komen van mars en vrouwen van venus stukje ;)

maar goed, ik ga nu evrn mijn rust pakken en hopen op 'n betere dag morgen :D

Liefs xxxx

12. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Er was eens... Een mmmeisje die de stuipen op het lijf gejaagd kreeg.

Mag ik even heel diep zuchten??

Alles was geregeld, de operatie stond geplannend, ik had een mail aan de arts uit DD verzonden met het verzoek het akkoord voor de operatie even op de mail te gaan zetten voor de Nederlandse arts welke mij ging opereren zodat die arts 'ingedekt' zit. Het is geregeld met het werk dat ik ziek gemeld sta de de week na de operatie, met mogelijke uitloop van nog 1 week om rustig te kunnen herstellen, dochterlief gaat woensdag naar opa en oma, manlief is vrij, donderdag gaat dochterlief een hele dag naar de oppas, vrijdag een halve dag, morgen de anesthesieafspraken... alles in kannen en kruiken toch??
    Zojuist werd ik gebeld door de assistente van het ziekenhuis hier in NL waar ik geopereerd ga worden: de arts heeft nog geen mail ontvangen van de DD arts en als ze dat vandaag en anders uiterlijk morgen 13.00 uur niet hebben wordt ik uitgeplannend op de OK!
    Zucht, heel diep zuchten. Verdorie!! Waarom heeft Uber S. nog niet gemaild?? Zucht!! :(

Ik heb begripvol gereageerd tegen de assistente terwijl de tranen over mn wangen rolden en mn hartslag 180 slagen per minuut deed en ben als de wiedeweerga DD gaan bellen. Lieve assistente C. nam op. Wat een lieverd is dat trouwens. Altijd zo begripvol als je weer eens voor adrenaline en met tranen in je ogen wat ze niet kan zien, maar wel het bibberende stemmetje van dit persoontje hoort...
    Uber S. was nu al naar huis, maar C. gaat er persoonlijk voor zorgen dat Uber. S morgenochtend direct mijn arts gaat mailen. Voor de zekerheid met haar af gesproken dat ik morgenochtend om 10.00 uur ga bellen om te horen of het goed gegaan is.... Zucht... Adem in, adem uit....

Waarom moet het altijd zo gaan??
    Waarom zo veel ellende??
    Waarom zo veel stress??

Jank!

Ik ben zo verschrikkelijk moe van dit strijden, van het vechten en van het overal zelf achteraan te moeten. Ik voel me zo ontzettend 'op'...

Gisteren ook een emotionele jankbui gehad. Kortom: het gaat 'weer lekker' hier.. :(

Ik rea later weer hoor, lieve meisjes... X

Kruip weer even in mn holletje...

13. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Erg slordig van S.choltes...
    Komt goed morgen, heus...

*knuffel*

X

14. Marija

Marija Bekend lid

Aug 29, 2010
    555
    0
    16
    Hij is erg slordig de laatste tijd en nog chaotischer... Dat blijkt maar weer... Maar gelukkig zijn er assistentes die achter hem aanlopen.
    Veel succes woensdag!!!

15. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Pfffff, wat een onnodige spanningen weer!! :( Heeft Uber S. nog braad gebeld vanochtend? Het zou wel héél erg belachelijk zijn als het niet door kon gaan door één belletje/ mailtje. Dat kan hij anders toch desnoods even vanuit huis doen zou je zeggen (of werken artsen nooit thuis...). Ik hoop echt dat alles goed is gekomen en dat je morgenavond gewoon helemaal klaar bent met die zooi!

@aankomen met spuiten: Jij hebt dat dus ook (ik zou bijna gelukkig zeggen, maar het is natuurlijk helemaal niet zo gelukkig). In een ander topic waar ik schrijf zit iemand, die juist minder honger krijgt van het spuiten. Maar ik kom dus ook altijd aan, helaas. Ik ben nu 5 maanden achter elkaar non-stop aan het spuiten en omdat mn spuitcyclussen altijd kort zijn, zit ik ook nog eens 50% van de tijd aan de Pregnyl. Met als resultaat dat ik sinds november bijna 5 kilo ben aangekomen. Nou klinkt dat niet heel schokkend, maar als je weet dat ik 20 cm korter ben dan jij (en dat is dus ook iets waar ik me lekker onzeker over kan voelen) dan kun je je er misschien iets meer bij voorstellen ;). Dit maakt nog eens extra dat ik me minder vrouwelijk voel. Ik ben nu vanaf vorig weekend echt héél serieus begonnen met opletten op wat ik eet, omdat ik het gewoon vreselijk vind om van de zomer met dit lijf in een korte broek/jurk/rok te moeten (laat staan naar het strand te gaan). Nanaman is hierin gelukkig wel heel lief en zegt dat hij me zo ook mooi vindt, maar ik voel me gewoon niet lekker, niet mezelf. Ik heb ook al twee keer de vraag gehad of ik misschien weer zwanger ben :( :x:x. Maar goed, ik vind het gewoon zo moeilijk om tijdens het spuiten op mn eetpatroon te letten, omdat ik 24/7 honger heb en vooral een suiker junk word.

Ik duim voor je dat het morgen door gaat en natuurlijk dat alles helemaal top gaat en je straks 100% klaar bent om de eerstvolgende emmy 9 maanden bij je te houden!!

16. NinaD

NinaD Niet meer actief

Maartje,
    Wat balen zeg! :( Zo dichtbij de operatie datum kun je dit niet gebruiken......Gelukkig dat die lieve dames in DD achter hem aan gaan!
    Ik hoop dat het allemaal geregeld is nu. Heel veel succes morgen!

17. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hi lieve meisjes,

Heb vandaag nog niet eerder de rust gevonden of genomen om even hier te gaan schrijven. Ik was gisteren heel bezorgd of alles goed ging komen qua mail van S. En niet onterecht zou vandaag blijken. Ik had met C. de afspraak gemaakt dat ik haar om 10.00 uur zou gaan bellen, maar ik werd al om half 10 door haar gebeld. Ze vertelde dat ze slecht nieuws had: S. had besloten geen mail te gaan versturen omdat hij niet de officiële uitslag op papier had van de arts uit NL die de HSG had gedaan. Hij wilde eerst van de NL'se arts mail hebben... Toen raakte ik echt overstuur, er was nog maar weinig tijd en ik was bang dat ik mijn NL'se arts niet voor die tijd meer zou kunnen spreken. En daarbij:
    Eerst adviseert NL'se arts mij om te gaan opereren, maar moet ik met S. overleggen. Ik stuurde S. een uitleg van de uitkomst van de HSG en vroeg wat hij zou adviseren. Vervolgens kreeg ik van 1 van zijn assistentes een mail waarin stond dat hij mij aanraadde om inderdaad het advies van mijn NL'se arts op te gaan volgen en mijn eileiders te laten verwijderen. Toen ik in DD informeerde of het niet eerder bij hen of een bevriende kliniek kon maakte assistente I. zonder moeite een afspraak bij een kliniek. Maar S. kon niet ff op de mail zetten:
    ,, Beste dr. X, ik ben op de hoogte van de uitkomst van de HSG (verstoppingen en pocketvorming) en adviseer mevr. X uw advies tot het doen van een Laparoscopie en verwijdering van de eileiders op te volgen. Mvg dr. S.'' ????????
    Assistente C. ging nogmaals op S. inpraten. Ik werd teruggebeld: helaas, S. ging geen mail sturen. Ik mocht wel mn NL'se arts vragen of hij contact met S. wilde opnemen. Toen raakte ik enorm verdrietig en bang dat het allemaal niet meer op tijd geregeld kon worden: er was nog maar weinig tijd.... Ik weer janken aan de lijn (arme C. ;)) C. beloofde nogmaals met S. in conclaaf te gaan. Ondertussen met C, afsgesproken dat ik nogmaals de emails over de uitkomst van de HSG en waar ik S. om advies in vroeg en waar namens hem assistente M. mij aanraadde om het advies op te volgen en de mails waarin assistente I. de afspraak met de bevriende kliniek voor het verwijderen van mijn eileiders naar mij had gestuurd aan C. had gestuurd werd ik uiteindelijk door haar teruggebeld: S. was op dat moment de brief aan het schrijven (op officieel briefpapier nog wel ;)) en zij zou hem straks inscannen en naar mijn arts mailen. Ik vroeg haar om een CC'tje.
    Uiteindelijk, kort voor de deadline kreeg ik de mail binnen. Fijn!! Gelukkig maar dat ik om een CC had gevraagd (al had ze niet CC gedaan, maar eerst naar mijn gyn gemaild en hem daarna nog door naar mij) want daardoor zag ik dat er een typefout in het emailadres stond (,,zal ik het emailadres ff naar u mailen, C?'' ''Nee dat hoeft niet mevrouw, ik heb hem nu...''
    Klinkt heel negatief naar C. toe, maar dat is niet hoe ik het voel. C. is een geweldige assistente, ze is mijn persoonlijke favoriet!! :)
    Als ik haar aan de lijn heb heb ik altijd het gevoel dat ze weet met wie ze belt en dat ze je dossier aardig kent. En ook heel lief: haar mail naar mij toe sloot ze af met: 'lieve groetjes, C.'

Afijn, ik heb de mail nogmaals doorgestuurd aan het juiste email adres én ben langs de poli gelopen (was toch ivm het narcose spreekuur waar ik verplicht heen moest in het ZH) om te vragen of de mail goed was aangekomen. Toen bleek dat mijn arts pas vandaag om 13.00 uur hoefde te werken. Als ik dus hem met S. had laten moeten bellen of mailen was het allemaal niet meer gelukt op tijd. Ik heb daar aan de balie de mail ook nog eens naar het mailadres van de assistente gestuurd. Zij heeft hem direct uitgeprint en klaargelegd voor de arts. Zodoende zou het 100% goed komen.....

Pfff. Ik heb vandaag een paar x verzucht dat alle stress van vandaag mij 10 jaar van mijn leven heeft gekost. Ik vraag me soms af, hoewel ik totaal niet in een hogere macht geloof, dat er iets is wat niet wil dat ik mama zou worden en nu het opnieuw zou kunnen gaan worden. Zoveel fouten in de onderzoeken en behandelingen in NL, nu pas achter deze ellende qua eileiders zijn gekomen, twee maal in de zwangerschap van mijn dochter haar bijna te zijn kwijtgeraakt.... Ik ben zo klaar met de stress en de ellende wat medische malle molen heet.

Maar goed, de operatie staat nu dus keurig ingeplannend. Ik heb chocolade gekocht voor na de operatie, mijn huispak ligt klaar, mijn huis is volledig spik en span zodat ik goed kan ontspannen tijdens mijn herstel. Nu maar hopen dat alles goed komt, ooit!

Het rea'en op jullie stukjes komt er nu weer niet van. Ik ga zo proberen te slapen. Maar de komende dagen heb ik mooi vrij, dus meer dan tijd om op jullie berichtjes te gaan reageren :)

Bedankt voor het meeleven!! X

18. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Wat een stressdag meid! Gelukkig is het allemaal goed gekomen...

Ik snap je gevoel wel mbt die hogere macht. Heb ik ook gehad. Uiteindelijk ben ik er op een andere manier naar gaan kijken: blijkbaar wil iemand/iets weten hoe graag ik een kindje wil en wordt er getest hoe sterk ik ben. Blijkbaar toch sterk genoeg...
    Blijf vertrouwen hebben, hoe moeilijk dat soms ook is...

Heel veel succes vandaag!!!!!!!

Liefs

19. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    1,126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    jeetje Maartje, goed dat het toch goedgekomen is, en dan begrijp ik eruit, "succes vandaag?!!?"

liefs enne zorg dat ze alleen die eileiders dan verwijderen he? en niet de rest!

xxx

20. NinaD

NinaD Niet meer actief

Lieve meid, wat een gedoe en stress.....
    Gelukkig dat het allemaal goed is gekomen! Assistente C is inderdaad een lieverd!!!
    Ik hoop dat je goed hebt geslapen. Nu even uit hande geven en straks lekker beginnen met jouw herstel. **Hele dikke knuffel**

Share This Page