Gelukkig is alles goed gegaan maartje! Wat ene mooi verhaal heb je er van gemaakt. Wat super dat je dat ook doet voor ander mensen die informatie over deze operatie zoeken. Laat je maar lekker verwennen! Super he dat het bij mij zo gelopen is! Ik kan het ook bijna niet geloven. Ben nog wel onzeker hoor! Knuffel voor jou!
Lieve Maartje, allereerst fijn dat het goed is gegaan de operatie. Het is toch een ingrijpend moment in je leven... Maar gelukkig weet je dat het alleen positief kan zijn voor het zwanger worden. Nu goed herstellen en laat je lekker verwennen... Heel erg bedankt voor je lieve woorden... Ik ben nu vooral zowel lichamelijk als fysiek gesloopt Maar moet hier bovenop komen. Het is trouwens wel gelukt met S om een goede deal te maken. Ik ben tevreden... hoewel ik liever had gehad dat dit niet gebeurd was natuurlijk Overigens, ben benieuwd hoe je de HSG hebt geregeld in het ziekenhuis. Ik zit er namelijk ook aan te denken. Maar weet niet hoe ze er tegenover zullen staan. Heb het namelijk wel ooit gehad in 2009 geloof ik. Maar dat was na ee 2e punctie. Volgens mij kan er door de puncties ook littekenweefsel ontstaan. Veel sterkte met het herstellen
Dank je!! Idd, heb er nu straks alles aan gedaan om zwanger te worden. Meer dan dit is er niet. Meer dan alles uitzoeken en onderzoeken en behandelen bestaat er niet. Het actieplan voor de IVF is al gesmeden... Jouw plannen zijn ook al gesmeden zie ik: ik heb zeer goede ervaringen met de poging na een hystroscopie en immuunonderzoeken... Ik werd toen namelijk zwanger van mijn lieve dochtertje Ik hoop zo dat jou het hetzelfde zal opleveren!! Durf je een beetje hoopvol naar de toekomst te kijken? En weet je al wanneer je aan de beurt bent?? Veel succes en geluk gewenst!!
Dank je!! Logisch dat jij nog onzeker bent!! En het is vast ook niet raar als dat nog even zal blijven hoor. Ik durfde het tijdens mijn bevalling nog niet eens echt te geloven dat ik echt mama ging worden. En ik ben bevallen met 38.1 week Toen de verloskundige zei dat ik mocht persen wilde ik eerst nog niet. Ik wilde nog ff wachten en nog even geloven dat ik echt zwanger was hahaha. Grappig trouwens, hoe ver jij nu bent, zo ver was ik toen ik ontdekte dat ik zwanger was. Jij weet het nu al een paar dagen, toch?? Zo bijzonder!! *zwijmeltweerffterugnaarnajaar/beginwinter2010!!* Jij mag nu Genieten!!
Ik weet het nu sinds woensdag. Ik was in het ziekenhuis omdat ik me niet goed voelde. Daar gingen ze bloed prikken en namen meteen het hcg "even" mee. K was op van de zenuwen. Had namelijk net bij de echo wat roze bloed verlies gehad. Samen met manlief even naar buiten gelopen aangezien we moesten wachten op de uitslag. Toch na een kwartiertje weer terug naar de poli. Konden meteen naar binnen. In eerste instantie was de uitslag van de hcg nog niet binnen (de rest wel) Maar toen de arts aan de assistente vroeg of ze mij het hcg door wilde bellen was ie net binnen! Een hcg van 51 dus. Toen thuis maar getest.....Had willen wachten tot zaterdag, want die dag had ik meegekregen om te testen. Maar hij is al positief!!!! Ik ga genieten, jij jezelf goed laten verwennen!
Ik laat me goed verwennen!! Lekker vandaag ook nog de hele dag in mn bed gelegen, sterker nog: ik lig er nog steeds in Ben er alleen ff uit geweest om een broodje te smeren en een kopje thee te halen. Heb de hele dag filmpjes op mn laptop gekeken, wat op het forum gelezen en geschreven en geappt met vriendinnetjes, gebeld door vriendinnetjes en familie. Dus lekker gechilled. Fijn dat je met S. er een goede deal van hebt weten te maken. Positiever dan wat je eerst al met hem afgesproken had? Of vertel je liever dat niet? Hoe dan ook: fijn dat je de deal goed vind. Nu mentaal en lichamelijk herstellen, oef... Dikke knuffel daarvoor!! @ HSG: Al die jaren heb ik mij afgevraagd of ik dat onderzoek niet eens zou moeten laten uitvoeren. Het ZH waar ik voor het uitblijven van een zwangerschap in eerste instantie liep vond het nooit nodig en toen ik eenmaal in DD liep... Uber S. vond het niet meer nodig, omdat mn eileiders toch niet nodig meer waren bij IVF. De uitkomst zou niets veranderen voor het behandeltraject: door de andere factoren was het toch al IVF/ICSI. Maar toen ik begin dit jaar een positieve hidden C test had... Toen zou en moest ik dat onderzoek. Via mijn HA een verwijzing geregeld en een meewerkende gyn had ik het geregeld. Pas toen ik mn telefonisch consult met Penny had hoorde ik dat zij het mij ook zou adviseren. Zij gaf nl aan dat als mn eileiders goed waren zij de kans met AB (om de schade qua bacterien op te lossen) en medicijnen (utro, bloedverdunners, intralipid en prednison) de kans groot achtte dat ik met gewoon vrijen zwanger zou raken. Ze wilde mij ook adviseren om dus die HSG te laten doen en indien die goed was wilde ze mij adviseren om enkele maanden het zelf te gaan proberen. Ik was dus al lekker voortvarend bezig geweest door het zelf al in werking te zetten Maar nooit verwacht dat dit het gevolg zou zijn van het buisje bloed op sturen naar Athene.... Je kunt dus aan je HA een verwijzing vragen, zeker ook gezien dat jij ook een positieve Hidden C test hebt gehad. Bij mij was dat namelijk de reden tot het doen van een HSG. Ook omdat ik hem nog nooit eerder had gehad. Jij wel, maar puncties kunnen ook idd wat beschadigen. Vervolgens kun je een ZH naar keuze uitzoeken en vragen om mee te werken. Ik had mazzel een goede band te hebben met de gyn welke mij in mn zwangerschap had begeleidt. Hij had mij een half jaar terug ook al eens geholpen door een recept over te pennen toen de noodapotheek het Duitse recept op een zaterdag of zondag weigerde te accepteren en ik toen echt medicijnen nodig had. Ik weet niet of andere ZH'en zomaar mee willen werken?? Als je geen meewerkend ZH kunt vinden kun je misschien 1 van de ZH'en benaderen welke met DD samen werken, zoals Beverwijk, Heerenveen, of het Geertgen?? En als die niet meewerken, dan weet Irma vast nog wel een privekliniekje in Duitsland??
Hihi jij brengt mij direct op ideeen om na een volgende TP ook een bloedprikbriefje te regelen Geniet lekker Djuuzie, je hebt het zo verdiend!!
Wat fijn dat de operatie lekker achter de rug is! Heel verstandig dat je je lekker laat verwennen en lekker blijft liggen met filmpjes, dat heb je wel verdiend . Uiteindelijk zijn het toch altijd de vrouwen die van alles moeten ondergaan in de mmm, dus het minste wat mannen kunnen doen is hun vrouw een beetje verwennen als dat nodig is . Ik ben echt heel benieuwd wat deze operatie heeft gedaan voor je zwangerschapskansen- het toch wel moeten uitmaken lijkt me. Kijk maar uit, straks blijkt dat je ineens een (IVF met medicijnen) breezerjeweetwelletje bent geworden . Zou dat eens mooi zijn als de eerste IVF nu meteen raak zou zijn! Maar nu eerst maar even helemaal herstellen. Hopelijk krijg je al voor de zes weken groen licht om er weer voor de gaan. Ik ben inderdaad alweer bezig met IUI5. Lief dat je het vraagt. Voor we begonnen met IUI heb ik mn bloed weer even binnenstebuiten laten keren en wonderwel bleken mn NK cellen dit keer in orde te zijn. Ik had zelf al zo'n vermoeden, want sinds mn bevalling lijk ik wel een normaal mens dat zo af en toe keelpijn of een griepje heeft. Alleen snap ik niet hoe dit zomaar ineens kan, na bijna 15 jr nooit ziek te zijn. Maar goed, we klagen niet natuurlijk. Ik ben allang blij dat ik nu geen predni hoef. Helaas gaat de IUI een stuk minder soepel dan bij mn dochter (toen bij de 3e zwanger). Ik heb altijd gehad dat mn eisprong belachelijk laat na de Pregnyl plaatsvindt (48+ uur) en bij mn dochter werd ik ook pas zwanger toen ik de spuit (heel eigenwijs tegen dokteradvies in) 45 uur van te voren had gezet. Nu lijkt de eispring echter "all over the place" en de één na laatste keer was ie zelfs 55 uur na de Pregnyl, maar hij was ook al eens "al" 45 uur na de P. Ik durf die spuit daarom niet echt meer dan 5 uur eerder te zetten, wat betekent dat bij de meeste IUIs mn ei pas uuren na de IUI sprong. We hebben dan nog wel sex, maar ja we hebben al ruimschoots laten zien dat we er daarmee niet gaan komen geloof ik. Uiteraard nemen ze me niet echt serieus in het ZH en krijg ik altijd het antwoord: 'onderzoek laat zien dat het het beste is om de spuit 4o uur van te voren te zetten'. Werkelijk?! GRRRRRR :x. Ook wist een arts me nota bene te vertellen dat gewassen zaad nog 24 uur leeft en dus nog makkelijke een laat ei kan bevruchten, terwijl gewassen zaad na 6 uur allang voorbij je eileiders is gezwommen, zucht. Daarnaast groeien er ook minder eitjes en zijn ze in mn ZH overdreven bang voor overstimulatie (omdat ik dit 2x bij mn dochter had), terwijl ik nu nog nooit meer dan één ei heb (en stiekem wel een tik meer spuit dan ik mag ). Dus ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in eigenlijk. Begin april krijgen we het 'hoe nu verder' gesprek en horen we hoe lang we nog moeten wachten op IVF. Helaas is er een flinke wachttijd, dus dat zal nog wel even gaan duren. Overigens vraag ik me ook af hoe succesvol de puncties bij mij gaan zijn als mijn lijf zo traag reageert op de Pregnyl. Straks zitten dan alle eitjes nog strak tegen de wand van de follies aan en kunnen ze er geen opzuigen. Maar goed, sorry voor mn lange zeurverhaal. Het zijn eigenlijk alleen maar kleine zeurtjes en ergernissen in vergelijking met wat andere meiden hier "te zeuren" hebben. Wat betreft geen suiker, wat toevallig dat je hier over begint, laat dit nou eens precies zijn wat ik aan het proberen ben, haha . Ik ben op deze manier 3 jaar geleden ook al eens 8 kilo kwijt geraakt en toen ging het na een tijdje heel soepel en miste ik de chocola niet eens. Ik voelde me toen sowieso veel beter, had veel meer energie en mn huid zag er beter uit. Maar zeker met de combi Pregnyl en utro vind ik het dit keer zóó moeilijk. Ik heb gisteren dan ook gezondigd met een boterham met hagelslag (niet slim, i know ). Ik vind het trouwens wel knap dat jij na je bevalling gewoon weer terug hebt kunnen gaan naar je pre-dochter gewicht, ondanks dat je toch al weer een behandeling hebt gehad. Veel succes met het herstel!!
Maartje, Wat fijn dat het allemaal goed is gegaan! Wat goed dat je jouw verhaal zo duidelijk hebt opgeschreven, behalve dat wij helemaal kunnen in jouw plaatsen , is het inderdaad ook heel prettig voor mensen die op zoek naar ervaringen zijn. Je kan mooi schrijven! Nu lekker herstellen! Zorg goed voor jezelf! Wat attend van je om iets voor C mee te nemen. Dat zal ze leuk vinden! Zij is echt een schat! Dikke knuffel xxx
Haha Merah, huppelen doe ik nog niet, maar ik ben al wel wat mobieler Hallo allemaal, Het is alweer een paar dagen geleden dat ik het hier voor het laatst had geschreven. Inmiddels is het dag 5 na de operatie. Het gaat al wel steeds beter met mij hoor. Alleen afgelopen zaterdag wat te veel hooi op de vork genomen.Manlief vroeg aan mij of ik het zag zitten om ff met hem en dochterlief naar het winkelcentrum te gaan. We wonen er minder dan een halve KM lopen vandaan. Maar dat leek me toch wat te inspannend. Compromis was ff lopen naar de supermarkt. We wonen vlakbij (300 meter??) een supermarkt dus dat zou wel moeten lukken dacht ik. Maar ik werd in de winkel ff niet goed, werd draaierig en ook terugweg lopend naar huis viel zwaar tegen. Ik werd volgens manlief ook helemaal bleek en heb een paar keer even moeten pauzeren... Ik leek wel een bejaarde De rest van de dag weer rustig aan gedaan. Gisteren heb ik weer zelf voor het eerst weer gekookt, vaatwasser ingeruimd en dat soort dingentjes gedaan. Dat ging wel goed. Het valt me, hoewel ik me vandaag redelijk oke voel, eigenlijk wel vies tegen hoe het met me gaat. Niet qua pijn maar ik ben zo ontzettend moe. Veel meer dan normaal na de narcoses in DD. Met mijn buik gaat het wel goed. De wondjes herstellen mooi en ook onder mn huid doet het niet meer zo'n pijn, al voel ik het bij hoesten en niezen nog wel. Ik ga deze week dan ook nog niet werken. Hoe rustiger ik nu aan doe, hoe sneller ik ook zal herstellen en hoe sneller we hopelijk weer kunnen starten. En ik doe lichamelijk zwaar intensief werk dus als ik eenmaal weer aan de bak moet wordt er toch wel een beroep op mijn lichaam gedaan. Ik nu ff eerst, daarna komt het werken wel weer. Nana, waar kan ik tekenen om een metIVFenmedicijnenbreezerjeweetwelletje te worden??? Dat lijkt me wel wat. Ergens ben ik nu ook best heel hoopvol. Ik bedoel: wat we nu anders doen is: - DHEA - Heb de AB van Serum gehad - Geen eileiders en dus geen vocht meer - Prednison vanaf eerste CD bij IVF (ipv starten na de punctie) - Bloedverdunners injecteren en slikken - Misschien een extra Soja infuus ipv de standaard twee. - AB vanaf eerste CD. Dus dat zijn heel wat veranderingen. Hopelijk is dit weer een stukje wat de puzzel nu eens voor eens en altijd helemaal oplost!! Wat vaag dat je nu ineens wel regelmatig ziek bent en dat je NK cellen zo veranderd zijn. Wel fijn hoor!! Maar ehh, begin je er niet onzeker over te worden of je het toch niet weer eens zou moeten gaan proberen om te gebruiken?? Of zeg ik nu iets heel raars? De NK cellen kunnen per poging best verschillen toch? Bij mij zijn ze eens 4 geweest, maar ook 20+ En dan die Pregnyl issues! Gets kan me voorstellen dat je daar onzeker van wordt. Ik weet niet zo veel van IUI af. Leeft IUI zaad korter dan zelf seks zaad? Ivm het wassen? Ik weet niet of het heel rationeel is om bang te zijn voor het geval je moet gaan IVF'en ivm de late reactie op de Pregnyl... Het gaat met het spuiten van de Pregnyl er om om het laatste duwtje de goede richting in te geven, het laatste stukje uitrijpen en met zo'n naald weten ze het er vast wel uit te friemelen. En jullie doen dan IVF denk ik en geen ICSI. Dan kan je ei nog ietsjes meer tijd hebben om uit te rijpen vergeleken met ICSI. Hooguit dat de punctie wat meer pijn doet als je eieren nog erg vast zitten... Niet dat dat fijn zal zijn, maar ik vraag me af of het echt verschil zal maken qua kansen. Wellicht dat je dan 10.000 IE kunt spuiten?? De Pregnyl eerder zetten dan dat de artsen bij IVF aangeven lijkt mij heel riskant, wat als al je eieren al gesprongen zouden zijn, net die ene keer?? Ik hoop voor je dat je samen met je arts hier een goede oplossing voor zult vinden. Nee, herstel: ik hoop dat dit vraagstuk je mag laten voor wat het is en je met je laatste IUI nu zo hartstikke zwanger zult raken... Wat leuk dat jij die manier van lijnen kent!! Ik vind het een veel betere manier dan die gekke shakes, pillen en zelf kwellingsdingen. Hoop voor je dat het je weer zal lukken om er lekker wat van af te krijgen (om vervolgens lekker weer 25 kilo aan te komen ivm zwangerschap ) Gaan we daarna, als het mij ook lukt om zwanger te raken lekker samen lijnen haha. Lief NinaD!! xxx
Maartjelief, wat vervelend dat je er nog zo'n last hebt van de operatie. Heel verstandig om heel rustig aan te doen, niet gaan werken en zo alle tijd te nemen om goed te herstellen. Wat moet jij, en je lichaam, en hoop meemaken. Het is weer niet niks, dus pestje af hoe je hiermee omgaat. Wanneer staat je weer in DD? Je schreef al dat je alles al geregeld had, heb ik ook niet anders van je verwacht
Dank je wel!! Vandaag voel ik mij alweer een stuk beter!! Ik heb nog geen afspraak in DD staan. Ik had per mail aan Uber S. gevraagd hoe lang ik zou moeten wachten (+ ik had in de mail gezet dat ik 18 dagen na de operatie al mn volgende menstruatie verwachte). Zijn reactie: Ik moet woensdag 17 april bij mn NL'se gyn op nacontrole komen. Ik dacht alleen dat ik die afspraak 6 weken na de operatie had, maar het is dan 5 weken na de operatie. Ik zou eventueel die dag daarna of vrijdag de Pipelle kunnen afspraken in DD, als Uber S. daar mee akkoord zou gaan, zodat ik dan een dikke week later zou kunnen starten met de volgende IVF. Indien de NL'se gyn zou vinden dat ik voldoende hersteld ben. Vind het wel lastig hoor. Ik wil het liefst zo snel mogelijk weer starten. Merah mocht na 20 dagen al weer starten met haar IVF. En ik lees op een hoop Amerikaanse sites dat mensen al na een maand of 6 weken mogen starten. Ik wil niet de kansen verkleinen door te snel te willen, maar verklein ik daar de kansen mee?? Maar conclusie: heb nog geen afspraken in DD staan. Hoe is het met jou?
Hoi Maartje, die bloedverdunners vanaf CD6 gaan spuiten (of eigenlijk als bloeden gestopt is), slikkken (aspirine) mag nu al spuiten en slikken dus . Op naar een mooi resultaat. ga je weer AB's doen?? Mis nog methyl-B's voor de evt. jeweetwel wat afwijking (jij noemt het "het scheldwoord" ). Ga je ook nog spugen denk je?? ???
Hi maartje ik was even benieuwd hoe het nu met je gaat? Hier morgen een punctie! Heb de pregnyl gisteravond gezet! Spannend. Liefs visje xxx
Wat lief van je dat je komt vragen. En jij dus morgen de punctie! Spannend hoor!! Zenuwachtig?? Hoeveel follikels denkt de arts te kunnen aanprikken? En heb je last van de hormonen?? Alles geregeld qua opvang van jullie zoontje op de dag van de punctie en misschien ook nog de dag erna zodat je rustig kunt bijkomen? Alvast heel veel succes morgen!! Op naar een wonder, een pracht brusje!! Hier gaat het goed met mn buikje. Heb alleen als ik mn buik aanspan dat ik het van binnen nog voel. Maar geen bloedverlies meer en mn wondjes genezen heel mooi. Heb nu ook een soort van innerlijke rust. Vanmorgen met het naar de toilet gaan had ik wat roze afscheiding. Hoewel roze afscheiding altijd een voorbode van ongesteld te gaan worden is geweest, heb ik ook altijd een stemmetje gehad die dan toch zei als ik weer wat roze verlies had: misschien is het wel van een innesteling. Nu had ik dat stemmetje vanmorgen niet. Was me er ineens bewust van en gek genoeg dat het geen verdriet dat ik nu nooit meer hoop mag gaan hebben als we niet aan het IVF'en zijn. Dus ik denk dat afgezien van het verdriet dat ik er heus ook wel om heb, het alleen maar 'goed is' dat ik geen eileiders meer heb. Het zal mij echt een rust geven. Al zal ik er zo nu en dan ook heus nog wel verdrietig om zijn. --- MamavanH: Ik moest me er nog in gaan verdiepen wanneer ik aan het spuiten en slikken van de bloedverdunners zou gaan beginnen. Ik wil daar ook nog advies aan de artsen over vragen want ik heb altijd vaak erg snel de puncie (record na 5 dagen spuiten de Pregnyl... dus ik weet niet of het nut heeft om 2 dagen te spuiten en dan weer ff niet en dan weer wel. Misschien dat het wijs is om pas na de punctie te gaan starten met het spuiten. Ik weet het niet. Aperine ga ik ook niet nu al mee starten. Straks ben ik weer ongesteld en mijn ijzer is al zo laag. Ik weet niet of het dan nog lager kan worden, maar ik moet hier eerst maar eens goed advies over vragen. AB ga ik idd weer doen, het schema moet ik nog opvragen bij Penny. Ik zou dat laatst doen maar toen alles er tussen kwam qua eileiders en ook uitstellen van de IVF ben ik er nog niet achter aan gegaan. Wat is Methyl-B's??? Mocht ik zwanger raken dat ga ik dat spugen denk ik wel doen om het juiste moment van afbouwen van de bloedverdunners te laten bepalen... Als ik niet zwanger raak zal ik het niet laten onderzoeken, dan veranderd het nl niets... Hoe is het met jou?? En met je enge dingen?? Inmiddels al de eerste genuttigd??
Lieve maartje, Wat fijn dat het weer iets beter gaat, en ja verwacht geen wonderen na zo'n zware operatie in je buik (wij vrouwen willen altijd sneller dan we kunnen he hihi) Ik kan me het denk ik goed voorstellen dat je nu een soort van rust hebt. Altijd hoop, dan wel valse hoop, is ook vermoeiend als het niet lukt.. Wij kunnen ook nooit spontaan zwanger raken, en heb dus ook niet de hoop elke maand of het misschien toch raak is.. Ach ja, je zoekt in elk nadeel je voordeel hè! Misschien maar goed ook! Ik ben benieuwd wanneer jullie er "klaar"voor zijn om het ivf traject te starten! Morgen is het'n spannende dag inderdaad voor ons. Er zijn sowieso 7 aan te prikken en misschien 9.. Dus voor mij best'n mooi aantal. Ik heb namelijk bij mijn zoontje maar 4 follikels en 3 eitjes gehad, en toch is daaruit mijn zoontje geboren! Morgen gaat hij naar de gastouder, en woensd had ik nog niks gepland qua oppas..moet eerst maar even zien hoe het verloopt. Misschien ben ik zo weer op de been Ik heb nu vrij weinig last van de hormonen. Alleen moeite met lopen door die enorme eierstokken! Is soms wat pijnlijk... Ik had, toen ik alleen decapeptyl
spoot (sorry dat het in 2 gedeeltes gaat).. meer last gehad, ik had toen enorme hoofdpijnen en opvliegers.. Maar nu gaat het redelijk! Ben wel beetje gespannen voor morgen, de vorige keer was erg pijnlijk dus hoop dat het morgen mee gaat vallen!! We zullen zien.... Nou meis, ik ga even proberen te ontspannen en niet teveel aan morgen denken hihi Tot snel, Liefs Visje. Xxx
Maartje: fijn weer wat te horen, een buikwond heeft ook weer even tijd nodig. maakt aspirine je ijzer nog lager dan? een betere doorbloeding verbeterd je eikwaliteit en betere eitjes duurt ca. 3 maanden....vandaar....maar ja ijzer is ook wel een issue dus tsja...weet niet. methyl-B's zijn actieve B vitaminen die je nodig hebt als je een mutatie hebt in het gen MTHFR (MeTHyl Folate Reductase), het betekent dat je gewoon foliumzuur en gewoon B12 minder goed kunt opnemen. (als je een genmutatie hebt, maar het komt vrij vaak voor). Dit kan je eikwaliteit beïnvloeden. Dat betekent dat je kans toeneemt als je een andere vorm neemt (mits je dus die mutatie hebt). en dan heb je L-methylfolate en methylcobalamine (B12) nodig en eigenlijk ook P-5-P (is B6). Methyl is de makkelijk opneembare vorm. Sommige mensen reageren nog beter op adenosylB12. Dat kun je laten bepalen waar je goed op reageert met die spuugtest . Dus het is niet alleen voor hoe lang door te gaan met heparine spuiten. Maar ook, "wat mankeer ik en zo ja wat kan ik nemen om mijn eikwaliteit (en dus bevruchtingskans en innestelingskans) te vergroten. Op ZP is er een topic dat gaat over MTHFR en herhaald miskraam. De meiden daar gaan voor de Thorne basic prenatal Thorne Research - Basic Prenatal - VMP Misschien toch iets om je in te verdiepen? Bij mij duurt de uitslag 6-8 weken....de 1e week wachten zit erop...zucht...nog max. 7 te gaan. m'n enge dingen helaas nog niet benut manlief had geen zin vandaag anders.... maybe I get lucky 2morrow (m'n ovutest tweakt vanavond en de fm liet vandaag 2 dikke 20-igers zien!!!!(mijn droom!!! )...zucht...de AB heb ik pas net afgerond (zaterdag). daarvoor voelde ik me zo waardeloos slecht dat ik een AB niet zag zitten..... Had het nog niet verwacht is pas dag 10 vandaag (normaal rond dag 12-13). (geen melatonine gebruikt deze ronde ).