'Er was eens...'

Discussie in 'MMM clubs' gestart door maartje84, 26 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat is er mis met ka.nal.en?

(ik kwam even kijken)

2. kath

kath Actief lid

27 okt 2012
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ben ook wel benieuwd wat er mis is met dat woord..! :D
    Zou ook eerder denken dat het over het snuiven zou gaan...

Heb je blogje even niet gevolgd Maartje, was benieuwd hoe het ervoor stond. Morgen dus een eerste echo begrijp ik? Spannend.
    Veel succes met alles, meid! (Ook natuurlijk voor de andere meiden, dat wondertje is jullie natuurlijk allemaal gegund!)

3. NinaD

NinaD Niet meer actief

Maartje,
    Meestal lees ik alleen mee, maar nu moet ik toch even reageren. Wat vreselijk balen meid! Je maakt ook veel mee! Ik hoop heel graag voor je dat die rare cystes snel opr*****, zodat je kunt beginnen met jouw succesvolle poging! Dikke knuffel

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bedankt... Heb al ff hier geen updates meer gedaan... Maar ik vind berichtjes hier van jullie als meelezers en meelevers heel fijn. Het zorgt ervoor dat ik me minder alleen en juist gesteund voel. Bedankt daar voor!! :)

Gisteren heb ik uitgangsecho nr 4 voor deze poging gehad. Was van te voren heel pessimistisch. Op 29 april had ik immers een echo gehad, nr 3 voor deze poging en ik had de uitkomst ervan naar Scholtes gestuurd. Op kroningsdag kreeg ik te horen dat ik van S.moest doorgaan met de Synarel. Lastig, lastig, lastig... Ik had geen hoop meer op krimpende cysten, wilde het liefst gewoon stoppen en in een donker holletje willen wegkruipen. S. was wel optimistisch want de assistente gaf aan dat S. had gezegd dat ik vast over een week kon gaan starten met stimuleren. Ik probeerde me daar, ondanks pessimistisch zijn, aan vast te houden. Want mn humeur was aardig naar een dieptepunt gezakt. Ik had aan gegeven dat ik niet door wilde gaan, oa door effect humeur op Synarel en geen vertrouwen in opruimende vermogen van lichaam qua cysten, maar goed: S. besloot anders. Ik besloot te luisteren naar hem en een keer niet zo eigenwijs te doen qua eigen plan te willen trekken.

Gisteren dus echo nr. 4 gehad. En raadt eens? Mn cysten zijn niet gekrompen. Sterker nog, ze zijn gegroeid!! :$:$ Ook mn BMS is nog veel te dik: 10 mm terwijl ik ongesteld ben geweest en twee keer 2 snuifjes Synarel per dag doe, gisteren, ten tijde van de echo al 17 dagen lang... De arts in het ZH waar ik de echo's laat doen gaf aan dat hij dacht dat de Synarel me niet voldoende plat legde. Hij liet daarom mijn Oestradiol bepalen. Ik kreeg gistermiddag de uitslag te horen: 691. Dit heb ik, samen met de echo uitslagen, doorgebeld aan de assistente van S. Zij is vanmorgen gaan overleggen met S. Vandaag kreeg ik te horen dat ik moet doorgaan met de neusspray, maar nu twee keer twee snuifjes per dag ipv twee keer één snuifje. Ehhh, ik moest als twee keer twee snuifjes per dag doen. De assistente ging opnieuw overleggen met S. en ik zou teruggebeld worden. Oplossing: omdat de neusspray niet voldoende zou doen moest ik naast de twee keer twee snuifjes per dag er tabletten naast gaan nemen. Tien dagen lang en dan opnieuw een echo...

Assistente I. deed verrassend lief toen ik belde, ik had nl haar belletje niet afgewacht. Was ongeduldig omdat ik vanmorgen mn neusspray had opgemaakt en moest, als ik door moest gaan met de Synarel, het ophalen in een stad verderop ophalen. Eigen apotheek had het niet, net als de ziekenhuisapotheek hier en de andere apotheken... Gedoe, heen en weer gefax en uiteindelijk heb ik het toch kunnen bemachtigen.
    Maar over meelevende I.: laatst snauwde ze eens toen ik belde om te vragen of S. er al naar had gekeken. Ze wist me te vertellen dat S. "het nogal, 'zoals u ook wel weet' ontzettend druk heeft en wij bellen u wel."
    Nu was ze supervriendelijk en zei met een meelevende stem dat het mij nu niet mee zat met die groeiende cysten, ondanks de Synarel.
    Ai... Ik was op mn werk maar brak van haar lieve, meelevende stem. Ik ben naar de wc gevlucht en heb me daar weer herpakt en daarna mn dienst weer hervat. Vanmorgen om half zeven zat ik in de auto en ik was om kwart voor zes weer thuis. Helemaal moe en had manlief naar de apotheek in onze eigen stad gestuurd omdat daar de pillen klaar lagen... Door de drukte op de weg kon ik niet naast op tijd bij de ene apotheek ook op tjd bij de andere zijn...

Ik ben zo moe van dit alles... :(

5. kath

kath Actief lid

27 okt 2012
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    He jasses, wat balen. Kan me voorstellen dat je het moe bent. Het is zo'n gevecht...
    Ik hoop voor je dat je S. snel kan spreken en dat de cystes snel gaan krimpen. Veel sterkte, meid!

6. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Hopelijk krimpen die cystes nou een keer en kan je gauw weer beginnen. Sterkte meid, ik hoop echt dat de volgende echo beter nieuws geeft.

7. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    *****knuffel*****

(Ik leef en lees met je mee lieve Maartje... Zelf onwijs druk op het moment. Dus weinig echte reactie tijd....)

Xxxxx

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Pfff, Maartje toch!:(
    Dit is zó niet het bericht waar ik op hoopte!

Houd je sterk en veerkrachtig dappere meid! Dikke knuf vanuit hier!;)

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Maartje lieve meid vind het zo sh*t voor je.
    Hopelijk krimpen ze idd:(

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bedankt lieve meisjes!!
    Vandaag de echo ingeplannend: vrijdag over een week in het ziekenhuis in NL. Heb de afspraak om half negen al, zodat ik vroeg op de dag de uitslag van de echo kan doorbellen en dezelfde dag weer te horen kan krijgen wat dan weer het actieplan zal zijn...

Kreeg een kritische en voor mij confronterende opmerking van een lieve vriendin dat ik misschien maar het beste deze poging kon gaan afbreken omdat ik straks wellicht te plat wordt gelegd en daardoor slechts weinig eitjes zal kweken... Lang protocol is niet altijd de meest verstandige keuze bij POF-dames. Heb daar ook wel aan zitten denken, zou het liefst ik ook stoppen omdat stoppen zou betekenen dat ik me minder hormonaal verdrietig ga voelen. Maar tsja, hoe lang behoudt ik die cysten als ik stop met S. zijn actieplan? Ik weet niet zo goed of eigenwijs zijn nu wijs is of dat ik nu maar gewoon S. moet blijven volgen.
    S. weet dat ik POF heb, DHEA slik en dus die rot cysten heb. Dus... Tsja...????

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Daar heb ik geen ervaring mee dus durf je daar geen advies in te geven.
    Maar denk dat de arts het toch ook wel zal weten heh,

12. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    met welk protocol heb je ooit / tot nu toe het beste gescoort???

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Tsja, ik probeer me op zijn kennis en kunde te vertrouwen. Wat moet ik anders?
    Mijn beste poging?

Hmm, de lange protocol poging is toen afgebroken vanwege slechte resultaten (geen follikelgroei, wel cystevorming) terwijl het er aanvankelijk heel goed uit zag. De arts was toen ook heel enthousiast. Maar de volgende echo bleek het allemaal bagger te zijn: cysten en werd de boel afgebroken. Verder alleen korte protocol pogingen gehad.
    De pogingen die tot puncties hebben geleidt:
    1: 9 eitjes, 5 bevruchtingen, IVF
    2: 7 eitjes, 3 bevruchtingen, IVF
    3: 11 eitjes, 2 bevruchtingen, ICSI
    4: 12 eitjes, 1 bevruchting, ICSI
    5: 15 eitjes, 4 bevruchtingen, ICSI

Actieplan was om nu IVF en ICSI te combineren: helft IVF en helft ICSI... Verder weet ik het allemaal niet meer. :(

14. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    misschien denk ik heel simpel hoor...maar als je in het verleden betere resultaten behaald hebt met een ander protocol dan nu, nu (weer) cystes hebt met lang protocol...zou je dan niet gewoon kort doen?

Ik begrijp wel dat je je wilt overgeven aan de deskundigheid van een arts...maar toch..S maakt ook blunders, gewoon omdat ie af en toe zich niet voldoende verdiept in de mensch waarmee hij bezig was...

wanneer is /zou het laatste moment zijn dat je nog kunt afbreken zonder dat ie meetelt als poging??? misschien kun je het daarvan af laten hangen? of zeg ik nu iets geks (je weet ik ben een ontzettende IVF leek) ;).

oja en wat ik me ook afvroeg, gebruik je nu al een lage dosis prednisolon of niet?

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    De IVF is pas een poging voor de verzekering als ik een punctie onderga. Tot dat moment kan en mag ik afbreken. Gelukkig hoef ik daar dus me voorlopig geen zorgen om te maken. Op die manier zijn er al 4 pogingen in het verleden geweest welke afgebroken zijn en waar ik gelukkig geen kosten aan heb gehad.

De cysten had ik al voor dat ik begon aan de Synarel. Ze zijn alleen gegroeid tijdens het gebruiken van de platleggers.... Dat schijnt volgend S. aardig uniek te zijn omdat normaliter het niet zou mogen gebeuren. En toch, toch heb ik in de bijsluiter gelezen dat dat soms gebeurt. Volgend S. heeft de platleggers niet voldoende gedaan en heb ik daardoor groeiende cysten.

Je hebt trouwens gelijk wat betreft dat artsen ook fouten kunnen maken, vertel mij wat ;)
    Maar ik weet niet of eigenwijs zijn nu wel of niet verstandig is. Ik zei steeds tegen Maartman dat ik niet door wilde gaan en dat ik zou afbreken. Maar als je dan de feiten (getallen) aan I. doorgeeft, zij met S. overlegd of ik een mail aan S. stuur en hij tot dit opdracht geeft.... Tsja....???? Ik weet het niet... :(

Ergens hoop ik dat ik bij een volgende poging bij een punctie wellicht minder dan 15 eicellen heb, maar dan kwalitatief betere eicellen. Ik hen toen alleen een tp van 2 gehad op dag 4 (morula's) en die andere twee leefden op dag 5 niet meer...
    Maar of dat reëel is????

Ergens ben ik ook bang dag de cysten door de DHEA zijn gekomen???
    Maar ik weet het allemaal niet. Ik weet alleen waar S. opdracht tot geeft en dat ik vanavond vreselijk heb moeten huilen :(
    Maartman is heel lief nu, lijkt de cursus lomp zijn voor gevorderden vergeten te zijn ;)
    Hij opperde ook dat ik een telefonische afspraak ga regelen met S. om ff 1 op 1 met hem te kunnen overleggen ipv steeds haast haast mail of via een assistente. Ik denk dat ik een telefonische date voor op die dag dat ik de echo heb gehad zodat ik dan 1 op 1 met hem het actieplan kan gaan smeden en hem 1 op 1 vragen kan stellen...

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wil trouwens nog zeggen dat ik het super lief vind hoe je meedenkt!!! :) dank je wel!!

Ik gebruik nu geen prednison.

17. NinaD

NinaD Niet meer actief

Wat ontzettend balen! :(
    Vorige cyclus zat ik in een soort gelijke situatie. Suprafact neusspray had gezorgd voor een cyste en een dominante follikel, maar legde mijn eigen cyclus niet voldoende plat. Helaas door miscommunicatie in DD wel begonnen met stimulatie en uiteindelijk op cd 12 afgebroken. Dr.S wilde daarna als maar afwachten en geen medicatie geven, terwijl ik maar niet ongi werd. Ik stond ook op het punt om eigen plan te trekken :)
    Nu achteraf (gelukkig ongi en geen cystes) krijg ik pas uitleg van waarom en hoe. Als hij zijn uitleg 4 wkn eerder had gegeven, had ik met een beter gevoel alles afgewacht! Hij blijkt toch te weten wat hij doet! :D

Sorry het is een heel verhaal geworden........ben door decapeptyl heerlijk om 05:00 wakker geworden, kan nu niet kort en bondig denken ;):)

Overleg met hem zelf is zeker goed plan en wellicht eerder dan vrijdag wanneer het je niet lekker zit. Mmm is al zwaar en dit soort "wachtstand" situaties maken het nog zwaarder. Ik denk aan je! Dikke knuffel

18. kath

kath Actief lid

27 okt 2012
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maartje, wat balen! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, daarom maar een dikke digitale knuffel voor jou!
    Hopelijk heeft dr. S. wat goed advies voor jouw situatie.

19. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Lieve lieve Maartje,

Veeeel te lang weer niet op je topic geweest *schaam*.... Merk bij mezelf dat ik echt even helemaal klaar ben met de MMM en dus ook alles er omheen. Vorige keren dat ik ging lezen (niet zozeer jouw topic, maar ook de andere waar ik meeschrijf) sliep ik 's nachts meteen een stuk slechter (en slaap altijd al zo slecht). Even paar weken forum stop dus weer gehad. Maar werd nu toch wel hoog tijd dat ik jouw topic even bij ging lezen! (over de rest denk ik nog even na).

Meid meid toch! Wat een gedoe allemaal weer. Wel fijn dat de zkhen in Ned nu eens een keer meedenken/meewerken, wat verrassend! Maar die cyste die nu weer moeilijk doet... en je hormonale schommelingen als reactie op de neusspray :(. Zó balen (understatement) zeg! En dan moet je nu ook nog extra gaan snuiven.... Moest je komende week nu weer voor een (zoveelste) echo? En Maartman... die werkte ook even niet mee maar tegen..... Grrrr..... alsof het allemaal niet moeilijk genoeg is al met al die hormonen enzo. Mannen!! Wel herkenbaar dat je lang boos blijft! (kan ik hier ook wel een handje van hebben, hihi... maar vind het dan zelf vaak ook zéker érg terecht). Hopelijk gaar het nu inmiddels weer goed tussen jullie?

Wat heb je paar weekjes terug een lange megarea gedaan zeg! Lief van je! En wederom zóveel herkenbaarheid! Wat een ontzettende ondoordachte manier van die FB aankondiging mbt zwangerschap zeg! Misschien zijn wij er als MMM meisjes ook wel extra gevoelig voor....denk dat de meesten die niet in de MMM lopen er mogelijk makkelijker overheen zullen lezen... maar dan nog!

Ik ga die film (adjustment bureau) ook maar eens bekijken. Lijkt me een mooie film (thanx voor de tip). Naam zegt me zo niets, maar jouw omschrijving klinkt dan wel weer bekend. (meestal kom ik er op eind v/d film achter dat ik 'm al ken, dus ben benieuwd, haha). Het lot.... of ik daar in geloof... tsja... nee.... eerlijk gezegd niet zo. Denk dat je zelf in veeeeel dingen (helaas niet alles ;)) een hele grote inbreng kunt hebben. En 'je lot' als men het zo soms wil noemen dus idd om kunt buigen. Ik doe althans (net als jij en vele anderen hier) énorm mijn best daarvoor. Stiekem hoop ik vaak gewoon ook dat de aanhouder wint, hoewel ik weet dat het niet reeël is altijd.... soms is/moet genoeg genoeg zijn, maar nu nog even niet ;)). Als iets 'het lot' is, is het ook net of het zo is en je er zelf helemaal niets aan kunt veranderen. Dat is (meestal) niet zo. Enige lot wat wel waar is, is dat iedereen uiteindelijk zal overlijden, maar dan daarbij niet verder denkend over hoe en wat na de dood, want daar verschillen ook zoveel meningen over. Maar dat is het enige wat mij betreft echt vast staat.

Zoals ik ook al schreef...geloof ik ook niet dat sommige dingen soms maar zo hadden moeten zijn. Dat weiger ik, heb ik ook teveel doorzettingsvermogen voor! Wij bikkelen ook nog maar even door in de hoop op... wie weet.... ooit..... (zelf aan te vullen, hihi).

Nieuwe kamer meisje is kaal.....héél kaal, hahaha. Echt niet fotowaardig nog. Maar als je ze persé wilt zien...hihi.... Vele dingen besteld afgelopen dagen (laminaat, behang, stickers, peuterbedje, inbouwschuifdeurkasten, schoolbord- en magneetverf, nieuwe slaapkamerdeur en spullen om een koof te maken en verwarminsbuizen weg te werken) KETSJING!! Nu wachten tot alles er is en dan (zelf ;)) hard aan de slag. (manlief heeft 2 linkerhanden dus zal het meeste zelf gaan doen. (vind ik ook leuk). Nu maar hopen dat het ook zo uitpakt als in ons/mijn hoofd zit ;). En alles moet (van mij) over 3 wkn klaar zijn, hihi.... zal dus w.s. wederom niet heel veel online zijn, maar ga je zeker af en toe volgen hoor! Spiek wel even om het hoekje. Al is het alleen maar even om je een dikke knuffel te komen geven, oké? Want die heb je dubbel en dwars verdient weer met al het gedoe!

Wat betreft pleegzorg.... als je de zekerheid nu maar zou hebben idd voor heel wat jaren. Collegaatje van mij had dat wel, kreeg direct te horen dat jongetje tot 18e bij hen zal blijven. Vind het wel een heel dapper besluit van jullie, maar idd.... first things first!

Tips voor waterpokken...haha.... idd 2x p/d in bad met dichtgeknoopt washandje met daarin havermout. Geen idee of het bijgedragen heeft, maar baat het niet.... huidje werd er wel lekker zacht van :). Verder NIET KRABBEN (en beetje dreigen dat ze anders zo'n zelfde 'gaatje' in haar hoofd zal krijgen als haar Mama heeft toen ze destijds niet naar oma luisterde maar een dikke waterpokkorst er toch afkrabte ;) Was ze zeer van onder de indruk, hihi).

Ieieieieks....wordt wéér een laaaaang stuk! Misschien toch beter vaker korte stukjes schrijven;).

Knuffel! En succes komende week met echo. Hoe voel je je nu eigenlijk met die dubbele dosis? Hopelijk niet nog neerslachtiger? Zo K*t dat je je zo voelt door die rommel :(.

20. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Oh ja...vergeet ik toch nog iets..... Wilde je voor morgen alvast een hele fijne MOEDERDAG wensen! Lekker van je mooie meisje genieten.

Deel Deze Pagina