de kikker op een bruidsboeket vastgebonden en daarbij stiekum het Verboden Kikkerlied gezongen! dit kwam de andere kikker, koosje, me zojuist vertellen, die alles had gezien......
een plan moeten bedenken om de bloemist een lesje te leren en Arie, de andre kikker te bevrijden uit het boeket! waarop Koosje hard begon te kwaken van genoegen en de andere dieren samendrongen om meteen aan het plan te werken......wat ze echter niet wisten is dat de dochter van de bloemist achter de grote eik van de uil zat..........
ben je mal, gek kind, ik sta bekend als de ''vriendelijke reus''! Voetstappen klonken bij de deur, het was de vrouw van de bloemist.....ze opende de deur, zag het bruidsboeket en riep; wat doet Arie de kikker in het boeket?! waarop de bloemist .........
Waarop de bloemist achteloos antwoordde... "Ach het leek me wel eens leuk om er wat anders tussen te doen in plaats van die eeuwige bloemen, takken en bladeren... Ik weet het zeker: Het wordt een nieuwe rage ! Alle mensen zullen binnenkort zo'n kwakend boeket willen !"... In het hoekje van de kamer sloeg een muisje dit gade...
Helaas was deze kikker wat laat begonnen met zwemlessen, en had hij zijn zwemdiploma dus nog niet. Daarom
moest hij heel veel moeite doen om het muisje te redden..hij verdronk bijna zelf! Na wat gespartel kwamen ze allebei ongeschonden uit de strijd..het muisje was buiten adem en kon niet uit haar woorden komen.. Na uigepuft te zijn begon ze te vertellen....
....wat ze allemaal had gezien en gehoord in het huis van de bloemist, ook dat nou net zijn dochter hun had verklikt. Wat een teleurstelling in een mensenkind dat eigenlijk het dierenvriendje was... Zij moest boeten voor haar wandaad, maar hoe...
De muis en de kikker riepen alle dieren van het bos bij elkaar. "We moeten een plan bedenken!" riepen de dieren in koor. De uil had een idee! Hij sprak de wijze woorden: ......
We gaan naar onze Merlijn de Tovenaar..hij zal wel een les hebben die haar zal leren! Alle dieren pakten hun spulletjes om naar Merlijn te gaan, want dat was best een eindje reizen.. De reis begon.....