Aangezien wij er tot tot vorig jaar december nog niet mee te maken hebben gehad, wist ik niet dat er een Wereldlichtjesdag is. Om precies 19:00 uur worden er overal op de wereld kaarsjes gebrand voor overleden kindjes. Elke 2e zondag in december wordt Wereldlichtjesdag gehouden. Op deze dag steken mensen om 19.00 uur over de hele wereld kaarsjes aan ter nagedachtenis aan overleden kinderen. Het maakt daarbij niet uit hoe oud het kind was of hoe lang het al geleden is. Je kind blijft immers je kind! Voor altijd in je hart en gedachten! De wereld wordt zo even letterlijk wat lichter voor mensen die een kind verloren hebben en daarnaast is er het besef dat je niet alleen bent met je verdriet. Meer informatie is te lezen op http://www.wereldlichtjesdag.nl/
Mooi initiatief. Voor ons nog te vers om samen met anderen te vieren. Word hier in Zwolle ook niets georganiseerd. Wij hebben besloten om op dat moment intiem met zijn tweetjes een lampion met een kaarsje de lucht in te sturen, om toch even stil te staan bij onze Vlinder* en alle andere vlinderkindjes.
Ik vier het ook niet samen hoor. Maar steek wel om precies 19.00 uur een kaarsje aan. Zo'n lampion is inderdaad ook erg mooi... Sterkte!
Ik vind het een heel mooi initiatief. 5 jaar alweer.. Je hoeft het toch niet met vreemde mensen te vieren, doen wij hier ook niet hoor (ondanks dat ze hier wel een viering hebben). Wij gaan de 9de 2 kaarsjes branden. De twee lampionnen gaan we de 16de oplaten op hun eerste vlinderverjaardag.
Voor ons wordt dit de eerste wereldlichtjesdag..... en ik zal het hoogstwaarschijnlijk wéér alleen moeten doen ivm ziekenhuisopname van partner.
Hier branden we een kaarsje,dat doen we iedere avond al maar nu niet alleen voor onze Ruben* maar ook voor alle andere overleden kindjes...