Hallo meiden, Ik zit met een vraagje, wellicht dat jullie er antwoord op hebben.. Ik werk momenteel nog maar 6 uur per dag ivm rugklachten.. Normaal werk ik 32 uur in de week.. Ga ik hier straks gevolgen van merken in mijn salaris tijdens het zwangerschapsverlof? Ik weet nog niet hoe mijn loon er nu uit ziet aangezien ik pas 3 weken 2 uur per dag minder werk.. Ik meen dat je loon tijdens je verlof wordt berekend over het de periode van 4 weken ervoor.. Is het nu zo dat ik weiniger ga verdienen doordat ik 2 uur per dag ziek ben? En zo ja, dan zal dit dus ook gevolgen hebben voor het loon tijdens mijn verlof toch? Ik ben door het uwv inmiddels gebeld, maar weet niet precies op wat voor een loon ik nu moet rekenen.. Blijft het hetzelfde en vult het uwv mijn uren die ik ziek ben dan op? Beetje veel vragen misschien, maar heb der echt de balen verstand van .. Ik hoor graag van jullie..
ik werk nu halve dagen maar ik krijg volgens het UWV nog gewoon mijn volledige salaris. dus daar ga ik wel vanuit ik heb trouwens wel een vast contract weet niet of dat nog iets uitmaakt?
Als jij gewoon die 2 uur in de ZW zit, dan moet je hier totaal niets van merken in je salaris/zwangerschapsuitkering. Mits je natuurlijk een vast aantal uren hebt. Maar dat vermoed ik wel, aangezien je schrijft dat je normaal 32 uur werkt.
Ik heb inderdaad een vast contract en heb een contract voor 32 uur in de week.. Bedankt voor jullie reacties.. Dus alles blijft hetzelfde ondanks mijn 2 uur per dag in de ziektewet.. Fijn om te lezen, hoef ik me daar geen zorgen over te maken..
Ik neem aan dat je rugklachten zwangerschapsgerelateerd zijn? Dan zal je dit niet in je salaris merken, nu niet, maar ook tijdens je zwangerschaps- en bevallingsverlof niet. Deze uren krijgt je werkgever van het UWV vergoed, waardoor jij recht houd op je volledige salaris.
klopt, je krijgt gewoon je salaris over je vaste contract uren, het enige wat wel anders is misschien dan gepland, is dat als je ziek blijft, je verplicht met 34 weken met verlof moet en niet tot 36 weken mag werken.
Meiden bedankt, het is me duidelijk.. De klachten staan inderdaad genoteerd als zwangerschapsgerelateerd.. Dus dan komt het helemaal goed