'Er wordt gesjoemeld met data bij vrijwel alle medicijnen'.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MyMiracle, 13 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lies276

lies276 Niet meer actief

@suus1983 Dat doe ik ook.
    Ik zeg alleen dingen die jij niet wil horen.
    Jouw man werkt voor een farmaceutisch bedrijf en jij eet er dus je boterhammetje van.

2. lies276

lies276 Niet meer actief

Dit dus

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Mee eens en ik ben ervan overtuigd dat dat voor het overgrote deel ook gewoon zo gebeurd.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Haha ja een heel dik belegde (ahum). Niks te klagen hoor, maar dat grote geld gaat niet naar hem. Hij zet zich met hart en ziel in om goede nieuwe medicatie te ontwikkelen en hoe mensen hier de gehele farmaceutische industrie hier wegzet vind ik ronduit stom.
    En je verdiept je er niet echt in, want kun jij antwoord geven op de vraag hoeveel tijd en geld er in nieuw onderzoek gaat zitten?

Oceanna en Maan14 vinden dit leuk.
  5. lies276

lies276 Niet meer actief

De farmaceut verdient bakken met geld. Een prachtig motief om dingen te verzwijgen.
    En de arts?????

6. Maan14

Maan14 Niet meer actief

https://nos.nl/l/2242631

Hier zie je zelfs dat ze toegeven dat het te snel en makelijk voorgeschreven word.

En meen je dit nu serieus per toeval?
    Heeft er dan niemand hier zitten slapen?

Picaris en suus1983 vinden dit leuk.
  7. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Oohh en aan een dikke claim in Amerika word geen geld verdiend wil je zegen?

Ik ben eigenlijk best benieuwd of jij zelf medicatie slikt... Aangezien je zo overtuigd bent van het feit dat de industrie alles verzwijgt?

8. lies276

lies276 Niet meer actief

Dat weet ik uiteraard niet uit mijn hoofd, maar moet vast te vinden zijn.
    Ik twijfel niet aan de motieven van jouw man, maar wel aan het grotere geheel ( waar jouw man net zo min zicht op heeft).

9. lies276

lies276 Niet meer actief

Daar verdient de arts toch niks aan?! Daar krijgt de patiënt een schadevergoeding.
    Mijn vraag blijft dus staan: Wat heeft een arts er mee te winnen om dit openbaar te maken?

Nee, ik gebruik gelukkig geen medicatie. In dit artikel gaat het met name om seroxat en oxycodon. Daarvan is dus aangetoond dat bijwerkingen inderdaad verzwegen zijn.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Ik twijfel dus niet aan het grote geheel, ben er ook van overtuigd dat dit de enige manier is. Er gaat zoveel geld in zitten, dat moet ergens vandaan komen. Verbied of verhinder je dat, dan stopt het onderzoek gewoon of verplaatst het zich naar andere landen.
    Dit soort hoeveelheden geld haal je niet zomaar even ergens weg.

Maan14 vindt dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Het risico van geen winst meer kunnen maken op medicijnen, is het risico dat er ook geen onderzoek naar nieuwe medicijnen kan worden gedaan. Wie wil dat?

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Aandacht? Nieuwe patiënten? Misschien ook wel omgekocht door iemand? Alles kan dan.

13. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Ik werk niet meer in de branche maar heb zeker een bepaalde kijk op de farmaceutische industrie in het algemeen. Ik heb genoeg gezien en meegemaakt wat dat betreft. Ik heb over deze zaak niets meegekregen of gelezen dus voorlopig geen mening. Ik werk er tenslotte niet meer tussen.

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Blijkbaar mogen ze niet alle winst maken van de wereld volgens sommigen...

Maar ik ben erg benieuwd naar jou gestaafd onderbouwing dat je "zegeltjes" krijgt bij besteding van €100 aan een blisterverpakking pilletjes.
    Medicijnen dienen de mens, de meeste medicijnen hebben bijwerkingen en medicijnen worden niet geproduceerd om de mensheid slaafs te maken en te drogere met verslavende middelen. Als je dat denkt dan houdt het op voor mij. Met zoveel onwetendheid is het slecht discussiëren.

Picaris en suus1983 vinden dit leuk.
  15. lies276

lies276 Niet meer actief

Dit artikel zegt toch precies wat ik heel de tijd al schrijf?!
    Het is overgewaaid naar Nederland omdat het medicijn te rooskleurig is gepresenteerd.
    Dit artikel is van vorig jaar. Iedereen begon toen een beetje wakker te worden.
    Helaas voor veel patiënten een beetje te laat.

16. Maan14

Maan14 Niet meer actief

En jij denkt dus dat een arts niet evt om te kopen val om dit openbaar te maken zodat mensen claims kunnen Indienen?

Bovenstaande is namelijk het tegen over gestelde van wat jij beweert dat heel de industrie een soort grote dikke maffia is die alles liegt en bedriegt en in de zelfde zwart wit manier beschreven.

Niet alles in de wereld is namelijk zo zwart wit als jij denkt.

17. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Er bestaat ook nog zoiets als belangenverenigingen. Onderzoek kan dsn dus gewoon nog plaats vinden, alleen zal er meer moeite voor gedaan moeten worden en zal er minder aan verdiend worden.

18. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Verklaar jij dan waarom. Er Meer mensen nu het voorgeschreven krijgen dan in 2017 van dit artikel. Juist ja omdat artse Het totaal niet interesseren dat hun patiënten verslaafd raken en daar kan de industrie dus niks aan veranderen nu.

suus1983 vindt dit leuk.
  19. Maan14

Maan14 Niet meer actief

En langer duren en die tijd is nu net wat er in veel gevallen niet is.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    En hoe denk je dat dat geld er komt dan? En wie gaat het uitvoeren?
    Want alle inzamelingen top, maar slechts een druppel op een gloeiende plaat.

Deel Deze Pagina