Maar dan nog: De arts laat de patiënt een claim doen. Het geld is voor de patiënt. En de arts???? Beetje krom.
Krijg je misschien 1/100 van het totaalbedrag bij elkaar. Dat is nu precies wat ik bedoel als ik zeg verdiep je eens in de kosten.
Dat is zeker niet zo. Er is schijnbaar veel minder nodig om tot hetzelfde doel te komen, alleen wordt het geld dan wel echt alleen besteed aan onderzoek. Daarom zijn de kosten dus ook veel lager.
W Want als die onderzoekers doen hun werk natuurlijk alleen vanuit de goedheid van hun hart... Liefde werk oud papier... Kom op zeg...
Grappig genoeg zie ik hier in Frankrijk dat ze waar mogelijk generieke medicijnen voorschrijven. En wanneer je in zo’n geval tóch een merkmedicijn wil wordt het niet vergoed door de verzekering. Wellicht toch een klein protest richting de monopoly positie van de farma industrie? Érgens moeten de kosten van een bepaald medicijn toch wel terug verdiend zijn toch? Soortgelijk verhaal: vroeger kostten contactlenzen letterlijk honderden guldens per paar. Door de jaren heen werd men wijs: hé, wacht even! Het gaat hier om twee blobjes platgedrukte siliconen!! Maar toen kwam de promotiemachine op gang: ‘ja, maar je betaalt voor jaren en jaren aan onderzoek, en ja, de kostprijs is weliswaar 25 cent, maar het gaat je nog steeds 150 gulden kosten. En toen kwamen de concurrenten. En nu koop ik mijn lenzen voor een paar tientjes online.
Nee omdat jij ergens over mee komt praten waar je echt in de verste verte geen weet van hebt blijkbaar.
Vroeger deden artsen zelf onderzoek naar medicijnen (betaald door de overheid, dus de belastingbetaler). Nu doet de producent van de medicijnen dat (of financiert het). De ziektekostenverzekeraar betaalt de dure medicijnen ( dus wij betalen dat) en de overheid betaalt dat (wij dus ook). Leg mij uit waar ik ergens een Sinterklaas heb gemist die ook nog een duit in het zakje doet.
nee hoor... Ik weet namelijk wel hoe het zit. Wat het kost en waarom het zoveel kost. Wat jij schrijft of iemand anders laat mij hier niet op andere gedachten brengen.