[FONT="]Wat was het nieuws? Wie bracht het nieuws? Hoe werd het gebracht? Wat ging goed en wat kon anders? Ik ben nu al de hele dag nonstop bezig met mijn huiswerk en deze vragen moet ik voor morgenochtend 11:30 beantwoorden in de les voor mijn studie. Het is op zich wel makkelijk - alleen is het enige slechte nieuws wat ik op dit moment kan verzinnen wel erg heftig (een overlijden van een familielid is dan nog het minst). Mijn klasgenoten zien me al aankomen Ik ben soms echt de 'downer' met dit soort dingen omdat ik nogal heftige situaties heb meegemaakt van dichtbij. Ik kan mij niet herinneren wanneer ik ander slecht nieuws heb gekregen wat 'minimale impact' had maar wel slecht nieuws genoeg was voor de les. Ik zal het ongetwijfeld wel hebben gehad, hoor! Daar ben ik van overtuigd. Maar nu zoek ik dus luchtigere vormen zodat ik zelf ook weer herinnert kan worden aan 'minder heftig slecht nieuws' wat ik wel kan/wil delen in de klas. Kom maarrrrrrr met delen! Baan niet gekregen? Huis niet gekregen? Relatie beëindigd? Soa opgelopen? [/FONT]
Uhm...zo geen persoonlijke voorbeelden maar als je toch iets wilt gebruiken dat niet van jezelf is zou ik gewoon helemaal iets verzinnen Nog opties: - contract op je werk niet verlengd - buurjongen komt vertellen dat ie met zijn fiets tegen je auto is gevallen - rechtszaak tegen de gemeente over weetikveelwat verloren - ... Je kunt zelf vast wel iets bedenken toch? De vragen zijn ook niet zo heel ingewikkeld of uitgebreid ofzo
Uhm, het is juist mijn intentie om het NIET zelf te verzinnen. Anders had ik inderdaad kunnen zeggen dat mijn contract niet verlengd was bij mijn baas, MAAR ik ben nog nooit in zo'n situatie geweest. Althans, ik was altijd blij als mijn contract bij een bepaalt bedrijf niet verlengd werd want dan was het een ballen-bedrijf. Verder heb ik geen buurjongetje én geen auto Ik zoek gewoon luchtige dingen en hoop dat ik zo dadelijk een herkenbare oh-ja-situatie tegen kom die mij doet denken aan dat ene persoonlijke voorbeeld van mijn leven En ik heb 18 uur gewerkt in 2 dagen tijd dus excuse me if my brain isn't working
* Afspraak die niet door gaat, * Iets verknald in de was? * Iemand die gevallen is? Het allerslechte nieuws: * Je kunt niks verzinnen en hebt daarom zp ingeschakeld Maak er maar wat van. Het zal vast en zeker goed komen.. haha.. Of je kind is zijn knuffel kwijt. Je bent je sleutels kwijt op het moment dat je moet gaan. Kan zoiets niet?
Relaxxxx...is geen aanval En 18 uur werken in 2 dagen is normaal toch? Maar dat terzijde Welke opleiding doe je eigenlijk? Dan weet ik een beetje welke richting in te denken.
Oh, die afspraak die niet is doorgegaan is wel een goeie !!! En het moet een 'slecht-nieuws-gesprek'achtigs zijn; dus iemand moet dat nieuws gebracht hebben Mijn sleutels ben ik om de 2-3 dagen kwijt, whahahaha. Thanks voor het meedenken!
Ik bedoelde dat ik 18 uur gewerkt heb aan verslagen/huiswerk en andere lesstof naast het gebruikelijke studie/huishouden/baby-leven. Ik doe nu een combinatie van rechten en maatschappelijk werk. Mijn hersenen zijn ondertussen echt gaar gekookt, zoals je merkt En ik ben moe, dus ik weet het niet. Ik weet nog net mijn bed zo te vinden maar dan houdt het op
oké hierbij een mild slecht nieuwes 'gesprek' Ik werk in de gehandicapte zorg. Leidinggevende nodigt ons team (5 personen) uit voor een vergadering. Eén van de agenda punten zal de bezetting zijn. Deze is namelijk te hoog en er moet wat herzien worden. Tijdens de vergadering begint ze uitgebreid berekeningen te maken hoeveel bezetting (FTE) we teveel hebben binnen het team. Ikzelf reken een stuk sneller en zie dat er bijna 1 FTE uit moet. Nu dat zal minimaal om 1 medewerker gaan. Vervolgens begint ze een verhaal over anciniteit. (duur van je werkverleden binnen de organisatie) en dat deze een belangrijke rol speeld in de beslissing hoe we dit gaan oplossen. Zelf tel ik 1(1 persoon eruit) + 1(korste arbeidsduur) op en wist dat ik de pineut was. Na 30 min vergaderen hak ik zelf de knoop door en en vraag of mijn vermoede juist is dat ik er uit moet. Ja dus. Wat kon er beter. Beginnen met snel top te point komen. Niet omslachtige lange berekeningen en visie uitspreken. Dat kan erna ook. Het was goed dat dit besluit onderbouwt werd. Ook vond ik het prettig dat het in team verband werdt gemeld. Ik had steun van mijn collega's Hopelijk heb je er wat aan. Succes met je studie
Haha graag gedaan. Heb ik me nog even nuttig gemaakt voor je. Dan kan ik nu gaan pitten Succes met je huiswerk. Hopelijk lukt het je allemaal. Zit je in de zorg? Komt me bekend voor namelijk die lesstof
Heb je nooit een relatie uitgemaakt of andersom? Dat zijn toch redelijk slecht nieuws gesprekken die makkelijk te evalueren zijn?
Wat 26 mei zegt is wel een goeie. Als je slecht nieuws moet brengen of ontvangen, altijd direct met de deur in huis vallen. Dan kan het daarna onderbouwd worden en weet diegene direct waar het over gaat. Met slecht nieuws gesprekken is dat het beste.
Nee gelukkig niet Als ik moe ben begin ik steeds niet-socialer te worden en met de minuut meer fouten te maken. Ik moet er niet aan denken om in de zorg te werken. Ik zou de oudjes per direct met hun rolstoel wegrollen en op een andere afdeling zetten waarbij ze niet mijn verantwoordelijkheid zijn Nope. Respect voor mensen die in de zorg werken; ik word wel ambtenaar ofzo, whahahaha
Ik heb altijd relaties uitgemaakt; dus ook geen slecht nieuws 'ontvangen' wat dat betreft. Bovendien zat ik na beëindiging van mijn laatste relatie in het ziekenhuis wegens huiselijk geweld - maar dat is ook weer 'te heftig'. Snap je? Met de deur in huis vallen heb ik opgeschreven! Thanks Ik ga nu eens richting bed. Slaap lekker allemaal.
Hahahahahahaha ik heb SPH gedaan en moest ook rollenspellen doen in deze richting. Maar werk dus wel in de zorg - en met veel plezier en als soort-van MW'er ook nog Maar jij gaat duidelijk geen echte MWD-baan willen begrijp ik slaap lekker!
Het is indd: meteen het slechte nieuws brengen, reactie afwachten, ruimte geven voor emoties, toelichten, blijven opvangen en duidelijk blijven, geen twijfel zaaien of irrelevante zaken toelichten of wat dan ook. Maar ik neem aan dat je hiervoor in de opleiding zo'n heel stappenplan hebt gekregen of nog krijgt; zo ging dat bij ons iig wel.
Dat manlief teveel WW had ontvangen en we het dubbel terug moesten betalen. Gebracht in een standaard brief. Nou, daar word je niet happy van. (Uiteindelijk met een overtuigende brief van mij alsnog de boete niet hoeven betalen maar de schrik zat er goed in!)
Mijn vriend kreeg slecht nieuws, 7 jaar geleden. De tandarts vond een verdacht plekje op zijn tong. Na onderzoek bleek dit tongkanker te zijn en hebben ze hem geopereerd. Gedeelte van de tong weggesneden en een stuk lymfeklieren uit zijn hals weggehaald. Uiteindelijk allemaal goed afgelopen, hoor. Hij is nu al weer klaar met de controles en gezond verklaard, gelukkig
Hmm .. slecht nieuws .. 4 april ging ik naar de dokter want ik had al een tijdje pijn in mijn baarmoeder en werd die dag wakker met blaasontsteking. Ook was ik erg zwak en duizelig. De dokter deed inwendig onderzoek en vroeg me urine af te geven. Toen ze me weer binnen riep zei ze: ga maar even zitten. Oh nee, dacht ik, dit is het, ik ben zwanger! Dit kan niet! Ik ben nog geen half jaar gescheiden, mijn nieuwe vriend is nog zo jong! Ik zit midden in een studie! Maar ja, ze keek me aan met ernstige ogen en zei: Je bent zwanger! Op dat moment was het slecht nieuws. De grond zakte onder mijn voeten vandaan en ik kon alleen maar huilen. Totale paniek! Gelukkig is alles nu anders en ben ik ontzettend blij met de zwangeschap, maar dat was wel even anders. Nog meer slecht nieuws was toen mijn vriend belde vanaf zijn moeder's huis. Hij had verteld dat ik zwanger was en zijn moeder was boos. Erg boos. Mijn vriend zei; ben je al thuis? Ik ben nu onderweg en zou graag willen dat je thuis bent als ik aan kom. Toen wist ik al dat het niet goed zat. Zijn moeder wilde hem niet meer zien en heeft hele nare dingen over mij gezegd. Ook dat was erg slecht nieuws.
Minder heftig maar met grote inpakt, Hernia operatie geslaagd maar nieuwe hernia gekregen die weer geopereerd moest worden. Herstel ging moeizaam en pijn is nooit echt weggegaan ( uitval wel) en draag 24/7 korset . Daarna horen bij uwv dat je volledig bent afgekeurd en voorlopig niet mag en kan werken en ik me moet richten op herstel. Volgende week weer nieuwe mri. . Zo geen zin in want de klachten zijn zo heftig dat ik zeker weet een hernia in me stuitje heb dit keer. Hernia weghalen is geen optie meer want mijn rug is momenteel instabiel. Vastzetten is de enige optie maar wacht hiermee tot uitval echt te erg wordt. Pijn is te onderdrukken met morfine. Pijnpolie kan eventueel injectie geven in de rug ( en die doen echt pijn ;( want mag geen verdoving ivm migraine die ik daarvan krijg)
slecht nieuws.. pff al zoveel slecht nieuws gehad, na jaren ziekenhuis in en uit en de oorzaak zoeken kreeg ik tijdens de zoveelste hartkatheterisatie te horen dat ik een open hart operatie moest ondergaan. na de operatie kregen mijn ouders te horen dat ik misschien wel een donor hart nodig had) uiteindelijk was dat niet aan de orde maar was heb wel regelmatig nog problemen. uhm toen ik echt geen eigen eicellen bleek te hebben en dus zelf geen kinderen kon krijgen. toen bij de ecd pogingen de hormonen weer hartproblemen veroorzaakte en ook dat niet ging lukken. volledig afgekeurd worden. studies niet halen vanwege je lichamelijke problemen en geen kans meer krijgen om nogmaals te proberen met aanpassingen enz.. goede vriendin die kanker blijkt te hebben en binnen een jaar is te komen te overlijden op vakantie horen ( ik was toen nog jong) dat je pas geboren veulentje dood is omdat het vast kwam te zitten met het halster en de nek heeft gebroken. en zo nog wel wat dingen..