er zat een katje in de tuin. ik heb de dierenambulance gebeld maar...

Discussie in 'De lounge' gestart door babyhope, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik snap het niet zo goed.... Het is toch algemeen bekend dat mensen hun katten buiten laten lopen en die dus ook in jou tuin kunnen komen... Als ik alle loslopende katten ging voeren/overwegen te houden/liet ophalen door de dierenambulance had ik een dagtaak gehad...

ik snap niet dat iemand nog op kijkt van een kat in de tuin....

Betreft de hond dat is het risico van de katten eigenaar, mijn (kleine) honden mogen gewoon in de tuin zonder dat ik eerst op zoek ga naar los lopende latten, maar die komen dan ook niet.

Ik snap gewoon de gedachte echt niet...

2. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Ik zou het inderdaad wel even aangeven bij je buren, misschien is het ook helemaal niet hun kat?

Als ik een klein poesje zou vinden buiten, waarvan ik het idee heb dat deze te jong is, zou ik ook de dierenambulance bellen. Weet niet of dit het geval is van TS.
    En ik zou veel liever hebben dat iemand uit voorzorg zo iets zou doen en het blijkt toch goed te zitten, dan dat niemand wat doet en iemand al heel lang zijn/haar kat kwijt is...

3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Heeft de dierenambulance niet meteen gekeken naar een chip dan?

Ik heb ze al zo vaak gebeld en ze kijken hier altijd voor een chip, halen gewoon een scanner over het beest heen.

(Volgens mij is chippen zelfs verplicht)

Maar wat ik begrijp is het een kitten?

@ts ik weet niet wat ik gedaan had... Denk misschien wel het zelfde... Liever naar de dierenambulance dan dat mijn hond zo'n beestje grijpt!

4. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Tjonge, wat lopen er hier weer een paar in de 'kom laten we met zijn allen ts afzeiken' polonaise zeg.

Ts: jij dacht op dat moment het juiste te doen, en dat dat nu zo uitpakt is lullig. Ik zou even langs gaan en de situatie uitleggen, aanbieden om eventuele kosten op je te willen nemen.

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier zitten jonge/oude/super magere (door ouderdom) en vette katten in de tuin.... ik ben gewoon gewend dat er katten rond lopen. Pas als een kat gewond of extreem vermagerd zou zijn zou ik aan de bel trekken denk ik.

Sowieso is voeren heel slecht, misschien kan de kat er wel helemaal niet tegen!

Ik ken een verhaal waarbij de buren de een buurt kat hebben dood laten gaan door steeds te voeren, kat bleek een dieet te hebben en heeft al da slechte voedsel niet overleefd.

Dus mensen, NOOIT katten bij voeren, als die echt gewond/etreem mager of duidelijk zwervende is bel dan liever de dierenambulace

P.s. dit is absoluut niet bedoeld om af te zeiken, gewoon voor advies in de toekomst.

6. Logan

Logan Niet meer actief

Ik zou wel je buren even inlichten. De mensen zijn op zoek en zullen uit zich zelf geen asiels bellen...
    Als het beestje niet gechipt is bestaat de kans dat iemand anders de kat kan meenemen. De mensen moeten sowieso behalen voor alle spuiten die gegeven worden en eventueel castreren/steriliseren.
    Ik zou als buur ook alles behalve blij zijn, ik snap ook niet dat je het beestje twee keer eten geeft en vervolgens zo abrupt op laat halen. Maar goed, achteraf makkelijk praten natuurlijk. ;)

Edit: ik zou sowieso aanbieden de kosten op je te nemen.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wat een gedoe op ts. Ze bedoelde het alleen maar goed. Mocht hier een kat tevoorschijn komen zou ik ook ergens naarheen bellen want ik zie hier nooit een kat. Hoewel we nu naar een kat genaamd all star aan het zoeken zijn. Of er is toch een kat genaamd all star vermist hier en mijn vriend denkt hem te hebben gezien 2 straten verderop maar ze namen de telefoon niet op (was ook bijna 23u ) maar hier komen geen katten, alleen marters.

Maar ik zou dus ook bellen als ik ts was. Het was voor haar of dat of die kat zou een lekkere maaltijd zijn voor haar hond of die hond mocht zijn eigen tuin nog niet eens in

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

En waarom de kosten delen? Een huisdier hou je bij je. Doe je dat niet dan is het je goed recht maar je weet dat dit kan gebeuren

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Nou meiden.

ik kan vanavond weer met een gerust hart gaan slapen.
    ik heb mijn buurvrouw gevraagd of ze even binnen kon zitten en ben naar de baasjes van de kat geweest.

ik heb het precies uitgelegd hoe het is gegaan. En ze knuffelde en kuste me haha.
    katje is nu 3 maandjes oud en pas 3 weken bij hun. Loopt telkens weg maar komt wel thuis.
    ze was al bezig op de site om als vermist op te geven.

ik heb aan de deur weer gebeld met de dierenambulance en gezegd dat het een misverstand was. Xe mogen morgenvroeg om 9 uur het katje weer ophalen.

Zo ik voel me opgelucht en blij. En over een half uurtje ga ik mijn 30 ste verjaardag fris en opgelucht inluiden :)

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Goed afgelopen en gefeliciteerd :)

11. mumija

mumija Niet meer actief

Fijn!! Enne Gefeliciteerd!

12. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    En voor de meiden die me naïef of wat dan ook vinden.
    dat doet me niks.

ik heb nou eenmaal en zwak voor dieren en vooral de kleine diertjes.
    als ik dan liever heb dat ze het goed hebben. Door een warm dakje boven hun hoofd. In plaats van een kitty snack voor mijn lieve hond.

maakt me dat niet naïef maar juist iemand met het hart op de goeie plek al zeg ik het zelf..

13. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    ....

14. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Thxx alvast meiden..

15. Logan

Logan Niet meer actief

Goed afgelopen. Gefeliciteerd! :)

16. Lindalovesmo

Lindalovesmo Niet meer actief

Ts: goed van je dat je toch naar de buren bent gegaan!:)

Mijn zusje is ooit ook een kleine kat een maand of 3 kwijt geweest, die wel gechipt was. Die mensen hadden de flyers ook wel zien hangen, maar hadden een dom excuus om niet te bellen. Tot de buurman hem dus een paar huizen verderop zag zitten. Wij waren kwaad op die mensen, snapte het ook niet.

Ben blij voor de buren dat ze morgen het katje weer op kunnen halen, en jij alvast van harte gefeliciteerd!

17. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nadat ik mijn paard verloren ben door een wandelende chip is er geen haar op mijn hoofd die er nog over denkt om mijn dieren te laten chippen. Ik ken helaas meerdere van dit soort gevallen, en geloof me dat wil niet je.
    Die krengen horen niet in een dier thuis, en dan kan het nog verplicht zijn, ik weiger, kom maar met die boete.

18. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd babyhope met je 30e verjaardag!;)

19. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Waar in mijn verhaal staat dat die kat niet gechipt was? Dit is al jaaaaren geleden, toen was het niet verplicht en volgens mij was destijds meer dan de helft van de katten niet gechipt.

Maar ik ben ook van mening hoor dat katten eigenaren hun verantwoording moeten nemen wat dat betreft. Mochten wij ooit als huisdier voor een kat gaan zal hij nooit verder dan de achtertuin komen.
    Puur om dit soort dingen te voorkomen ;)

Ts is gelukkig is het goed gekomen, gefeliciteerd!!

20. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Dank je wel meiden.

zo fijn ik kan nu weer rustig zitten. Zonder te bedenken wat ik nu moet doen.
    gek lichaam de mens!

Deel Deze Pagina