er zat een katje in de tuin. ik heb de dierenambulance gebeld maar...

Discussie in 'De lounge' gestart door babyhope, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier 3 katten en ik word elke keer gek als 1 van hen langer dan normaal wegblijft.
    Ze kunnen hier vrij buiten in een 60-tal tuinen. Alle tuinen komen op elkaar uit en ze kunnen nergens op straat.

Als ik dus op 't terras sta te roepen op één van onze bengels, betekent dat over 't algemeen dat ik die al heel de dag niet heb gezien of langer.
    Ik zou het dan op zijn minst appreciëren dat de buren mij verwittigen als de kat bij hen binnen heeft gezeten (en ze mij horen roepen).

Als ik overigens voor elke kat uit de buurt die een paar middagjes in onze tuin bivakkeert of op ons terras zit (of zelfs binnen) de politie moet gaan bellen ... dan hebben die mensen vanaf nu niks anders meer te doen.
    (Hier in BE is 't in eerste instantie de politie die je moet bellen voor dieren in nood.)

Op ons terras of in de tuin kan het mij overigens geen zier schelen ... Net leuk, al die speelkameraadjes voor onze bengels :).
    Binnen worden vreemde katten wel buitengejaagd als we ze zien.

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Achteraf gezien heb je wellicht wat voorbarig gehandeld, maar echt, honderd keer liever dat dan dat het je helemaal niets kan schelen! Dikke pluim voor jou, ook omdat je het zo netjes weer opgelost hebt. :)

Oh, en gefeliciteerd met je verjaardag! :D

3. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Dank je micchan..
    xx

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.725
    628
    113
    Wat een sukkels zeg, houd dat beestje dan wat langer binnen tot het gewend is, of wat groter is.:(

Verder; goed opgelost ;)

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Goed gehandeld meissie, je bent gewoon een lieverd. 😘

En het is niet jouw schuld dat je buren zo'n jong katje buiten laten lopen, idioot gewoon. Dat sommigen voorstellen dat jij de kosten had moeten betalen helemaal absurd natuurlijk. Als jij je huisdier niet bij je houdt weet je dat je zulke risico's loopt dus moeten ze niet gaan zeuren achteraf.

Gefeliciteerd met je 30e verjaardag, hoop dat je een super dag hebt! 🎁🎉

6. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Hier sluit ik me bij aan. Kat van een vriend van ons is ook op die manier aan z'n einde gekomen. Echt zielig en totaal niet nodig, beestje kwam duidelijk niks te kort.

7. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Huh?! Betalen voor de kosten van het asiel?
    Beetje omgekeerde wereld.
    Als zij het beestje gewoon bij gehouden hadden had TS niet hoeven te bellen.

8. Evientje

Evientje Niet meer actief

Ik vind de vergelijking die je maakt nogal ver gezocht en totaal niet kunnen. Een kat die buiten rondloopt kun je niet vergelijken met een kind!
    Als je jouw kat kwijt was geweest zou je ook liever hebben dat de dierenambulance was gebeld! En als het beestje gechipt was, hadden ze die ter plaatsen uit kunnen lezen en was er naar voren gekomen dat hij van 2 huizen verder was geweest, de dierenambulance had hem dan doorgaans ook niet meegenomen tenzij ze het idee hebben dat het dier niet goed verzorgd werd!

Ts vind dat je het super netjes hebt gedaan. Menig katteneigenaar zou wel blij zijn als je de dierenambulance had gebeld als ze hun kat kwijt zijn. En Sorrie maar ik ben van mening dat als ze moeilijk doen over de kosten van de dierenambulance dan hadden ze het beestje niet buiten moeten laten had hij ook niet kwijt geweest. (En er zullen vast veel mensen nu over mij heen vallen, maar het is wel het risico wat je loopt)

9. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Goed gedaan! Moeten mensen hún dieren maar bijhouden!

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Heel goed gedaan van jou. zou willen dat alle katten zo van de straat geplukt werden totdat mensen beseffen dat ze hun katten binnen moeten houden. Met beetje pech zijn ze niet geholpen, maken overal nestjes met als gevolg nog meer wilde en loslopende katten. Buurvrouw moet de kat maar chippen wil ze hem meteen thuis bezorgt hebben. Laat je de kat los in de tuin van de buren en op straat kun je verwachten dat er ooit gebeld kan worden.
    Moet mijn hond is overal los laten lopen , krijg ik hoop gelazer mee.

Katten kun je leren binnen te blijven. Heb zelf huiskat gehad en werd meteen gechipt en geholpen. Geholpen katten houdt je makkelijker binnen omdat ze niet gaan zoeken om te paren. Verder niet te vroeg buiten laten . Onze kat kwam niet verder dan de tuin.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Fijn dat het goed is opgelost, een fijne verjaardag!

12. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik snap je punt zeker. Maar als je kat afhankelijk is van een dieet, dan moet je je afvragen of je het risico moet nemen hem buiten te laten. Buiten wat andere mensen ze wellicht voeren, weet je ook niet wat ze zelf nog her en der bij elkaar scharrelen.

Mbt kosten van de dierenambulance. Ook dat vind ik een risico dat je neemt als katteneigenaar. Jouw kat, dus jouw risico. Als je kat buiten is, dan is het buiten jouw invloed hoe mensen handelen. TS had gelukkig alleen maar goeds in de zin, een katje had in veel ergere handen terecht kunnen komen!

13. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Dit slaat echt helemaal nergens op!!!
    Lekker lullig deze opmerking. TS heeft geen kwaad in de zin gehad en bedoelt het gewoon heel erg goed!
    De dierenambulance had ook gewoon kunnen zeggen, laat maar lopen!
    Jonge poesjes horen nog helemaal niet buiten!

14. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Tja moeten ze hun beestje maar binnen houden. Dan hebben ze nu nog geluk dat ze iemand getroffen hebben die "slechts" de dierenambulance gebeld heeft.

15. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Voor de buren betalen? ?? Hun laten toch de kat los lopen buiten?
    Ts deed wat ze dacht dat goed was! Voor het zelfde geld had het katje een schot hagel in de kont gehad. Zal niet de eerste zijn bij wie dat gebeurd.

16. Imensa

Imensa Niet meer actief

Vind het maar raar dat je de dierenambulance hebt ingelicht. Bij mij lopen er elke dag wel katten in de tuin. Mijn zoon vind ze allemaal leuk lief en aardig. Maar de gedachte hem te houden komt al niet in mijn op laat staan de dierenambu te bellen. Het is een ander verhaal als de kat in kwestie er ontzettend mager ondervoed uit ziet etcetc...

17. barriewarrie

barriewarrie Niet meer actief

je hebt mazzel dat je niet in onze buurt woont want hier werkt het zo als je de dierenambu belt en het dier blijkt binnen zoveel meter van je huis te wonen je zelf mag gaan betalen voor de gemaakte kosten.

18. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit....
    En meteen een wijze les voor ze om hun kat bij zich te houden...

19. Logan

Logan Niet meer actief

Ik heb een kat en als iemand om de mijne de dierenambulance belt ben ik woest.
    Hij krijgt hier bij sommige buren te eten en zodra de deur open gaat loopt hij daar heen. Als diegene dan gaat denken dat ze hem kunnen houden of de dierenambulance bellen heb je aan mij een verkeerde. Logisch toch, dat hij op eten af kwam? ;)

20. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Sommige snappen het echt niet he.

ik dacht dat het een zwerfkatje was.

En woest worden omdat ik de ambu gebeld had?
    Das pas zielig.
    je hoort blij te zijn als iemand zoals ik dat zou doen.
    je hoort tegenwoordig vaak dat ze in brand worden gestoken of wat dan ook.
    en ik wilde dat juist allemaal voorkomen.

en kosten zijn er niet. Het katje is alweer thuis en word binnen gehouden.
    kan in oktober pas gesteriliseerd worden. Is ze nu nog te klein voor volgens haar.

als.mijn hond vermist word. En hij gaat bij mensen in de tuin zitten,zal ik blij zijn dat iemand de ambu belt. Dan maar kosten maar mijn huisdier is thuis.

Deel Deze Pagina