De titel is mischien een beetje onaardig maar weet het gewoon ff niet. Ik werk 5 dagen per week op een kantoor. Mijn werktijden zijn 2,5 uur per avond,mijn collega 2 uur en een kwartier. Wij moeten klokken.nu is het al hele tijd dat zij er al kwartier eerder is en dan ook al inklokt maar op mij blijft wachten beneden en dan samen beginnen. Ik werk af en toe kwartiertje langer om bijv op vrijdag wat eerder weg te kunnen. Ben dan ook echt dat kwartier aan het werk. Het gebeurt dan iedere keer dat ze dan zegt oh dan ga ik met je mee,heb namelijk al dan en dan ingeklokt. Ook al ben ik pas kwartier later begonnen maar ach. Ik heb al gezegd lekker is dat,ik werk er ook echt kwartier langer voor en jij gaat gewoon. Dan haalt ze haar schouder op en vind het wel best. Dit gebeurt regelmatig. Ze is ook vaak eerder klaar en gaat dan beneden zitten wachten of bij andere collega kletsen. De sfeer is verder ook gewoon goed en daarom vind ik het ook moeilijk om er wat van te zeggen. Andere collega zegt dat zei zich er niet druk om zou maken maar snapt mij ook wel. Wat zouden jullie doen? Er niks over zeggen en het maar zo laten of het als het zo doorgaat toch eens met werkgever bespreken? Maar wil ook niet als verklikker ofzo overkomen.
Heel onaardig gezegd heb jij hier toch niet zoveel mee te maken? Jij bent alleen verantwoordelijk voor t maken van je eigen uren. Zou me verder niet met haar bemoeien.
Probeer er niet naar te kijken en/of op te letten. Kan irritant zijn, zeker, maar het zijn lomp gezegd niet jouw zaken denk ik Succes ermee
Hmm, ik ben het niet eens met de anderen. Ik bedoel ok het zijn misschien je zaken niet maar kan me goed voorstellen dat je je er wel aan irriteert. Misschien moet je als het je echt enorm dwarszit eens overleggen met andere collega's? Het is wel lekker makkelijk, ze werkt als ik t goed begrijp dus elke week 1:15 uur korter dan bedoeld? Is op een maand toch 5 uur die ze klokt én betaald krijgt maar niks doet...
Snap wat jullie bedoelen met dat het haar uren zijn en ik me er niet mee moet bemoeien,maar wij werken daar savonds maar met zijn 3en . Is schoonmaakwerk. Aangezien ik als eerste aangenomen ben ben ik soort van aanspreekpunt. Maar eigenlijk ben ik daar dus gewoon beetje te soft voor. We moeten het met zijn 3en doen en vind het niet eerlijk dat zij er zo makkelijk mee omgaat. Doordat ze eerder klokt valt het voor werkgever niet op dat ze eerder weggaat en kan dit zo door blijven gaan.
Ik snap dat je het oneerlijk vind, maar probeer het van je af te zetten. Ik liep op mijn werk ook weleens tegen dingen aan die niet eerlijk verliepen en kon me daar ook erg van opwinden. Maar uiteindelijk bereik je er niks mee.
Dan kom je toch ook lekker een kwartier eerder. Dan heeft ze geen reden meer om nog een kwartier te gaan staan lummelen
Ik zou het laten, als je er wat er zegt heeft dat mogelijk gevolgen voor de werksfeer en dat zou het mij niet waard zijn.
Ik zou me ook ontzettend ergeren! Maar probeer het los te laten, dat is voor jezelf beter. En kom zelf gewoon een kwartiertje eerder, dan hoeft ze niet te wachten. En zo af en toe eens een steekje onder water (met glimlach) kan geen kwaad.
Ik zou gewoon zeggen dat ze voortaan al wel vast mag gaan beginnen en dus niet op jou hoeft te wachten. Als ze daarop reageert dat ze dat niet wil zou ik er zeker wel een opmerking over maken waarom ze dan niet tegelijk met jou inklokt. Anders zou ik me er niet druk om maken.
Aangezien je aanspreekpunt ben, kan je toch bij aankomst op werk een keer zeggen dat er pas ingeklokt mag worden, wanneer het werk start? Gewoon duidelijk, maar vriendelijk?
Jeetje wat irritant zeg! Ik zou me daar ook echt aan irriteren, maar ook echt die collega erop aanspreken. Je kunt het gewoon niet maken, wel tijd schrijven en niet werken.. Ik heb ook zo'n collega, ze werkt maar 3 dagen, maar ik vraag me bij haar altijd af waarom ze werkt, want ze doet geen fl*kker. Haar pauze duurt altijd minimaal 5 minuten langer en stipt einde werktijd loopt ze de deur uit, dan heeft ze haar pc dus al afgesloten, opgeruimd, tas ingepakt, dan stop je dus zeker 5 minuten eerder met werken. Ik spreek haar er regelmatig op aan, de ene keer lacht ze het weg en de andere keer schiet ze in de verdediging.
Vervelend, maar je hebt haar er al op aangesproken en meer kun je niet doen. Persoonlijk vind ik het ook niet jouw taak. Maar ik houd niet zo van collega's die de sociale controle fanatiek toepassen (of het nu terecht is of niet). En zelf maak ik gewoon netjes mijn uren wanneer ik werk en ik werk door, maar ik heb zulke collega's vaak genoeg zien oordelen over anderen en zien klikken en niet altijd terecht. Ik krijg er altijd een beetje de kriebels van.
Ik zou er wel iets van zeggen. Ik ben zelf teamleidster en heb toevallig laatst nog iemand uit mijn team aangesproken op precies hetzelfde waar jij nu tegen aan loopt met jou collega. Nu hoeven wij niet in te klokken, maar ik en mijn chef zien natuurlijk wel of iemand gelijk gaat werken of eerst koffie gaat halen, kletsen hier en daar, broodje smeren en online de krant lezen. Nu word dit natuurlijk ook wel verwacht binnen mijn functie, maar anders had ik er dus ook iets van gezegd. Succes!
Ik zou er ook wat van zeggen, maar dan wel tegen haar. Ik zou niet gaan 'klikken', dat vind ik echt niet kunnen zonder haar er eerst zelf op aan te spreken. Dus... zeg het tegen haar of laat het gaan en maak je niet druk.
Hangt er van af. Hoe word er met het klokken omgegaan? wordt er echt uitbetaald nav de geklokte uren, of is het meer ter controle dat je op tijd begint? (wij moeten ook klokken, maar alleen ter controle. als ik eerder begin mag ik in principe ook niet eerder weg, maar zou je de standaard tijden moeten werken) En is haar gedrag anders sinds er geklokt moet worden? Wachtte ze daarvoor ook al op je? Of is dat sinds het klokken? Als er aan de hand van het klokken word betaald en sindsdien gedraagt ze zich anders zou ik er wat van zeggen. Anders zou ik me er niet zo druk om maken.
Zal er ook wat van zeggen tegen haar, klikken vind ik zo old skool! Wat voor werk doe je eigenlijk ?! Vroeg ik me meteen af...