Waar opletten met dit weer?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Claudia86, 6 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Hey dames,
    De titel zegt het al... Waar moet ik als zwangere vrouw op letten met dit weer...

hoe zit het met anti zonnebrand smeren? bepaalde factor nodig of niet?
    Altijd insmeren voor je de deur uitgaat? Ist handig om altijd zo klein flesje bij je te hebben?

alle tips zijn welkom!

2. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ik zou gewoon net als gewoon doen,wel opletten voor zwangerschapsmasker,als je die mocht krijgen ben je te laat;)

3. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hey Claudia,

Ik heb net gister een zonnebrandcreme factor 16 gekocht, die ik gelijk na mijn dagcreme opdoe en op zonnige dagen dan om de 5 uur even bijsmeer in mijn gezicht, ik wil geen zwangerschapsmasker krijgen :)

Daarnaast moet je met dit weer extra op etenswaren letten en dan natuurlijk voornamelijk vlees, zorg dat het goed gekoeld blijft voor je het klaarmaakt.

Groet Snoozie

4. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Extra smeren...
    Ik ben nu al 2x verbrand na 1 uurtje zon.
    Normaal verbrand ik haast niet tot helemaal niet.
    Ik smeer me nu echt 100x per dag in anders ben ik binnen een no time een kreeft!

5. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Volgens mij is het inderdaad alleen letten op de mogelijkheid van een zwangerschapsmasker :oops: .....en letten op voldoende drinken! ....verder mag je gewoon in de zon...Maar smeren...is altijd belangrijk ook als je niet zwanger bent...

Groetjes San

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Voldoende insmeren met een hoge factor, ik zou alleen wel uitkijken met in de zon zitten ivm kans op zwangerschapsmasker en natuurlijk voldoende drinken.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Verbrand je trouwens inderdaad echt sneller als je zwanger bent? Ik heb nu al heel erg last van zonneallergie, wat normaal pas ergens in juni/juli komt. Ook ben ik veel sneller rood.

En ivm met zwangerschapsmasker: moet ik daar nu ook al rekening mee houden terwijl ik nog maar zo kort zwanger ben?

8. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik verbrand normaal gesproken heel snel (lichte huis met sproeten), maar nu gaat het juist prima. Ik gebruik een vrij lage factor (10), maar ik verbrand niet en krijg veel en mooie sproeten en zelfs een licht kleurtje!

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik smeer me gezicht wt vakker in als ander om te proberen geen zwangerschaps makser te krijgen

10. claudia21

claudia21 Lid

7 aug 2007
    66
    0
    0
    Mag je eigenlijk met je buik in de zon?

11. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Je moet je buik altijd afschermen met een wit kledingstuk. Je baby kan zijn temp namenlijk nog niet regelen.

12. maica

maica Lid

28 feb 2007
    90
    0
    0
    barendrecht
    Bij m`n eerste zwangerschap heb ik mijn buik nooit afgeschermd en nu ook niet gedaan.Volgens m`n VK mag je buik wel in de zon als het maar geen uren is .

groetjes maica

13. Niet meer actief

Dat is inderdaad niet waar, heb het daar pas nog over gehad met mijn VK omdat ik over een paar weken naar Turkije ga.. er is geen risico voor de kleine, alleen voor jezelf i.v.m. zwangerschapsmasker of eerder verbranden of iets dergelijks omdat je huid anders reageert nu..

14. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Maar als je té lang in de hele warme zon zit dan kan het vruchtwater te warm worden had ik gehoord & dat is niet goed..
    Maar idd, meeste risico voor zwangeren ivm zon is een zwangerschapsmasker.
    Ik bruin heel makkelijk & kan redelijk goed tegen de zon, maar nu voel ik wel dat het nogal hard brandt.. Dus ik blijf zo vaak mogelijk in de schaduw.
    @ MerleQ: ja hoor, ook nu kan je dat al krijgen, komt alleen door de hormonen! Oppassen dus ;)

15. wendyy

wendyy Actief lid

10 okt 2007
    463
    0
    0
    zwangerschapsmasker?

16. Niet meer actief

Oei ja ik brand ook veel sneller dan normaal hoor.. vanmiddag halfuurtje in de zon gelopen en mn armen zijn verbrand, terwijl ikn ormaal uren in de zon lig en ik gewoon lekker bruin wordt... toch oppassen geblazen!

17. Kelly83

Kelly83 Actief lid

11 sep 2007
    286
    0
    0
    Groningen
    Ik blijf zo veel mogelijk in de schaduw en dan vooral me tme gezicht, als ik wandel of fiets is het niet anders, en ik zal me dan straks ook ff insmeren.

18. Juweeltje

Juweeltje Bekend lid

27 nov 2007
    541
    0
    0
    ik verbrand ook veel sneller ... Gister even in de zon gezeten en rode armen en schouders normaal wordt ik alleen maar bruin .. Mijn gezicht smeer ik in met factor 20 .. Geen zin om zo'n masker te krijg;)

19. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Wendy: zo'n zwangerschapsmasker zijn pigmentvlekken in je gezicht, rond je ogen en op je voorhoofd vaak, echt een soort van masker dus...

Wat betreft het lang in de zon zitten: Er staat overal geschreven dat je matig moet zonnen en niet meer dan 15 minuten de zonnebank moet gebruiken, omdat je lichaamstemperatuur dan te hoog kan worden en dat is niet goed voor de baby. Verder kan het geen kwaad.

En uiteraard voldoende drinken ;)

20. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ik zit vakere binnen of in schaduw buiten of onder de parasol, normaal hou ik van zonnen, maar met deze zwangerschap vind ik wel erg zwaar en niet lekker in de zon zitte, poeh!

Deel Deze Pagina