Eraringen met aanmelden op hoogste niveau van dubbel advies?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door suus1983, 26 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja dat is zeker anders op de middelbare school. Ik zou dit tzt zeker met haar mentor bespreken, daar hebben de leerlingen veel aan en kunnen ze altijd op terugvallen. Zo zie ik dit bij mijn dochter tenminste. En zo houdt de lo docent hier de kinderen ook extra in de gaten, zeker toen ze nog niet naar school gingen vanwege de lockdown.
    Ik snap je zorgen, zeker omdat school nu alles zo goed in de gaten houdt. Voor mijn gevoel is dat hier juist andersom, vooral met mijn jongste straks ben ik heel benieuwd hoe dat zal gaan, maar ik vermoed juist beter dan nu. Ze heeft nu 2 juffen die geen inzicht hebben in haar issues, nu laat dochter ook weinig zien, maar de juffen weten ervan. Maar toch gebeurt daar weinig mee vanuit hun (wat ze niet zien is er niet lijkt wel).
    Maar behalve dat de middelbare school anders is qua aantal leraren, ook de manier van werken is anders, dat kan voor jou dochter misschien ook juist wel goed uitpakken. Maar dat is echt een kwestie van ervaren.

Hoihoii en NiekeKris vinden dit leuk.
  2. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.701
    4.313
    113
    noord holland
    De beslissing wordt toch niet afgeschoven op de middelbare school? Je dochter zal degene zijn die zelf zorgt wat de beslissing wordt. Blijkbaar vinden ze haar niet overtuigend passen in een vwo brugklas. In een gecombineerde klas kan je nog beide kanten op. Je kunt na de brugklas naar 2 Havo, 2 vwo of soms zelfs 2 havo/vwo.
    Gemengde brugklassen zijn er om een goede plek te vinden voor een kind. Ze kunnen zo eerst de middelbare school ervaren en naargelang wat je aankan, of dat nou cognitief is of bepaald door motivatie, de juiste plek kiezen.
    Juist een aantal slimme kinderen heeft het heel pittig op t vwo omdat het ineens niet allemaal maar komt aanwaaien maar er ineens hard voor gewerkt moet worden. Sommige weten niet eens hoe.
    Een combinatie klas waarbij je wel al meteen óf de havo doet óf het vwo die ken ik niet (vraag me af wat voor nut dit heeft?). Ik ken alleen de klassen waarbij je twee punten krijgt en je bijvoorbeeld bij toetsen in feite havo stof en havo toetsen krijgt maar er ook de verdieping voor vwo is en op toetsen vwo vragen erbij staan.

Madeliefke vindt dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.469
    113
    Ja en zolang het zo zou zijn zoals je hierboven beschrijft zou ik er geen enkel probleem mee hebben, maar dat is dus niet zo. Je doet of havo of vwo. Leren leren ben ik bij haar niet bang voor. Voor zoon was ik dat wel, maar was totaal onnodig.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.290
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nu je dit zegt was dit vorig jaar bij mijn zoon in zijn klas ook aan de hand. Hij kreeg in Mavo 4 3 jongens in zijn klas die uit Havo 3 kwamen en naar MAvo 4 gingen.
    Zij moesten inderdaad wel een aantal PTA 's inhalen maar zijn wel allemaal geslaagd.
    Gek dat ik hier helemaal niet meer aan heb gedacht ;)

Deel Deze Pagina