Hallo, Ik zit met een dilemma, ik ben sinds eind november 2013 gestopt met de pil omdat mijn man en ik nu toch ook graag samen een kindje willen hebben. (hij heeft al een dochter uit een eerdere relatie) Nu heb ik vanaf het stoppen met de pil onregelmatige cyclussen mijn kortste tot nu toe 36 en mijn langste 48. Echter zit ik vandaag alweer op dag 66 en na een aantal negatieve testen zat me het toch niet lekker. Heb de HA gebelt en kon gelukkig gisteren direct langs komen. Nu zei ze dat ik er vanuit moet gaan dat ik niet zwanger was echter vond ze mijn cyclussen wel erg lang en ze wil me doorverwijzen naar een gynaecoloog. Puur om dingen uit te sluiten, ook wil ze me nu al doorsturen (terwijl we dus relatief nog kort bezig zijn) omdat ik er nu nog positief in sta en dat ze dit moment juist beter vind dan dat je na een jaar of langer pas heen gaat en het dan een obsessie is geworden. Nu wil ik jullie advies, zullen we maar een afspraak maken? Vind het best wel beetje spannend allemaal en weet niet echt wat ik verwachten moet. Of zullen we het nog een paar maanden aankijken en dan kunnen we altijd nog naar een doo rverwijzing vragen? En tsja ben ook nog steeds niet ongesteld wel al dagen krampen maar dat heb ik vaker gehad afgelopen weken, erg vaag allemaal Sorry voor het lange verhaal maar ben het wel even kwijt dat is een hele opluchting
Ik zou een afspraak maken; bij een onregelmatige cyclus mag je na een halfjaar doorgestuurd worden. Tijdens een eerste afspraak zullen ze een inwendige echo maken en kunnen ze misschien al gelijk meer vertellen zoals bij mij. Bij mij was mijn lange cyclus duidelijk door pcos, bloeduitslag heeft dit later ook bevestigd. Dan kan je tenminste actie ondernemen. Ik was in mei 2013 gestopt en loop sinds november 2013 in het ziekenhuis.
Ik zou idd ook een afspraak maken. Misschien kan de gyn je wat meer duidelijkheid geven over je cyclus. Mocht er in het ergste geval "iets mis" zijn dan weet je dat in ieder geval en kunnen ze jullie helpen. Succes!
Ik zou ook gewoon een afspraak maken. Ik had ditzelfde probleem en bij mij kwam er PCOS uit. Ben maar wat blij dat ik geweest ben, want anders had ik mooi lang kunnen wachten. Ik kreeg bij mij eerste afspraak een inwendige echo. Ook moesten we een aantal vragen beantwoorden. Succes!
Uitsluiten of er iets is en als er niks is, even zelf proberen. De mmm is erg naar en zwaar en veel minder leuk zwanger worden.
Bedankt voor jullie "positieve" reacties. Denk dat we na de vakantie dan toch maar een afspraak gaan maken en dan gewoon kijken wat er uit komt... en moet ik er echt maar vanuit gaan dat ik op dit moment niet zwanger ben? Mijn laatste test was maandag en deze was negatief, heb op dit moment ook geen testen meer in huis anders hou ik toch stiekum hoop omdat deze cyclus wel erg lang duurt ten opzichte van mijn voorgaande cyclussen.
Ik kan je daar geen advies geven mijn cyclus was vanaf de 1e keer al 98 dagen en liep daarna alleen maar op. Ik heb me toen ook helemaal gek lopen maken met testen.. ik zou niet te vaak testen als ik jou was maar weet dat dat moeilijk kan zijn
Ja ik zeg doen. Wat heb jij een geweldige arts die het helemaal snapt hoe je gemoedstoestand is en veranderd als je er zo lang over doet. Geloof me maak die afspraak, laat je checken. Of de pil is nog niet goed uit je systeem en moeten je hormonen weer in balans komen is toch fijner om te weten dan te proberen voor niks. Ik ga aankomende dinsdag voor een eerste bezoek aan het ziekenhuis. Wou dat ik dat een aantal maanden terug al had kunnen doen