Hallo allen, Wie heeft er ervaring met het afleren van inbakeren. Volgens mij is het echt een ramp om het ze af te leren, de mijne vind het zoo lekker, maar ik besef dat het tijd word dat hij zonder moet. Ik heb het een paar dagen gedaan en dat ging best, maar na die dagen ging het weer minder en wilde hij niet slapen zonder ingebakerd te worden. Volgende week krijgt hij zijn eerste inenting en dan moet hij 24 uur zonder, dus dat word een karwei of niet hihi. Iemand tips? Eerst een handje of enkel de helft inbakeren dat werkt hier niet. Trapt hij geloof ik niet in hihi.
Waarom zou hij nu al zonder moeten? Oke, met de inentingen zul je een dagje moeten afzien misschien. Maar verder is er toch niks op tegen om het inbakeren nog een paar weken/maanden te doen? Misschien als je het over een maand ofzo weer zonder probeert, dat het dan wel goed gaat. Voorlopig nog geen probleem. Pas als hij gaat rollen mag het echt niet meer. Dan wordt het gevaarlijk.
Ik zou het ook nog niet af gaan bouwen hoor. Mijn kids hebben allebei tot 4 maanden ingebakerd geslapen en toen ben ik "cold Turkey" gestopt (ivm 4 maanden enting) Ik was ook bang voor de 24 uur niet inbakeren met een enting maar dat viel achteraf altijd mee. Je kunt ook 's ochtends op zijn vroegst laten enten en dan kun je in ieder geval door de dag heen kijken of je kindje koorts krijgt of niet.
Ik wil het zo snel mogelijk afleren, want het liefst wil hij overal ingebakerd worden als hij slaapt, kinderwagen/maxi cosi/bedje/wieg/box, tja dan moet ik het wel gaan afleren. En ook voor de inentingen en idd als hij gaat rollen etc. Beter nu dan later.
Wij zijn ook pas veel later gaan afbouwen.. negen maanden Mijn zoon sliep anders zo slecht. Je kunt ook overstappen op de puckababy slaapzak, dat hielp bij ons wel goed.
Ja wij hebben ook de puckababy, fijn slaapzakje hoor! En ja dat overal inbakeren dat is lastig, dat is waarschijnlijk makkerlijker met het puckazakje. Maar afbouwen moet je niet doen. Hij heeft het nodig. Zeker op die leeftijd nog. Hij mag ingebakerd blijven tot hij kan rollen en dan moet je het weer bekijken. Luca slaapt nu ook nog in zijn puckazakje, de tweede fase weliswaar, maar toch.. Hij had het ook echt nodig.
Iris heeft ook een week of 7 ingebakerd geslapen. Op een gegeven moment (een week voor haar eerste inentingen, maar dat is meer toevallig dan bewust gekozen) heb ik haar overdag in een slaapzak gelegd. Dit ging best goed en uiteindelijk zijn we het 's nachts ook gaan doen.
Ik baker Thije alleen 's nachts in. Afgelopen week heb ik het om te proberen een keertje niet gedaan, maar dat was geen succes. Vanavond mag ik niet inbakeren want hij heeft zn eerste prikjes vanochtend gehad. Maar vanaf morgen doe ik het wel weer, het geeft hem echt een hoop rust. Ik probeer het over een tijdje wel weer zonder.
Ik heb hem in bedje gedaan zonder ingebakerd te zijn, hij heeft eerst gehuild toen ging het wel weer, hij heeft zonder geslapen maar enkel voor een uurtje. Vond het al heel wat. Maar ik besef wel dat hij eigenlijk nog niet zonder kan. Maar een vraagje aan de dames die inbakeren, hoe slaapt de kleine dan in de reiswieg ook ingebakerd etc?
ik baker ook nog in (je mag t/m 4 maand inbakeren en met 5 maand beginnen met afbouwen is het advies) tijdens al haar slaapjes is ze ingebakerd, smorgens van 8/half 9 tot 10 en dan van 1 tot 4 en dan van 7 tot 7