Slecht drinken

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Ivka76, Dec 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ivka76

Ivka76 Actief lid

Mar 10, 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    Hallo Ilja,

Mijn dochter van bijna 4 maanden oud drinkt sinds anderhalve week niet goed meer. Eerst dronk ze 5 x 165cc met gemak op. We waren al overgestapt op 4 x 165cc en 1 x 200cc. Haar geboortegewicht was 2690gr en afgelopen woensdag woog ze 5370gr. Nu laat ze regelmatig de helft over in de fles. Ze duwt de speen dan zelf naar buiten en begint te huilen als je maar met de speen in de buurt van haar mondje komt. Ze wilt dus echt niet meer. Kreeg ze eerst dus 800-850cc per dag, nu komt ze nog met moeite aan 700cc. Ze krijgt Nutrilon HA met 2 schepjes nutriton.

Op het consultatiebureau vonden ze dat ze de afgelopen periode te weinig was aangekomen (500gr in 4 weken) en ik moest er wel voor zorgen dat ze alle flessen leegdrinkt. Maar ik weet niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Ik heb al geprobeerd om haar vaker kleinere hoeveelheden te geven, maar ook dan kom ik rond de 700cc uit. Ook is ze erg snel afgeleid onder het drinken. Ik zit al op een kamer met zo weinig mogelijk prikkels om haar heen, maar dat helpt weinig. Ik word hier erg onzeker van en ben bang dat ze niet goed groeit. Is dit misschien een fase waar ze doorheen moet, of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?

Ze slaapt wat meer dan voorheen, maar is goed wakker, niet suf en plast ook genoeg.

Alvast bedankt voor je antwoord.

Groetjes,
    Ivka

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Probeer je niet te druk te maken over het groeien. 500 gram in 4 weken is m.i echt niet te weinig. Het is meer dan 100 gram per week.
    Als kindjes zich soms wat minder prettig voelen kan dit leiden tot minder willen drinken. Tandjes....vaak zie je minder drinken als gevolg.

Ik denk een fase.

Ilja

Share This Page