Wie herkend dit? Mijn zoon gebruikt zijn rechterarm een heel stuk minder dan zijn linkerarm. Hij is nu pas 2 maanden maar er is een groot verschil. Ik heb gelezen over bovenstaande Erbse Parese. Dit is een beschadiging van de zenuwen tussen de nek en de schouder. Deze ontstaat wanneer er overrekking is geweest tijdens de geboorte. De zenuw is dan beschadigt of gescheurt. Dit kan gebeuren bij grote en/of zware babies. Mijn zoon was 4500 gram bij de geboorte. De bevalling was niet gemakkelijk en uiteindelijk is hij geboren doordat de verloskundige op mijn buik drukte en ik een sub totaal ruptuur opliep. Vervolgens heeft de verloskundige hard aan hem getrokken zodat ik zelfs licht van het bed werd gelicht. Ik kan me dus voorstellen dat zijn schouder toen klem heeft gezeten. Wie heeft er ervaring met bovenstaande?
Het kan heel goed dat je zoon een beschadiging heeft overgehouden aan de bevalling. Als je het niet vertrouwt zou je langs de HA kunnen gaan. Mijn dochter is met een bewust gebroken armpje ter wereld gekomen omdat er sprake was van een schouderdystocie, oftewel ze zat met haar schouder klem achter mijn schaambot. Er is aan haar ook flink gesjord. De ontwikkeling van de motoriek van dit armpje loopt achter en of er sprake is van een zenuwbeschadiging weten we niet. Gelukkig gaat het met fysio een stuk beter. Ze kan alles met die arm alleen gebruikt ze hem minder dan de andere arm. Bij een Erbse parese kunnen ze de arm bijna niet gebruiken, dus daar is geen sprake van gelukkig.
Ik zou even langs de huisarts gaan. Mijn zoontje heeft een ep maar dat zag je meteen bij de geboorte want het armpje hing alleen maar slap. Dat bewoog helemaal niet. En aangezien het nu pas opvalt denk ik dat het wat anders is. Misschien één van de dingen die de dames hiervoor schrijven. Pff.. wat een bevalling! Ben je al een beetje hersteld?
WOW wat een bevalling zeg! Weet verders niets af van je vraag maar stond er echt even van te kijken toen ik je stukje las over de bevalling bbrrr.
Bedankt voor jullie reakties! Moest vandaag toch naar het cb en heb het voorgelegd. De verpleegkundige heeft de arts erbij gehaald en die zag het ook duidelijk. Hij hield weer zijn ene armpje op zijn borst en de andere maaide vrolijk rond. Ze heeft met doorverwezen naar de huisarts voor weer ene verwijzing naar het ziekenhuis. Op de verwijzing stond idd wel Erbse Parese, precies wat ik dacht en ik heb het bij het cb niet genoemd. Maar het moet dus nog in het ziekenhuis uitwijzen of het dit echt is. Nada83: ja hoor ben weer prima hersteld moet alleen m'n bekkenbodemoefeningen niet vergeten! Hoe gaat het nu met jou zoontje? Het armpje van Dagmar hangt niet slap nl. Is zijn arm wel weer redelijk hersteld? Of moest hij misschien geopereerd worden?
Hoi, Mijn zoontje heeft ook een zenuwbeschadiging door de bevalling, bij hem is het alleen niet zijn armpje maar zijn rechterooglid. Het gaat langzaamaan beter en we zijn onder controle bij de kinderarts. Sterkte