Doen jullie 's-avonds open als de bel gaat?

Discussie in 'De lounge' gestart door dramaqueentje, 22 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoooooo, ik was echt bang gisteren. Vriendlief was aan het werk, ben dus alleen thuis (met onze kleine hond die echt waardeloos is als waakhond omdat 'ie van iedereen houdt...:D), gaat om 23.40 ineens de bel. Keihard! Ik schrok me echt wezenloos!

Als een geoefend oud gluurvrouwtje heb ik toen door de luxaflex naar buiten gekeken en er stond een voor mij onbekende man voor de deur. Zag er netjes uit, er leek niks mis mee ofzo, maar mooi dat ik dus niet heb open gedaan. Zelfs niet toen hij bleef aanbellen. Hij belde uiteindelijk iemand op, en ik kon horen dat hij zei dat er iemand thuis was (licht was aan) en er gewoon niet open werd gedaan. Verder hoorde ik nog een motor draaien, maar kon de auto niet zien. Tenslotte gooide hij iets in de bus en ging weg.

Bleek dus een visitekaartje te zijn van een taxi-bedrijf, dus is het waarschijnlijk een chauffeur geweest die op het verkeerder adres was om een klant op te halen (bij dit bedrijf dragen de chauffeurs geen officiele bedrijfskleding, maar is wel een bekend bedrijf zonder slechte slechte reputatie ofzo...). Dat kan natuurlijk gebeuren, maar jemig, wat was ik bang zeg. Ik ben daarna maar naar bed gegaan, maar heb eerst nog een halfuur nodig gehad om weer te ontspannen...).

Vind mezelf best een muts, trouwens: Ik heb jarenlang zonder enige moeite alleen gewoond (in een beruchte wijk... waar ik geregeld ruitjes hoorde breken en wekelijks de politie in de straat zag), maar op de een of andere manier vind ik het in onze nette en rustige nieuwbouwwijk toch niet altijd fijn om alleen thuis te zijn. Daarnaast ben ik toen ik bij een benzinepomp werkte een keer overvallen en stond ik zij aan zij met een gewapende overvaller en daar heb ik 1 minuut om gehuild en daarna was het over. Nooit last van gehad verder...

En dan ben ik nu, om een aanbellende man, banger geweest dan ooit in mijn leven. Weird.

Maarre... zouden jullie open hebben gedaan of doen jullie uberhaupt de deur nog open als iemand zo laat aanbelt?

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    zo laat zou ik niet meer open doen...
    of het moet de buurvrouw zijn ofzo, maar voor iemand die ik niet ken, blijft de deur op slot

3. tulip

tulip Niet meer actief

als ik diegene niet herken als ik naar buiten kijk, dan zal ik vragen wat die komt doen. Maar over het algemeen zal ik niet open doen.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    No way, hoewel wij in een rustige buurt wonen.

5. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Het ligt eraan. Maar als ik alleen ben en het is donker en ik kan niet meer zien wie er aan de deur staat, dan doe ik niet open.

De mensen die mij nodig hebben, moeten maar even bellen vantevoren zodat ik weet wie er komt.

6. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik zou echt niet open doen. Allees als ik diegene ken maar hier kan ik niet kijken wie er voor de deur staat.

8. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Echt nait!!

Alleen maar voor een bekende.

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Nee, ik had niet open gedaan. Ik denk dat ik met dichte deur gevraagd had wat hij kwam doen.

10. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Nee ik doe niet open, zeker niet als ik alleen ben.. na 22.00 doe ik niet meer open..

iemand uit de flat hier presteert het gewoon om om 23.00 nog even tek omen vragen of we sigaretten hebben.. nou dan mag manlief lekker open doen.. als het echt dringend is bellen ze maar tig x aan..

11. kaja

kaja Actief lid

19 apr 2008
    134
    9
    18
    Ik zou ook eeeecht niet open doen !! Dan zou ik boven uit het raam wel vragen wat ze willen.

12. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik hou er ook absoluut niet van!!!! Mijn verloofde wel... Die doet zo open... Ben ik ook niet altijd mee eens... Maar goed:) Na al die verhalen die ik hoor....

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik woon in een straat waar gedeald word waar je bij staat en er 20 keer op een avond politie door de straat rijd en camera´s alles in de gaten houden.. maar toch ben ik hier minder bang dan in een rustige woonwijk haha. Echter snel zal ik dan weer niet open doen, we hebben gelukkig wel een intercom.

14. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Wij wonen in een klein flatje, dus ik kijk eerst even op het balkon wie het is.
    Is het een onbekend iemand, dan vraag ik wat hij moet en wie hij is.
    Des noods loop ik zelf naar onderen, maar ik laat niet iemand zo maar het flat gebouw in, die ik niet ken.

De dag voor ons trouwen waren mn oma, tante en neefje/nichtje hier nog geweest. Mijn vader zou ook komen vanuit Duitsland, maar hij zou direct door rijden naar het hotel, want het zou wel eens laat kunnen worden.

Tante, oma enz.. waren al naar het zelfde hotel gegaan! En ik had hier nog bezoek van een goeie vriendin met haar vriend.
    Om 22:30 de bel!!
    Mn man die loopt naar de telefoon en zegt: JA?!
    Waarop de man onderen antwoord: Pizza?!
    Nee, zegt mijn man dat hebben we niet besteld.
    Onbekende man: Is toch nummer 82? Hier is echt pizza besteld!
    Nee, we hebben niets besteld, donder maar op met je pizza ( helemaal niet geirriteerd :D )

Mn man gooit de telefoon er op, en weer wordt er aangebeld!
    JA, wat moet je?! zegt hij...( en hij was bijna in staat om naar onder te lopen )

Uhm, A.... Ik ben het G's vader!

OEPS! :)
    Bleek dat hij toch nog even op bezoek kwam!

Moraal van het verhaal: Niet meer na 22:30 bij ons aan bellen, of direct zeggen wie je bent!;)

15. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Ik doe ook niet open,

en als er een bekende langs wil komen bellen ze eerst maar even!

16. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

zelfs als ik overdag alleen ben kijk ik eerst op balkon voordat ik open doe!

17. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Ligt eraan..
    Ik weet met onze hond dat ik niet zo snel bang hoef te zijn.. dat als er echt wat loos is, diegene onze hond in zijn arm heeft hangen, en dat is een amerkaanse bulldog :) en vele weten dat.

18. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kijk dan wel vanuit het bovenraam. Of ik de deur daarna opendoe is afhankelijk van wie het is. Stel nou voor dat het iemand is die hulp nodig heeft dan zou ik me ook schuldig voelen als ik niet had open gedaan.

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Op dat tijdstip had ik ook niet open gedaan hoor. Denk dat ik boven uit het raam was gaan hangen om te vragen wat er is haha .

20. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    neej ik doe never nooit open maar dat komt door een trauma overdag doe ik ook bijna niet open kijk eerst wie het is..
    savonds vlieg ik meteen in de zenuwen als er wordt gebelt

Deel Deze Pagina