Ereader vragen

Discussion in 'De lounge' started by Baileyy, Feb 15, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,263
    416
    83
    Ik heb de Kobo Nia. Ook in combinatie met Kobo plus abonnement wat we met t hele gezin gebruiken. Ik vind het vooral heel fijn dat het geen geklooi met kabels is om boeken over te zetten. Batterij gaat lang mee, op vakantie bijv tussendoor een keer opgeladen en dan kan ik weer dagen achter elkaar lezen. Formaat is handzaam, past goed in handtas of bijv dashboardkastje.

2. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

Nov 3, 2010
    2,458
    1,407
    113
    Ik heb ook een kobo.. geen idee welk model..
    maar via bol.com en de wifi staan de boeken er meteen op!
    Ik verslindt boeken in de zomermaanden.. maar in de winter lees ik minder..
    Ik zet het kobo plus abonnement altijd in mei aan tot september…
    Nieuwe boeken die ik dan graag wil lezen koop ik gewoon via bol.com..
    Ik vind aanbod echt wel goed hoor!

3. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,019
    5,227
    113
    Ik heb een kobo h20 libra. Kind heeft het instapmodel de kobo nia. Alle modellen van kobo hebben ingebouwde verlichting. Dat is tegenwoordig standaard op ereaders. Het verschil is dat de duurdere modellen meekleuren met het tijdstip van de dag (dus helder licht in de ochtend en oranje licht in de nacht). En de h20 is waterdicht (handig voor lezen op vakantie of in bad bijvoorbeeld).

Ik heb een groot bestand aan boeken in een map op de computer. Mocht er ooit iets kapot gaan dan zijn je boeken er nog. En je kunt makkelijk uitwisselen met anderen. Vraag rond in je omgeving naar mensen met e readers. Ook een abonnement via bookchoiche is handig. 8 boeken per maand die ook jouw eigendom worden (niet huren dus).

En dan zijn er nog sites waar je online boeken kunt krijgen. Maar denk niet dat je die hier mag noemen.

4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,947
    33,614
    113
    Ik heb 3 Kobo’s versleten en toen de laatste stuk ging, wilde ik weer een nieuwe Kobo kopen.
    Toch heb ik een andere gekocht (zie bijlage) en ik ben laaiend enthousiast!
    Ik neem nooit meer een andere.
    Je kunt het ook zo instellen dat als je leent van de bieb, of boeken koopt, dat je ze zo via je laptop op je boek kan zetten zonder een kabeltje te gebruiken.
    Ik lees echt heel veel. Neem dat ding ook overal mee naartoe. Van de week op de rechtbank ook zitten lezen omdat het uitliep in een eerdere zaak.
    En ik heb mazzel dat ik kinderen heb waarbij ik hele boeken kan lezen in hun aanwezigheid. Ik klaag wel vaak over dat slapen van Luc maar hij kan ook uren spelen en ik dus lezen :o::D

Attached Files:

Baileyy likes this.
  5. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,779
    7,366
    113
    Ik heb een Kobo, ik weet ook niet welk model. En daarnaast een abonnement op Kobo plus via bol.com. Ideaal, geen ander apparaat nodig om boeken er op te zetten. We gebruiken met 4 personen het abonnement, de 2 oudsten hebben ook een e-reader, man leest op zijn telefoon. Hij leest niet zo veel, soms op zondag opeens 1 heel boek uit, maar verder niet zo. Ik lees elke avond voor ik ga slapen, de kinderen ook. Het handige vind ik dat ze altijd boeken hebben, daardoor lezen ze ook regelmatig.
    Heel soms mis ik boeken die nog heel nieuw zijn, die zou je kunnen kopen, maar ik vind dat zonde, omdat er zat op kobo plus staan.

6. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,271
    8,716
    113
    Female
    Ik gebruik een Samsung Galaxy tab als ereader (oud model inmiddels). Heb een Kobo plus abbonement en heb de bibliotheek app erop staan.

7. Zwaluwtje13

Zwaluwtje13 Actief lid

Aug 29, 2021
    196
    174
    43
    Female
    Ik heb een kobo aura one (kan dat?) al 4 of 5 jaar oud. Top ding. Lees meestal via koboplus of aangeschafte boeken via bol.com. Als ik niet kan slapen lees ik wel eens en mijn man heeft er geen last van zoals bij een telefoon wel

Baileyy likes this.
  8. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,629
    1,443
    113
    Ja die heb ik ook.
    Erg fijn! Maar een gelijkwaardige opvolger lijkt er niet te zijn.

9. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,629
    1,443
    113
    Waarom is deze dan fijner dan een kobo? Wat maakt het verschil?
    Is dit scherm ook met e-inkt enzo?

10. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,947
    33,614
    113
    Nou zonder dat kabeltje dus boeken erop zetten en hij ‘kijkt’ fijner voor mijn oog. Maar dat oog is natuurlijk persoonlijk.
    Het probleem met mijn Kobo’s was dat ik met de eerste best lang gedaan heb maar die anderen waren snel leeg, sloegen vaak op slot en niet meer open te krijgen zonder kabeltje, het licht paste zich minder goed aan aan het donker en ik vind deze handiger te bedienen. Minder gevoelig ook voor wind.

Baileyy likes this.
  11. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,629
    1,443
    113
    Oke dankjewel! Dat klinkt inderdaad als een verbetering ja

Share This Page