Storm

Discussion in 'De lounge' started by Achterkantvandemaan, Feb 17, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,876
    8,040
    113
    Ik schijt alweer vanaf gisteren 7 kleuren stront met die storm.

Ik probeer m'n oren dicht te houden tijdens een rukwind. Alle ramen dicht. Oordoppen in bij slapen.

Ik verstijf, hou mijn adem in en hoop dat het dak erop blijft.
    Geen idee waar die angst ineens vandaan komt.

We hebben een hoekhuis waar de de wind altijd recht op staat. Wij vangen alle klappen op zeg maar. We wonen hier nu een jaar of 3, 4. We hebben héél veel lekkages gehad, dus elke keer als het hard regent ben ik ook bang. Elke dag kijk ik meerdere keren naar het plafond, in welke kamer ik ook ben, om te kijken of er geen lek zit.

Ik weet niet wat ik heb. Hebben jullie daar ook zo'n last van?

2. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    In huis nergens last van. Maak mij wel druk over het ophalen van mijn tweeling van de kinderopvang morgen. Ben bang dat ze wegwaaien onderweg naar huis.

3. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Als je de storm van oktober 2013 hebt overleefd dan is dit niks .ik ben er niet bang voor.gezellig juist

4. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Gewoon vasthouden bij de handjes? En ze waaien heus de lucht niet in hoor. Het is geen orkaan mensen!

Kleintjuh85 likes this.
  5. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,049
    2,553
    113
    Limburg
    Ik herken het wel. Wij slapen onder schuin dak en soms klinkt het alsof het dak elk moment er vanaf kan waaien. Gelukkig zit het er nog op.
    Daarbij hebben wij boven bij het raam ook lekkage gehad dus ik kijk om de zoveel tijd even of het nog droog is :rolleyes:.
    Beneden hoor je nauwelijks wat van de wind, op wat momenten na, maar boven klinkt het als een tornado :roflmao:

Achterkantvandemaan likes this.
  6. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,876
    8,040
    113
    Toen woonde ik nog niet in dit huis met al die lekkages.... :)

7. Emotions

Emotions Fanatiek lid

Jan 5, 2019
    1,982
    2,237
    113
    Female
    Ik ben niet gek van stormen, onweer, donder en bliksem. Denk dat het komt omdat er in onze straat aantal jaar geleden een bliksem ingeslagen is en het volledige huis uitbrandde. We stonden er gewoon op te kijken. Sindsdien vind ik er echt helemaal niets meer aan.

Maar goed, gelukkig kunnen we veilig binnenblijven. Het huis waar we nu wonen staat er al 60 jaar, ik geloof wel dat het tegen een stootje kan.

8. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,174
    4,485
    113
    wij hebben met storm al meerdere keren losse dakpannen gehad, en ieder jaar moeten we ze weer recht leggen, vast zetten etc. het komt door de constructie van de daken in onze straat in combinatie met wind uit een bepaalde richting.
    In sommige huizen hoor je het ook wel harder dan in andere huizen. bij ons op zolder hoor je de pannen rammelen. maar bijv. bij mijn ouders hoor je weer wind echt door het huis fluiten.

maar omdat we dus iedere keer problemen hebben, ben ik ook wel iets waarzamer met de harde wind, en wat "angstiger" dat er weer een probleem gaat komen. dus in dat kan ik je wel begrijpen, als jullie iedere keer gedonder hebben met lekkages, dan baal je al als ze weer dit soort rot weer opgeven. en ben je gewoon allerter.
    ik heb het ondertussen naast me neergelegd. als er weer wat los gaat dan is dat maar zo. komt ook wel weer goed.

dus ik schijt geen 7 kleuren stront ;) maar ben wel wat waakzaam. en blij als het zondag is. dan is het weer voorbij :)

9. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,876
    8,040
    113
    Ik geloof niet dat jij helemaal snapt wat ik bedoel. Je hoeft de storm voor mij niet te bagatelliseren, ik heb het over andere dingen :)

10. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

Jul 2, 2018
    1,168
    1,489
    113
    Female
    Ik ben ook altijd een beetje bezorgd dat ons hondje gaat waaien als ze met zo een weer alleen buiten gaat :oops:

11. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,876
    8,040
    113
    Ik heb die instelling dacht ik ook. Het komt wel goed, ik kan het toch niet tegenhouden, hoe erg is het nu eigenlijk etc. Maar elke keer bij een windvlaag..... gaat m'n hart toch sneller kloppen haha! Het lukt me niet om het op dat moment te bedenken. Vreselijk.

mamameer likes this.
  12. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Ja snap het

13. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Ik ben niet zo bang als jij (maar heb genoeg andere angsten dus kan het me wel goed voorstellen), maar leuk is anders. Bij ons boven maakt het soms zo'n lawaai, veel hout en soms echt het gevoel dat alles eraf waait. De schutting beweegt ook alweer aardig, maar dat vind ik dan weer niet zo erg haha.
    Lekkages ook altijd bang voor sinds het bij ons in de slaapkamer zo op het bed druppelde. Vreselijk. Die dakkapel is toen echter compleet vervangen, dus hopelijk gaat dat nog even goed

14. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,324
    673
    113
    Utrecht
    Ik ben niet bang van deze (harde) wind.
    Wel merk ik dat ik buiten wat op mijn hoede ben. Dat er iets op mijn hoofd waait of valt of zo.
    Verder breng ik mijn dochter dan lopend naar school ipv met de fiets.
    Er zijn een paar stukken onderweg met wat hoogbouw waar het al snel erg hard waait. Echt van die giga rukwinden die je echt onderuit kunnen duwen. Al heel wat mensen en kinderen voortgeduwd zien worden of omver gewaaid zien worden.

15. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Andere dingen?h het topic gaat toch over de storm? jij bent bang dat je tweeling wegwaaid (door die storm) ik haak erop in dat het geen orkaan is en dan ze niet zomaar de lucht in waaien (sarcastisch bedoeld uiteraard)

16. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

Feb 4, 2018
    2,140
    2,225
    113
    Female
    De laatste storm (connie? Corrie? Paar weken terug) zijn we naar het strand gereden (paar minuten hier vandaan), en toen waaide het ZO hard, dat ik en mijn zoontjes bijna omvielen. Mijn dochtertje van 2 kon niet blijven staan, had ik had niet getild was ze zeker gevallen en misschien wel een stuk verder gerold. In ons dorp was het iets minder heftig, dus we hadden het niet helemaal voorspeld, dat het zo erg zou zijn. Het was toen windkracht 8 of 9 meen ik?
    De lucht in vliegen, nee dat lijkt me niet, maar ‘geduwd’ en keihard vallen, ja dat kan zeker met een klein kind met zo’n windkracht. En als je er twee bij je hebt is het lastiger lijkt me (ga ik meemaken ;) )
    Ts: ik snap dat je het eng vindt hoor, ik heb dat niet, ik voel me veilig in mijn huis, maar als je allerlei nagerigheid hebt meegemaakt dan snap ik zeker dat het anders voelt.
    En nu ga ik naar de fysio wandelen, in de storm :) het is hier prachtig zonnig!

17. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

Feb 6, 2022
    2,847
    3,007
    113
    Voor en achter ons huis heeft de wind vrijspel. En daardoor spookt het flink zodra het waait.

Bij de storm in 2013 hadden we net ons huis gekocht en waren er bomen bij de buren in onze tuin gevallen. Gelukkig voor het tekenen en het was netjes opgelost toen wij de sleutel overdracht hadden.

Ik volg noodweer Benelux altijd op Facebook. Wij vallen net wel/niet onder rood. Het enigste dat nu om kan gaan is de schutting, echter willen de buren hem nog niet vervangen.

18. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

Sep 3, 2019
    13,665
    18,730
    113
    Female
    Geen angst voor schade ofzo aan ons huis maar wel voorzichtig buiten.
    Ik ga nu bijvoorbeeld niet onder of dichtbij bomen gaan parkeren of wandelen in het park .
    Hier geven ze straks de volle lading en dan ben ik toch blij dat iedereen thuis is en we de weg niet meer op moeten.

19. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

Apr 14, 2019
    1,902
    2,692
    113
    Nou meestal geen last van, maar mijn ene kind gaat morgen ergens heen en dat is een uur heen en een uur terug.
    En dat vind ik echt niets.

20. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,876
    8,040
    113
    Had ik maar een tweeling ;)

Jij zei: mensen, het is geen orkaan.

Daar doelde ik dus ook niet op met mijn post.

Share This Page