Herkent iemand dit: Branderig gevoel huid middel en bovenbenen

Discussie in 'De lounge' gestart door Kramertje, 26 jul 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Mijn man heeft al een aantal dagen een branderig gevoel van de huid op zijn onderrug, middel (flanken) en bovenbenen (naar de lies toe). Hij heeft verder geen jeuk en ook geen huiduitslag en is verder ook niet ziek. Huid is dus enkel gevoelig en voelt als verbranding.

Hij is inmiddels naar de huisarts geweest maar deze weet het eigenlijk ook niet.

Gordelroos is voorbij gekomen maar is eenzijdig (klachten bij man zijn beide kanten), beknelde zenuw ook maar hij heeft verder geen pijn in rug oid. Koper van een virus, maar hij heeft geen koorts.

Iemand die dit wellicht herkent?

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.698
    113
    Hebben jullie in oppervlaktewater gezwommen? Omdat je zo ongeveer een zwembroek beschrijft. Dat er "iets" uit het water irriteert waarmee het genoemde gebied door de natte kleding langer is blootgesteld.

Ik zou er voor nu bij veel jeuk iets van mentholpoeder of zo op doen, en het vet houden met een bodylotion oid. Zal wel overgaan. Ik kan er zo ook niks anders bij bedenken.
    Heeft hij suikerziekte?

3. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    We hebben niet in open water gezwommen wel in een zwembad op de camping (vorige week vrijdag). Sinds zaterdag/zondag de klachten. Mmmmm goeie, wellicht chloor oid…
    Jeuk heeft hij niet. Enkel dus dat branderige gevoel van de huid.
    Nee suikerziekte heeft hij niet.

dank iig voor het meedenken.

4. MissXray

MissXray Niet meer actief

Mijn man had laatst dezelfde klachten! Wij hadden echt geen idee wat het kon zijn. Inmiddels is het over en het begon 2 dagen nadat we hadden gezwommen.

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hoe is het nu? Misschien helpt after sun. Werkt verkoelend en verzachtend.

6. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Heel raar zoals bij een bovengenoemde reactie, we zijn 1,5 week verder en het gevoel is weg. Dus wat het geweest is... geen enkel idee :)

Huismuisie vindt dit leuk.
  7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Gek inderdaad, maar fijn dat het nu weg is!

8. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.007
    113
    Voor mij klinkt dit heel herkenbaar, na de vakantie had ik dit ook na het zwemmen in chloor water. Het is uit eindelijk weg getrokken gelukkig.

Kramertje vindt dit leuk.
  9. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Ik vermoed bij mijn man ook, aantal dagen ervoor hebben we inderdaad gezwommen.

10. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.007
    113
    Werd het bij hem met douche ook erger?

11. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Heb het hem even gevraagd, maar het werd niet speciaal erger, pas met afdrogen had hij het.

Deel Deze Pagina