Hoi, zoals ik al lees zijn er veel vragen over dit onderwerp Ons zoontje is 7 weken oud en slaapt overdag suuuupppeerrr slecht. Na de avond voeding (BV) is het meestal geen probleem in bed leggen even huilen, nog 1 keer terug om tutje te geven en dan slaapt hij... dan slaapt hij een uur of 7 na die voeding slaapt hij dan ook nog een uur of 4-5 zonder tut of zonder gejengel valt hij dan direct in slaap en dan begint het... Ik haal hem uit bed neem hem mee naar de living, geef hem eten, houd hem recht voor een boer of een volle broek te produceren, verschoon hem, houd hem even recht, leg hem nog even weg zodat ie even alleen kan spelen...en als hij begint te geeuwen leg ik hem in bed... (ik moet er wel bij zeggen dat het in zijn kamer wel frisser is dan het moet zijn, wegens geen verwarming, daarom verwarmen wij zijn bedje altijd voor met een kersenpitkussentje) Ik leg hem ook niet meer onder zijn mobiel omdat ik bang ben dat ik hem overprikkel. Dan leg ik hem dus in bed en dan begint hij zodra ik nog maar naar bed toeloop te huilen, (mss omdat we dan naar het donker toelopen??? ik laat de rolluiken altijd toe) en dan is het huilen, huilen...dus ik heb al geprobeerd om te laten huilen, of om de tut te gaan geve maar niks helpt als ik hem meeneem terug naar de living waar veel licht is, is hij direct weer stil en zit hij constant rond te kijken... Dus ik weet dat je routine enzo moet inbrengen maar ik vind het zo moeilijk wat moet ik doen als hij echt ligt te huilen? gewoon in bed even troosten of toch even terug uit bed halen en 10 minuten later nog eens proberen?? Bedankt alvast voor de hulp
Hoi hoi, Ik denk niet dat het iets te maken heeft met donker of licht. Baby's slapen beter in het donker dan in het licht. Ik vind wel dat hij 's nachts wel veel slaapt. Krijgt hij alleen maar borstvoeding of ook nog flesvoeding? Je kunt proberen om hem iets langer op te houden, en kijken of hij dan gaat slapen als je hem weglegt. Als hij dan nog harder huilt, dan is hij te moe om meteen in slaap te vallen. Hij huilt zich dan in slaap, geef hem daar de tijd voor. 10 minuten en dan even gaan kijken, en een aai over de bol, even geruststellen met lage stem, en geen oogcontact maken. Gewoon weer weggaan daarna. Je kunt het horen aan het huiltje, eerst zacht, harder, weer zacht en even stil, en dan begint het weer opnieuw. Dat is een echt in slaap huil huiltje. Volg wel je gevoel, als het niet goed voelt, doe dan wat jij zelf wel fijn vindt. Groetjes Adrienne
Ik geef enkel BV en snachts vraagt hij dus niet naar een voeding, deze nacht heb ik hem bijvoorbeeld om 21.30 eten gegeven en werdt hij rond 5 uur wakker voor de volgende voeding. Is dit echt te lang? ik voed snachts gewoon op verzoek en overdag probeer ik om de 3 uur zodat ik toch aan mijn 6 voedingen kom...
Hoi hoi, Nee, hij slaapt niet te lang in de nacht. Dat is juist heerlijk toch? Alleen, het verschilt zoveel met overdag dan. Blijkbaar wil hij in dit ritme zitten. Hoe gaat het met groeien, en poep- en plasluiers? Heb je al geprobeerd om overdag ook op verzoek te voeden? Als hij het in de nacht zo goed doet, is er dus wel genoeg voeding. Hij hoeft niet perse zes voedingen hoor. Met borstvoeding is alles toegestaan, als ze maar groeien, en genoeg plassen en tevreden zijn. Groetjes Adrienne
Hoi Adrienne, van vorige dinsdag tot vandaag is hij bijna 260 gram bijgekomen, ik heb zelf een weegschaal dus kan dit goed bijhouden. Ik moet wel zeggen ik weeg hel iedere keer na de voeding omdat hij dan rustiger op de weegschaal ligt. Hij plast goed (bijna bij iedere voeding) en doet ongeveer 2 keer per dag kaka dus denk wel dat het goed zit. Vandaag heb ik geprobeerd om iedere keer dezelfde routine uit te voeren. Eten, pamper doen, samen nog wat spelen en dan als hij moe lijkt naar bed, ik leg hem nu in bed als de rolluik nog open is, doe deze toe, zet een muziekje op, wens hem welterusten en ga de kamer uit.... als hij na 10 minuten nog weent terug en nog eens een aai geven, geruststellen en terug weg en ik moet zeggen dit heeft goed gewerkt hij heeft heel flink geslapen vandaag overdag. Ik hoor nu ook goed wanneer hij zijn in slaap huiltje heeft . Enkel na de voeding van 5 uur wou hij niet meer slapen maarja hij mag wel eens een keertje wakker zijn ook natuurlijk.... Verder probeer ik overdag inderdaad op verzoek te voeden en meestal komt hij overdag zelf om de 3 uur ongeveer, maar mss moet ik hem inderdaad niet meer echt wakker maken bedankt voor de hulp
Hoi hoi, Ze groeien ongeveer 150 tot 200 gram per week, dus dat zit wel goed. Laat nog eens horen of het goed gaat verder! Succes Groetjes Adrienne
Hoi Adrienne, ik wou gewoon even laten weten dat het sinds de slaaptraining hier super goed gaat. Hij komt goed gezind in bed en huilt hoogstens 10-20 minuutjes en dan valt hij in slaap voor een uur of 3-4. Echt fijn om wat rust te krijgen tussen de voedingen door . Groetjes Twijfelaar 123